FANDOM

Artykuł

Zbrojoskrzydły (ang. Armorwing) - przedstawiciel tajemniczej klasy, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jego cechą charakterystyczną jest pancerz tworzony z metalowych elementów.

WyglądEdytuj

Smok swoim kształtem ciała i rozmiarem bardzo przypomina Hakokła. Zbrojoskrzydły ma dość duże skrzydła. Szyja i ogon zwierzęcia są wąskie i długie. Z głowy wyrasta mu jedna para poskręcanych rogów. Jedyna para łap zakończona jest długimi i ostrymi szponami.

Pysk Zbrojoskrzydłego jest długi, tak samo również zęby. Zwierzę to ma przodozgryz, oznacza to, że kiedy szczęki smoka są zaciśnięte, zęby żuchwy są przed zębami szczęki.

Brak naturalnego pancerza zastępują mu zespawane ze sobą, metalowe tarcze, zbroje, topory i miecze, z których wytwarza łuski. Skóra zwierzęcia jest barwy zielonej, według gry Rise of Berk występują również osobniki o fioletowym ubarwieniu.

ZachowanieEdytuj

Smok jest typem samotnika, głównie ze względu na nieufność wobec otoczenia spowodowaną ograniczoną możliwością samoobrony. Jest terytorialny i agresywny, jeśli ktoś zakłóca mu spokój. Pozbawiony swojego pancerza, staje się bardzo nieśmiały i wycofuje się z pola walki, bądź poddaje się nieprzyjacielowi.

TresuraEdytuj

Póki co, nie wiadomo nic o tresurze smoka. Nawet jeśli przyjmie pomoc ludzi, nie okazuje im swojej wdzięczności i nie chce się z nimi zaprzyjaźnić.

Moce i umiejętnościEdytuj

PancerzEdytuj

Gatunek ten jest bardzo podobny do Gnatochrupa, gdyby wziąć pod uwagę nie tylko budowę ciała, ale też mechanizm obronny. Pozbawiony naturalnego pancerza, Zbrojoskrzydły wyszukuje i gromadzi metalowe elementy, którymi mogą być porzucone przez wikingów bronie i elementy budowli oraz wyposażenia. Smok umieszcza elementy na swoim ciele, po czym zionie swoim ogniem, przytwierdzając je i tworząc zwarty pancerz.

OgieńEdytuj

Armorwing fire

Ogień Zbrojoskrzydłego

Ogień Zbrojoskrzydłego powstaje w wyniku spalania mieszaniny acetylenu i tlenu, temperatura osiągana w wyniku tej reakcji jest rzędu 2400-3100°C. Mieszanina ta stosowana jest w ówczesnych palnikach acetylenowo-tlenowych.

Smok używa swego ognia do tymczasowego oślepiania swoich przeciwników, a także do spawania metelowych przedmiotów, z których zamierza utworzyć pancerz.

Efekt ognia Armorwing'a

Tymczasowa "ślepota" wywołana przez ogień Zbrojoskrzydłego

Dzięki swojemu ogniowi i ogonowi podobnemu do łańcucha, Zbrojoskrzydły potrafi skutecznie trzymać przeciwników na dystans na tyle długo, aby przyciągnąć nowe skrawki metalu do swojego magnetycznego ciała, a co z tym idzie aby stworzyć coraz to większą warstwę pancerza, który służy mu do ochrony i odstraszania potencjalnych wrogów.

Smok potrafi również za pomocą swojego ognia tymczasowo oślepić przeciwnika, zionąc płomieniem w okolice jego oczu.

Etapy rozwojuEdytuj

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

JajoEdytuj

Jajo smoka pojawia się tylko i wyłącznie w grach. Według gry Rise of Berk, ma owalny, choć nieregularny kształt i różnorodną barwę z przewagą brązu. Na jego szczycie znajduje się zgrubienie. Według gry School of Dragons, jajo ma zieloną barwę, a skorupa dodatkowo pokryta jest kremowymi plamami.

PisklęEdytuj

Pisklę przedstawione jest tylko w grach. Proporcje i wygląd ciała zbliżone są do osobnika dorosłego, choć głowa oraz oczy są wyraźnie, nieproporcjonalnie wielkie. Chociaż według gier młody Zbrojoskrzydły posiada już pancerz wokół tułowia, smok nie nabywa go do momentu, w którym samym go sobie stworzy.

TytanEdytuj

Tytaniczna forma smoka pojawia się tylko w grach. Poza zmianą barwy skóry na intensywnie zieloną, wydłużeniu i uwydatnieniu ulega pancerz smoka oraz wszelkie kolce.

SiedliskoEdytuj

Smok zamieszkuje Żelazną Wyspę, która swoją nazwę zawdzięcza właśnie Zbrojoskrzydłego i jego niezwykłym cechom oraz umiejętnościom.

Jego naturalnymi wrogami są Zaduśne Zdechy, ponieważ podobnie jak on kradną metal. Gdy dwa gatunki spotkają się, Zdechy atakują w stadzie i pozbawiają Zbrojoskrzydłego pancerza.

DietaEdytuj

Nieznana. Smok prawdopodobnie żywi się rybami

SłabościEdytuj

  • Zbrojoskrzydły, który zostanie pozbawiony swojego pancerza, staje się praktycznie bezbronny, gdyż nie posiada naturalnej warstwy ochronnych łusek.

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie sięEdytuj

Jeźdźcy smoków: Na końcu świataEdytuj

Smok jedyny raz pojawia się w odcinku Sączysmark dostaje siekierkę. Jeźdźcy trafiają na Żelazną Wyspę po tym, jak Sączysmark upuścił tam swój topór. Tam spotykają smoka, który przywłaszczył sobie topór. Smokiem okazuje się dziki Zbrojoskrzydły, z którym Jeźdźcy walczą z pomocą Zaduśnych Zdechów. Gdy sprawy zachodzą za daleko, Jeźdźcy przepędzają małe smoki i pomagają Zbrojoskrzydłemu odzyskać pancerz. 

W grachEdytuj

School of DragonsEdytuj

Zbrojoskrzydły przybył do School of Dragons wraz z aktualizacją dodającą dodatek Battle for the Edge. Jego jajo kosztuje 750 gemów, jednak można dostać dorosłego osobnika po wykonaniu wszystkich zadań z dodatku. Posiada własną animację.

DreamWorks Dragons: Rise of BerkEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Po wykonaniu odpowiedniej misji w School of Dragons otrzymujemy darmowego Zbrojoskrzydłego (posiadacze Battle for the Edge).
  • Smok ten często celuje ogniem w oczy przeciwnika, aby go zdezorientawać i oślepić.
  • Jest to jeden z trzech smoków, które w swojej polskiej nazwie posiadają człon "skrzydły".
  • Podobnie jak Zaduśne Zdechy jest ściśle uzależniony od człowieka, bez wytwarzanego przez ludzi metalu, te gatunki by wyginęły z powodu braku odpowiednich środków obrony.

Zobacz teżEdytuj

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Wodna klasa Fioletowa ŚmierćGromogrzmotLuminous KrayfinMudrakerOgniowa BurzaPodwodny RozpruwaczOszołomostrachRaziprądRipwreckerSand WraithShockjawSliquifierTide GliderWindwalkerWrzeniec
Tajemnicza klasa BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorSandbusterSidlarzSlithersongSlitherwingSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńWilkoskrzydłyZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki