Fandom

Zegar

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

N.png

Śledzik korzystający z zegara

Zegar (pełniący również funkcję minutnika) — to proste urządzenie służące do odmierzenia czasu. Jest używane przez wikingów i pojawia się w odcinku Słodka Heathera (część 1).

Budowa i działanie

Przyrząd ma okrągły kształt. Tarcza zegara wykonana jest prawdopodobnie z pnia drzewa, a pośrodku znajduje się żelazna wskazówka, rzucająca cień na narysowane wokół tarczy kreski. Miernik czasu działa na zasadzie zegara słonecznego, gdzie cień wystającego patyczka przesuwa się po tarczy wraz z ruchem słońca.

Pojawienie się

Zegar pojawia się w serialu Jeźdźcy smoków w odcinku Słodka Heathera (część 1). Treserzy używają go do odmierzenia czasu, w jakim pokonują wyznaczoną trasę wyścigu na swoich smokach. Gdy cień pada na kolejne wyżłobienia tarczy zegara, Śledzik zaznacza na nim czas białą kredą.

Ciekawostki

  • W filmach i serialu nie widać, by wikingowie używali zegarów na co dzień, do mierzenia godziny, pory dnia itp. Prawdopodobnie posługują się w tym celu pozycją słońca.
  • Ponieważ słońce przemieszcza się powoli, minutniki, odmierzające bardzo krótkie odstępy czasu, są dość nieprezycyjne.

Inne Wiki

Losowa wiki