FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy miejsca z książek. Jeśli szukasz lokacji z gier, sprawdź Uglythug Lands.

Ziemie Oprychów (ang. Uglythug Lands; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jedno z miejsc pojawiających się zarówno w cyklu powieściowym Cressidy Cowell.

Położenie

Chociaż miejsce to nie jest zaznaczone na mapie, termin Ziem Oprychów odnosi się do południowej części Kontynentu, zamieszkanej przez klan Oprychów. Na zachód od niego rozciąga się Płonący Las, na północnym zachodnie znajduje się zatoka Cmentarzyska Smoków, zaś na północ znajduje się centralna, niezamieszkana przez żadne plemię część Kontynentu.

Wygląd

Jest to dość rozległy obszar o zróżnicowanym krajobrazie. Sporą część Ziem stanowią Bursztynowe Ziemie Niewolnicze, na które składa się odgrodzony murem teren Mrocznego Więzienia, a wokół rozciągają się piaszczyste plaże, na których można znaleźć wiele bursztynów. Pozostałe obszary Ziem Oprychów prawdopodobnie stanowią lasy lub równiny, a także wioski tego klanu.

Mieszkańcy

Miejsce to zamieszkuje głównie klan Oprychów, a w trakcie wydarzeń za życia Czkawki osiedlił się tam również Alvin Przechera i setki zniewolonych przez niego wikingów z rozmaitych klanów. Do żyjących na tym terytorium smoków należą liczne dzikie osobniki, zaś na Bursztynowych Ziemiach Niewolniczych spotkać można Bezmózgie Pozbawiacze Nóg, a także panującego pod ziemią Potwora Bursztynowych Ziem Niewolniczych.

Historia

W książce How to Seize a Dragon's Jewel cały klan Kudłatych Chuliganów wraz z innymi klanami zostali zniewoleni i uwięzieni w Mrocznym Więzieniu na terytorium Ziem. Wszystkie wydarzenia związane z tym miejscem rozgrywały się na obszarze Bursztynowych Ziem Niewolniczych.

Ciekawostki

  • Nazwa klanu Oprychów pojawia się w grze filmowej, chociaż w serii ekranizacji nie pojawia się klan o takiej nazwie. 
  • W nazwie miejsca prawdopodobnie wystąpił błąd, bowiem angielska nazwa klanu brzmi Uglithugs, nie zaś Uglythugs.

Zobacz też

Wyspa JutraWyspa Lawowych ProstakówAmerykaKraniec BohaterówMordercze GóryTerytorium Rafowych WojownikówZatoka NiszczycielaRozpacz UpioraPływające LodyLodowa Wyspa NikądNicZbiriaZimowy Wiatr WotanaWaldurniaWyspy MaskonurówGłuszaMoczary WłamywaczekLochy BrutaliJaskółkaGniew ThoraHisteriaŁajdacjaMorze PonureWyspa CzaszkowcówGłuplandiaZakute WyspyZiemie ZakałówPoczciwy KrajMorze Zwane Balią WotanaZagmatwane WysepkiTajemnicaWodny KrajLetni PrądBerserkWyspa Spokojnego ŻyciaZatoka Złamanego SercaPłonący LasBursztynowe Ziemie NiewolniczeKontynentSzkoła BystrzakaWąwóz Burzy ThoraNawiedzone MokradłaZatoka Rozlanej KrwiKompletna mapa archipelagu