Fandom

Zmorokrwisty węgorz

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Czkawka i węgorz.png

Czkawka zaatakowany przez zmorokrwistego węgorza

Zmorokrwisty węgorz (ang. Bloodvein Eel) - jedna z poznanych odmian węgorzy zamieszkujący słodkie wody Archipelagu

Opis

Zmorokrwiste węgorze, tak jak zresztą wszystkie, są długie i prawie pozbawione płetw. Poruszają się w wodzie dzięki falistym ruchom ciała i spłaszczonemu ogonowi. Mają stosunkowo małe, czarne oczy, osadzone blisko nosa.

Podczas gdy większość węgorzy jest ciemna lub pasiasta, zmorokrwisty węgorz ma charakterystyczną, fioletową barwę ciała z czerwonymi wzorami na całej jego długości.  Takie ubarwienie ma charakter ostrzegawczy przed potencjalnymi drapieżnikami.

Siedlisko

Węgorze z tego gatunku zamieszkują słodkie zbiorniki wodne (rzeki i jeziora) wyłącznie na Wyspie Węgorzy.

Znaczenie

Facebook2.jpg

agresywny smok po zjedzeniu zmorokrwistego węgorza

Gatunek ten jest najbardziej agresywny wśród wszystkich odmian węgorzy. Nie wiadomo, czy wszystkie gatunki, czy tylko ten działa szkodliwie na smoki - po zjedzeniu chociaż kawałka zwierzęcia organizm zapada na chorobę zwaną węgorzą grypą, objawiającą się głównie wyostrzeniem zmysłów i wzrostem siły ognia. Antidotum na tę chorobę przyrządza się z kilku składników.

Jedynym smokiem, na którym zmorokrwisty węgorz nie wywiera negatywnego wpływu, jest Tajfumerang. Smok żywi się tą odmianą, gdyż powoduje ona znaczną poprawę umiejętności bojowych oraz wzrost siły. Smok staje się również bardzo drażliwy i agresywny, często nie może zapanować nad potężnymi odruchami.

Pojawienie się

Obrońcy Berk

Węgorz pojawia się w drugim sezonie, w odcinku Efekt węgorzaCzkawka, podczas epidemii panującej w wiosce Berk, jest zmuszony udać się na Wyspę Węgorzy, aby zdobyć jednego przedstawiciela tego gatunku. Czkawka przez przypadek wpada do wody, gdzie zostaje zaatakowany przez stado zmorokrwistych węgorzy. Jeden z nich jest niezwykle agresywny i chce ukąsić Czkawkę, któremu na ratunek przybywa Szczerbatek. Odgryza on kawałek węgorza i niemal od razu choruje na węgorzą grypę.

Inne Wiki

Losowa wiki