Fandom

Ziemie Oprychów

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ziemie Oprychów (ang. Uglythug Lands; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - jedno z miejsc pojawiających się zarówno w cyklu powieściowym Cressidy Cowell, jak i w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk jako jedna z lokalizacji pojawiających się wyłącznie podczas specjalnych okazji.

W powieściach

Położenie

Chociaż miejsce to nie jest zaznaczone na mapie, termin Ziem Oprychów odnosi się do południowej części Kontynentu, zamieszkanej przez klan Oprychów. Na zachód od niego rozciąga się Płonący Las, na północnym zachodnie znajduje się zatoka Cmentarzyska Smoków, zaś na północ znajduje się centralna, niezamieszkana przez żadne plemię część Kontynentu.

Wygląd

Jest to dość rozległy obszar o zróżnicowanym krajobrazie. Sporą część Ziem stanowią Bursztynowe Ziemie Niewolnicze, na które składa się odgrodzony murem teren Mrocznego Więzienia, a wokół rozciągają się piaszczyste plaże, na których można znaleźć wiele bursztynów. Pozostałe obszary Ziem Oprychów prawdopodobnie stanowią lasy lub równiny, a także wioski tego klanu.

Mieszkańcy

Jak wskazuje nazwa, miejsce to zamieszkuje głównie klan Oprychów, a w trakcie wydarzeń za życia Czkawki osiedlił się tam również Alvin Przechera i setki zniewolonych przez niego wikingów z rozmaitych klanów. Do żyjących na tym terytorium smoków należą liczne dzikie osobniki, zaś na Bursztynowych Ziemiach Niewolniczych spotkać można Bezmózgie Pozbawiacze Nóg, a także panującego pod ziemią Potwora Bursztynowych Ziem Niewolniczych.

Historia

W książce How to Seize a Dragon's Jewel cały klan Kudłatych Chuliganów wraz z innymi klanami zostali zniewoleni i uwięzieni w Mrocznym Więzieniu na terytorium Ziem. Wszystkie wydarzenia związane z tym miejscem rozgrywały się na obszarze Bursztynowych Ziem Niewolniczych.

W grze Rise of Berk

Położenie

Miejsce to prawdopodobnie znajduje się w niedalekiej odległości od wyspy Berk, gdyż jej eksploracja trwa zaledwie cztery godziny. Dolecieć tam można na grzbiecie smoka.

Wygląd

Nie wiadomo, jak miejsce to wygląda, bowiem nie możemy podróżować w grze. Co więcej, klan Oprychów, od którego wzięła się nazwa tego miejsca, nie występuje w filmach, przez co nie można nawet oszacować charakteru Ziem. Jednak ze względu na fakt, iż żyje tutaj pustynny smok Desert Wraith, można wywnioskować, iż miejsce to jest suche, gorące i piaszczyste, co trochę kłóci się z bardzo zimnym klimatem wyspy Berk i okolic.

Smoki

W miejscu tym spotkać można przedstawicieli gatunków Hotburple oraz Desert Wraith.

Eksploracja

Miejsce to jest dostępne grze wyłącznie podczas specjalnych okazji. Miała ona miejsce w dniach 19-22 września 2014 roku.

Uglythug Lands
Uglythug Lands.jpg
Rob.png
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Czas eksploracji 4 godziny
Smocze jaja Desert Wraith
Hotburple
poziom spichlerza wynagrodzenie
2 280
3 600
4 1.600
5 3.200
6 6.000
7 20.000
8 40.000
9 80.000
10 128.000
11 230.000
12 400.000
13 800.000
14 1.200.000
15 4.000.000
16 12.000.000

Ciekawostki

  • Nazwa klanu Oprychów pojawia się w grze filmowej, chociaż w serii ekranizacji nie pojawia się klan o takiej nazwie. 
  • W nazwie miejsca prawdopodobnie wystąpił błąd, bowiem angielska nazwa klanu brzmi Uglithugs, nie zaś Uglythugs.

Zobacz też

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Inne Wiki

Losowa wiki