Fandom

Zguba Hoffersonów

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Zguba Hoffersonów
Flightmare18.png
Podstawowe informacje
Tytuły Zguba Hoffersonów
Gatunek Marazmor
Płeć samiec
Treser brak
Status żyje
Lokalizacja nieznana
Pozostałe informacje
Debiut Zemsta

Zguba Hoffersonów (ang. Hofferson's Bane) — smok z gatunku Marazmor, pojawiający się po raz pierwszy w drugim sezonie serialu, w odcinku Zemsta. Później pojawia się również w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk, gdzie można go znaleźć i wytresować.

Wygląd

Średniej wielkości Marazmor ma charakterystyczną zdolność świecenia w ciemności dzięki specjalnym algom które są jego pożywieniem. Akcja całego odcinka ma miejsce w nocy, dlatego w serialu nie widać, jak smok wygląda w świetle dziennym. Jednak w grze Rise of Berk pokazane zostało, że jego skóra ma barwę pomarańczowo - różową.

Smok ma duże skrzydła, umożliwiające mu szybkie latanie. Szeroka, trójkątna głowa ma rozwierające się szeroko szczęki. Wzdłuż grzbietu, a także na krawędziach skrzydeł, wyrastają formy przypominające wstążki, które prawdopodobnie nie są ostre, lecz miękkie i powiewające na wietrze. 

Charakter

Smok jest bardzo terytorialny i najprawdopodobniej żyje jako samotnik. Ponieważ przedstawiciele gatunku Marazmor nie posiadają zbyt niebezpiecznych mechanizmów ataku, jest on skupiony głównie na obronie. Jest nieco strachliwy, unika ludzi, chociaż zaatakowany natychmiast paraliżuje znajdujących się w pobliżu wikingów. Unika także towarzystwa innych smoków, które z łatwością mogłyby go pokonać.

Zdolności

  • Świecenie: potrafi kontrolować intensywność emitowanego przez siebie światła. Zależy ono od ilości zjedzonych glonów, a także od nastroju Marazmora. Gdy jest wściekły lub szykuje się do ataku, świeci silniej. 
  • Mroźna mgła: potężną bronią smoka jest zianie mroźną mgłą, którą może zabić lub tylko sparaliżować przeciwnika.
  • Inteligencja: potrafi znaleźć ukrywającego się wroga dzięki zdolności świecenia.
  • Szybkość: potrafi bardzo szybko latać. W powietrzu dorównuje prędkością Nocnej Furii
  • Walka: doskonale atakuje i broni się. 
  • Wytrzymałość: nie sprawia wrażenia, żeby podczas walki czy szybkich lotów męczył się. 

Historia

Młodość Astrid

Finn.jpg

Finn Hofferson atakowany przez Marazmora

Historia smoka zostaje opowiedziana w odcinku Zemsta. Zguba Hoffersonów (której miano nie pada w odcinku) jest smokiem, który nawiedzał Berk co 10 lat. Kiedy Astrid miała około pięciu lat, czyli dziesięć lat przed wydarzeniami z serialu, ofiarą smoka padł wujek dziewczynki, Finn Hofferson, który pragnął obronić wioskę przed atakiem terytorialnego smoka. Stojąc z toporem w ręku, był gotów walczyć z Marazmorem, ten jednak swoim mrożącym oddechem sparaliżował mężczyznę, który zginął.

Sądzono, że przyczyną paraliżu i śmierci był strach. Od tamtej pory na rodzinie Hoffersonów ciążyła klątwa, bowiem Wikingowie postrzegali ją jako ród ludzi tchórzliwych.

Obrońcy Berk

Jako nastoletnia dziewczyna, Astrid postanowiła pomścić wuja, gdy tylko Marazmor znów pojawił się na Berk. Chce lecieć na poszukiwania bestii pod osłoną nocy, na grzbiecie Szczerbatka, doskonale maskującego się na tle nocnego nieba. W końcu razem z Czkawką latają nad wyspą, by znaleźć smoka oraz odkryć przyczynę jego przybycia. 

Zemsta.Astrid.png

Sparaliżowana Astrid

Gdy tylko bestia pojawia się przed ich oczami, Astrid zeskakuje z grzbietu Szczerbatka i biegnie w stronę Marazmora, by go zaatakować. Pragnie pokonać go w walce i zdjąć klątwę z nazwiska swojej rodziny. Dziewczyna zostaje zaatakowana paraliżującą mgłą i traci świadomość na kilka minut. Wówczas Czkawka uświadamia sobie taktykę ataku smoka, który najpierw paraliżuje swoją ofiarę, by potem zabić ją potężnym zionięciem mroźnego ognia.

Następnie podążają za uciekającym Marazmorem i odkrywają świecącą rzekę. Zdają sobie sprawę, że żyją w niej świecące glony, którymi żywi się smok i dlatego ma zdolność świecenia. Ponieważ kolonie tych glonów przemieszczają się w zbiornikach wodnych, Marazmor podąża ich śladem, dlatego co 10 lat pojawia się na Berk. Atakuje Wikingów, ponieważ czuje się zagrożony. 

Kiedy Czkawka obserwuje smoka, wodę z rzeki wypija Szczerbatek i po chwili zaczyna świecić. Marazmor zauważa ich i wściekły, że ktoś naruszył jego terytorium, rozpoczyna pościg. Ucieczka jest tym trudniejsza, że Szczerbatek jest doskonale widoczny na tle nieba, w pewnym momencie jednak dezorientuje przeciwnika i ukrywa się za dużą skałą, obok której przelatuje rozwścieczona bestia. 

Niedługo potem do jeźdźców przyłączają się Śledzik, Sztukamięs oraz Wichura. Przyjaciele planują zmienić bieg rzeki, by algi dostały się do morza, a lecący ich śladem Marazmor odleciał z Berk. Plan powodzi się - dzięki ogniom swoich smoków jeźdźcy wykopują nowe koryto, którym rzeka zaczyna płynąć w stronę morza. Na krańcu wyspy woda spada z klifu i wpada do oceanu razem z żyjącymi w niej algami. Marazmor leci ich śladem i oddala się w stronę otwartego oceanu. Tymczasem jeźdźcy wracają do wioski.

W grach

Rise of Berk

Hofferson's Bane

Hofferson's Bane-RoB.png

Hofferson's Bane-RoB.png

Hofferson's Bane Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko zależy od promocji
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 3 dni
Cena RoB-runa.png 2 800
Opis z gry
Astrid’s uncle, Fearless Finn Hofferson, was frozen stiff trying to protect Berk from this dangerous and territorial Flightmare. Don’t get too close!
Tłumaczenie
Wujek Astrid, Finn Hofferson, został sparaliżowany, próbując obronić Berk przed tym niebezpiecznym i terytorialnym Marazmorem. Nie zbliżaj się!

Ciekawostki

  • Określenie "Zguba Hoffersonów" nie pada w serialu i pojawia się dopiero w grze Rise of Berk.
  • Chociaż w serialu smok ma niebieską fluorescencyjną barwę, w grze jest on pomarańczowy. Dzieje się tak, gdyż okazuje się że smok ma niebieski kolor tylko po zjedzeniu dużej ilości glonów, a widać go dopiero po zmroku.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki