FANDOM

Artykuł
SzczerbArmor

Pancerz z łusek Krzykozgona

Zbroja Szczerbatka – zbroja stworzona przez Czkawkę dla swojego smoka w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Wygląd

Pierwsza wersja była wykonana z łusek Krzykozgona, połączonych ze sobą nicią. Biały pancerz skutecznie chronił klatkę piersiową, ramiona i czaszkę smoka przez ostrzałem.

Druga wersja z wyglądu przypomina już bardziej zbroję rycerską. Zbudowana jest z metalowych płyt. Ta wersja nie zawiera hełmu i posiada kilka ozdobnych, czerwonych czaszek, podobnych do tych na kostiumie Czkawki.

Historia

Pierwsza zbroja powstała w odcinku Noc łowców (część 2), po to aby chronić Szczerbatka przed strzałami wojowników Rykera. Czkawka razem z Sączysmarkiem wyruszyli na wyspę Krzykozgona, gdzie w tunelu znaleźli łuski zwierzęcia i wykonali z nich pancerze dla swych smoków. Pancerz skutecznie odpierał strzały, ale niektóre mocowania nie wytrzymywały i pancerz częściowo się rozpadał.

W odcinku Wieczna zmarzlina jeźdźcy testowali nowy pancerz, który jednak miał za słabe mocowanie. W pozostałych odcinkach pancerz skutecznie spełniał już swoją funkcję.