Fandom

Ziemie Mordercze

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Morderczegory.png

Mapa przedstawiająca Ziemie Mordercze z wyraźnym wskazaniem na Mordercze Góry

Ziemie Mordercze (ang. Murderous Lands; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — nazwa określająca wyspę o trójkątnym kształcie, położoną w północnej części Archipelagu Barbarzyńskiego. Wyspa ta pojawia się jedynie w powieściach Cressidy Cowell.

Położenie

Wyspa leży w północno - zachodniej części archipelagu. Od zachodu sąsiaduje z Otwartym Oceanem, prowadzącym do Ameryki oraz z małą wysepką, Krańcem Bohatera, od południa z Wyspą Jutra, zaś od wschodu - z Rozpaczą upiora. Owiewa ją lecący z północy Zimowy Wiatr Wotana.

Mieszkańcy

Ziemie Mordercze są domem plemienia klanu Morderców, najgroźniejszych i najbardziej bezwzględnych wikingów na całym Archipelagu Barbarzyńskim. Dodatkowo szczeliny górskie zamieszkują niektóre z niewymownie niebezpiecznych smoków, np. Jęzoraptory.

Opis

Niemal cały teren wyspy jest górzysty (Mordercze Góry). W południowej jej części znajduje się Zatoka Niszczyciela, na której wybrzeżu położona jest między innymi Plaża Koralowa. To w niej, podczas Smoczej Rebelii, ukrywała się Smocza Armia. Od północy zatokę otwiera wodospad. Najdalej wysunięta na północ góra stanowi jednocześnie najwyższy punkt wyspy. W tej okolicy rośnie również samotne drzewo, w którym Czkawka z przyjaciółmi ukrywał się.

Historia

How to Ride a Dragon's Storm

Ziemie Mordercze pojawiają się po raz pierwszy w powieści How to Ride a Dragon's Storm, gdzie były miejscem rywalizacji wikingów w Międzyplemiennych Zawodach Pływackich.

How to Betray a Dragon's Hero

Na Ziemiach Morderczych rozgrywa się akcja całej powieści. Przez kilka miesięcy tułał się po nich Czkawka, wygnany ze swojego plemienia jako niewolnik. Ukrywał się wewnątrz dużego pnia drzewa wraz z Kamikazią, Śledzikiem, Smarkiem Świńskim Ryjem oraz smokami. Później Smark zdradza swojego kuzyna i sprowadza go do ukrytej siedziby armii Alvina, znajdującej się w skalnej jaskini za wodospadem Zatoki Niszczyciela. Pod koniec powieści nad Ziemiami rozgrywa się pojedynek Alvina oraz Smarka, w wyniku którego kuzyn Czkawki ginie. Sam Czkawka trafia na Kraniec Bohatera, zaś Alvin dociera na Wyspę Jutra.

Zobacz też

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Inne Wiki

Losowa wiki