Fandom

Zbir

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Zbir (ang. Thugheart; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — twórca plemienia Wygnańców i jego pierwszy wódz. Był najstarszym synem Siwobrodego Upiora i Chinhildy i dziadkiem Alvina Przechery. Jego młodszymi braćmi byli Śmieszek oraz Halibut Straszliwa Czkawka Drugi. Pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Historia

Sercowy Zbir był najstarszym synem Siwobrodego Upiora. Był niezwykle konkurencyjnym wikingiem, przez co jego ojciec był z niego bardzo dumny.

Kiedy uwaga rodziców zaczęła odwracać się ku Czkawce Drugiemu, najmłodszemu i najsłabszemu z braci, Zbir stał się zazdrosny i postanowił obalić swego ojca i młodszego brata. W tym celu spiskował z Królem Kontynentu. Po jakimś czasie uknuł spisek, kłamiąc ojcu, że Czkawka jest zdrajcą i zawarł pakt ze smokami, by pokonać ludzi. Wskutek tego ojciec wściekł się na Czkawkę, którego zabił w pojedynku.

Kiedy ojciec zrozumiał swój błąd i dowiedział się, kto był prawdziwym zdrajcą, walczył i pokonał swoje pierworodne dziecko i króla. Sercowy Zbir został wygnany i osiedlił się na Ziemiach Zakałów, gdzie razem z kilkoma innymi wygnańcami założył klan o takiej właśnie nazwie, którego był pierwszym wodzem. Ożenił się z Sychofantą i miał jednego syna. Jego wnuk, Alvin, został wodzem plemienia po jego śmierci. 

Ciekawostki

  • Podobno Sercowy Zbir był bardzo podobny do swojego ojca.

Inne Wiki

Losowa wiki