Fandom

Zbiczatrzasł

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze106 Share

Artykuł
Ostra klasa box.png Zbiczatrzasł
Razorwhip.png
Informacje podstawowe
Klasa ostra klasa
Typ ognia jasnobłękitny strumień płomieni
Tresura tak
Wygląd
Barwa rozmaita,
metaliczny połysk
Główne cechy metaliczne łuski przypominające zbroję;
wydłużone ciało;
krótkie łapy
Długość ciała 18 metrów
Dragons silo Razorwhip.png
Ryk
Razorwhip ryk.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 18
Stats icon speed.png Szybkość 18
Stats icon armor.png Obrona 32
Stats icon fire.png Moc ognia 12
Stats icon shot.png Liczba splunięć 10
Stats icon venom.png Trucizna 8
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 7
Stats icon stealth.png Spryt 5

Zbiczatrzasł (ang. Razorwhip) - przedstawiciel ostrej klasy, pojawiający się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Słynie ze swojego przypominającego zbroję pancerza, a także zdolności strzelania kolcami. Najbardziej znanym przedstawicielem gatunku jest Szpicruta wytresowana przez Heatherę.

Wygląd

Smok wyglądem przypomina Grapple Groundera. Ma podłużne, wąskie ciało. Skóra pokryta jest szarymi łuskami i większymi płytami o metalicznym połysku, przypominającymi zbroję. Łapy są dość krótkie i krępe. Podłużny pysk zwieńczony jest dużym, ostrym, wygiętym rogiem nosowym, oczy są duże i zielone. Z grzbietu zwierzęcia wyrasta rząd dość długich szpikulców. Skrzydła są stosunkowo duże, lecz wąskie.

Zachowanie i tresura

Zbiczatrzasły są z natury samotnikami, z powodu skrajnego braku zaufania do ludzi. Jednak ci, którzy udowodnią smokowi, że są godni jego zaufania, zyskają potężnego sojusznika i przyjaciela na całe życie.

Smok jest bardzo opiekuńczy w stosunku do swojego tresera, na jego rozkaz nie zawaha się nawet zabić. Są także wrażliwe i nieśmiałe, niechętnie poznają nowe postacie i się z nimi integrują. Zbiczatrzasł potrafi nawet płakać.

Moce i umiejętności

Ostre kolce

Gatunek ten posiada długi, ostry, silny ogon, którego zwierzę używa jako bicz. Dzięki niemu Zbiczatrzasł jest w stanie przeciąć skałę lub nawet wyrwać drzewo z korzeniami. Smok może również strzelać kolcami z ogona, jak Zębacz. Używa go również do oplatania ofiary.

Ogień

Ogień Zbiczatrzasła to wąski strumień jasnobłękitnego ognia o bardzo dużej sile. Może spalić doszczętnie człowieka z odległości 30 metrów.

Umiejętności bojowe

Łuski przypominające zbroję mogą wskazywać na jego umiejętności bojowe i obronne. Zwierzę posiada niesamowitą precyzję, a także zwrotność, szybkość i zwinność w powietrzu.

Inne umiejętności

Gatunek ten posiada także trujące łzy, nie wiadomo jednak w jaki sposób są one wykorzystywane przez smoka.

Siedlisko i dieta

Według mapy Czkawki, Zbiczatrzasła można spotkać w okolicach Cmentarzyska Statków, jednak jest to prawdopodobnie tymczasowe miejsce przebywania Szpicruty. Naturalne siedlisko tych smoków nie jest znane, ponieważ jedyni poznani przedstawiciele znajdowali się pod władzą Łowców Smoków.

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Zbiczatrzasła pojawia się jedynie w grach Rise of Berk oraz School of Dragons, gdzie w obu przypadkach koncept jest do siebie podobny. Jajo ma charakterystyczne struktury podobne do pancerza dorosłego osobnika. Sprawia to również, że nie jest idealnie równe i gładkie.

Pisklę

Główną różnicą między dorosłym Zbiczatrzasłem, a świeżo wyklutym pisklakiem jest jego budowa anatomiczna. Mały smok jest oczywiście mniejszy, nie ma dobrze rozwiniętych kolców (między innymi na skrzydłach i ogonie), zanika również charakterystyczny róg nosowy. Pisklęta tego gatunku pojawiają się wyłącznie w grach.

Tytan

Forma tytaniczna tego smoka ma nieco ciemniejsze łuski niż pierwowzór. Zdaje się również mieć, jak prawie wszystkie tytany, większą ilość kolców, pojawiają się i nowe ostre kończenia, między innymi na łokciach i pancerzu. Jest zapewne też większy.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Smok pojawia się po raz pierwszy w odcinkach Kto pod kim dołki kopie (część 1) oraz Kto pod kim dołki kopie (część 2). Najpierw Gruby i Wiadro opisują jeźdźcom smoka, który, kierowany przez zamaskowanego jeźdźca, zaatakował przepływający w pobliżu statek, a na podstawie ich relacji Śledzik sporządza jego rysunek. Potem okazuje się, że informacje o tym smoku znajdują się w Smoczym Oku. Gdy w końcu jeźdźcom udaje się zlokalizować tajemniczego jeźdźca i jego smoka, poznajemy przedstawiciela gatunku Zbiczatrzasł o imieniu Szpicruta, wytresowanego przez Heatherę.

Ilekroć później pojawia się Heathera, pojawia się również jej smoczyca. W odcinku To Heather or Not to Heather dziewczyna na dobre przyłącza się do grona Jeźdźców, więc ona i Szpicruta pojawiają się częściej.

W odcinku Stryke Out, inny przedstawiciel gatunku Zbiczatrzasł bierze udział w walkach smoków.

Znane Zbiczatrzasły

W grach

School of Dragons

Zbiczatrzasł

RazorBlade - Razorwhip SOD.png

RazorTytanSoD.png

BabyRzrWhp.gif

AAA Razorwhip.JPG

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 500 /
darmowy - wykonanie misji
Czas wyklucia 12h
Szybkość 9.0
Zwrotność 5
Góra-dół 5
Przyspieszenie 2.9
Siła ognia 6.7
Liczba splunięć 10

Zbiczatrzasł został dodany 7 sierpnia. Po odnowieniu posiada własną animację. Można go kupić lub, wykupując rozszerzenie Call of the Death Song, dostać jego jajo za darmo.

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zbiczatrzasł

Razorwhip RoB.png

Razorwhip titan.png

Razorwhip egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka 85
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Shredstone Walls
Czas poszukiwania jaja 24h
Czas wyklucia 120h
Cena RoB-runa.png 3 000
Opis z gry
Try to get on this Dragon's good side... if you can find one. Their toxic breath and razor-sharp tail make them dangerous from top to bottom!
Tłumaczenie
Postaraj się być na dobrej stronie tego smoka... jeśli znajdziesz jednego! Ich toksyczne łzy i ostry ogon czyni ich niebezpiecznymi od góry do dołu!

Ciekawostki

  • W czasie lotu skrzydła Zbiczatrzasł wydają charakterystyczny, metaliczny dźwięk.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki