Fandom

Zbrojoskrzydły

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze77 Udostępnij

Artykuł
Tajemnicza klasa box.png Zbrojoskrzydły
Armorwing.png
Informacje podstawowe
Klasa tajemnicza klasa
Typ ognia mieszanina acetylenu i tlenu
Tresura nie wiadomo
Wygląd
Barwa brudnozielona
Główne cechy pancerz z metalu
długie rogi i szpony
Armorwingsize.png
Ryk
Armorwing ryk.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 12
Stats icon speed.png Szybkość 7
Stats icon armor.png Obrona 50
Stats icon fire.png Moc ognia 10
Stats icon shot.png Liczba splunięć 4
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 11
Stats icon stealth.png Spryt 1

Zbrojoskrzydły (ang. Armorwing) - przedstawiciel tajemniczej klasy, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jego cechą charakterystyczną jest pancerz tworzony z metalowych elementów.

Wygląd

Smok swoim kształtem ciała i rozmiarem bardzo przypomina Hakokła. Zbrojoskrzydły ma dość duże skrzydła. Szyja i ogon zwierzęcia są wąskie i długie. Z głowy wyrasta mu jedna para poskręcanych rogów. Jedyna para łap zakończona jest długimi i ostrymi szponami.

Pysk Zbrojoskrzydłego jest długi, tak samo również zęby. Zwierzę to ma przodozgryz, oznacza to, że kiedy szczęki smoka są zaciśnięte, zęby żuchwy są przed zębami szczęki.

Brak naturalnego pancerza zastępują mu zespawane ze sobą, metalowe tarcze, zbroje, topory i miecze, z których wytwarza łuski. Skóra zwierzęcia jest barwy zielonej, według gry Rise of Berk występują również osobniki o fioletowym ubarwieniu.

Zachowanie

Smok jest typem samotnika, głównie ze względu na nieufność wobec otoczenia spowodowaną ograniczoną możliwością samoobrony. Jest terytorialny i agresywny, jeśli ktoś zakłóca mu spokój. Pozbawiony swojego pancerza, staje się bardzo nieśmiały i wycofuje się z pola walki, bądź poddaje się nieprzyjacielowi.

Tresura

Póki co, nie wiadomo nic o tresurze smoka. Nawet jeśli przyjmie pomoc ludzi, nie okazuje im swojej wdzięczności i nie chce się z nimi zaprzyjaźnić.

Moce i umiejętności

Pancerz

Gatunek ten jest bardzo podobny do Gnatochrupa, gdyby wziąć pod uwagę nie tylko budowę ciała, ale też mechanizm obronny. Pozbawiony naturalnego pancerza, Zbrojoskrzydły wyszukuje i gromadzi metalowe elementy, którymi mogą być porzucone przez wikingów bronie i elementy budowli oraz wyposażenia. Smok umieszcza elementy na swoim ciele, po czym zionie swoim ogniem, przytwierdzając je i tworząc zwarty pancerz.

Ogień

Armorwing fire.jpg

Ogień Zbrojoskrzydłego

Ogień Zbrojoskrzydłego powstaje w wyniku spalania mieszaniny acetylenu i tlenu, temperatura osiągana w wyniku tej reakcji jest rzędu 2400-3100°C. Mieszanina ta stosowana jest w ówczesnych palnikach acetylenowo-tlenowych.

Smok używa swego ognia do tymczasowego oślepiania swoich przeciwników, a także do spawania metelowych przedmiotów, z których zamierza utworzyć pancerz.

Efekt ognia Armorwing'a.PNG

Tymczasowa "ślepota" wywołana przez ogień Zbrojoskrzydłego

Dzięki swojemu ogniowi i ogonowi podobnemu do łańcucha, Zbrojoskrzydły potrafi skutecznie trzymać przeciwników na dystans na tyle długo, aby przyciągnąć nowe skrawki metalu do swojego magnetycznego ciała, a co z tym idzie aby stworzyć coraz to większą warstwę pancerza, który służy mu do ochrony i odstraszania potencjalnych wrogów.

