Fandom

Znak Niewolniczy

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Znak niewolniczy.jpg

Symbol przedstawiający Znak Niewolniczy

Znak Niewolniczy (ang. Slavemark; nieoficjalne polskie tłumaczenie), znany również jako Smoczy Znak (ang. Dragonmark; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — jest to piętno charakteryzujące Niewolników, określane jako jako "największy znak hańby w całym Archipelagu Barbarzyńskim". Pojęcie to pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Opis

Znak ma kształt węża i jest niemożliwy do usunięcia. Jeśli ktokolwiek zostanie zauważony z tym znakiem, jest natychmiast wydalony ze swojego klanu. 

Niegdyś znak ten był Smoczym Znakiem, będącym znakiem charakterystycznym dla króla i jego dobrych rządów. Jednak został on przekształcony przez Siwobrodego Upiora, który zemścił się za odkrycie jego działań, a metamorfozie znaku towarzyszyło nałożenie zakazu na używanie języka Smokońskiego.

Historia

How to Ride a Dragon's Storm

Babka Niedźwiadka nadała ten znak Czkawce, by dotrzymał danej jej obietnicy. Chłopak trzymał ten znak w tajemnicy przez wiele następnych miesięcy.

How to Steal a Dragon's Sword

W tym tomie, czarownica o imieniu Ekscelina, wiedząc o tym, że Czkawce został nadany znak, ujawnia go reszcie wikingów. Chłopak zostaje zmuszony do opuszczenia klanu razem ze swoim ojcem, Słoickiem Wielgim.

How to Seize a Dragon's Jewel

Walhallarama nadaje sama sobie ów znak, po czym przekształca go w powrotem w Smoczy Znak mówiąc, że nada go każdemu, kto będzie wierny Czkawce jako królowi. Wiele wikingów zaakceptowało Czkawkę i otrzymało znamię.

Osoby posiadające znak

Inne Wiki

Losowa wiki