Smok potrafi również za pomocą swojego ognia tymczasowo oślepić przeciwnika, zionąc płomieniem w okolice jego oczu.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się tylko i wyłącznie w grach. Według gry Rise of Berk, ma owalny, choć nieregularny kształt i różnorodną barwę z przewagą brązu. Na jego szczycie znajduje się zgrubienie. Według gry School of Dragons, jajo ma zieloną barwę, a skorupa dodatkowo pokryta jest kremowymi plamami.

Pisklę

Pisklę przedstawione jest tylko w grach. Proporcje i wygląd ciała zbliżone są do osobnika dorosłego, choć głowa oraz oczy są wyraźnie, nieproporcjonalnie wielkie. Chociaż według gier młody Zbrojoskrzydły posiada już pancerz wokół tułowia, smok nie nabywa go do momentu, w którym samym go sobie stworzy.

Tytan

Tytaniczna forma smoka pojawia się tylko w grach. Poza zmianą barwy skóry na intensywnie zieloną, wydłużeniu i uwydatnieniu ulega pancerz smoka oraz wszelkie kolce.

Siedlisko

Smok zamieszkuje Żelazną Wyspę, która swoją nazwę zawdzięcza właśnie Zbrojoskrzydłego i jego niezwykłym cechom oraz umiejętnościom.

Jego naturalnymi wrogami są Zaduśne Zdechy, ponieważ podobnie jak on kradną metal. Gdy dwa gatunki spotkają się, Zdechy atakują w stadzie i pozbawiają Zbrojoskrzydłego pancerza.

Dieta

Nieznana. Smok prawdopodobnie żywi się rybami

Słabości

  • Zbrojoskrzydły, który zostanie pozbawiony swojego pancerza, staje się praktycznie bezbronny, gdyż nie posiada naturalnej warstwy ochronnych łusek.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok jedyny raz pojawia się w odcinku Sączysmark dostaje siekierkę. Jeźdźcy trafiają na Żelazną Wyspę po tym, jak Sączysmark upuścił tam swój topór. Tam spotykają smoka, który przywłaszczył sobie topór. Smokiem okazuje się dziki Zbrojoskrzydły, z którym Jeźdźcy walczą z pomocą Zaduśnych Zdechów. Gdy sprawy zachodzą za daleko, Jeźdźcy przepędzają małe smoki i pomagają Zbrojoskrzydłemu odzyskać pancerz. 

W grach

School of Dragons

Armorwing

Armor Wing.png

BabyAr.gif

Armor Wing jajo.png

Sod-gra.png
Cena 750
Czas wyklucia ?
Szybkość 4.2
Zwrotność 7.8
Góra-dół 9.0
Przyspieszenie 6.5
Siła ognia 6.4
Liczba splunięć 6

Zbrojoskrzydły przybył do School of Dragons wraz z aktualizacją dodającą dodatek Battle for the Edge. Jego jajo kosztuje 750 gemów, jednak można dostać dorosłego osobnika po wykonaniu wszystkich zadań z dodatku. Posiada własną animację.

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Armorwing

Dragons arm adult.png

Dragons arm titan.png

Armorwing Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka ?
Dostępność tylko w podróży
Główne siedlisko Armorwing Island
Czas poszukiwania jaja 1 dzień 5 godzin
Czas wyklucia 5 d
Cena RoB-runa.png 3 500
Opis z gry
With its welding torch-like flames and chain-whip tail the Armorwing keeps enemies at bay long enough for it to attract new scraps of metal to its magnetic body and fuse them into an ever-expanding coat of armor.
Tłumaczenie
'

Ciekawostki

  • Po wykonaniu odpowiedniej misji w School of Dragons otrzymujemy darmowego Zbrojoskrzydłego (posiadacze Battle for the Edge).
  • Smok ten często celuje ogniem w oczy przeciwnika, aby go zdezorientawać i oślepić.
  • Jest to jeden z trzech smoków, które w swojej polskiej nazwie posiadają człon "skrzydły".
  • Podobnie jak Zaduśne Zdechy jest ściśle uzależniony od człowieka, bez wytwarzanego przez ludzi metalu, te gatunki by wyginęły z powodu braku odpowiednich środków obrony.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki