Fandom

Zakręcony Norbert

1531stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Humans ico.png Zakręcony Norbert
Norbert.png
Podstawowe informacje
Imię Zakręcony Norbert
Tytuły wódz Histeryków
Płeć mężczyzna
Klan Histerycy
Status nie żyje
Lokalizacja Histeria
Wygląd
Broń topór
Rodzina
Ojciec Bigjob
Pozostałe informacje
Debiut How to Cheat a Dragon's Curse

Zakręcony Norbert (ang. Norbert the Nutjob) - przywódca plemienia Histeryków, pierwszy Wiking, który odkrył ląd amerykański.

Wygląd i charakter

Jest to potężnej budowy człowiek o niesymetrycznej twarzy, wybrakowanych zębach i bardzo wybuchowym charakterze. Od zawsze, niezmiennie towarzyszył mu Topór Przeznaczenia, którego jedno ostrze było złotej barwy, zaś drugie czarnej. By podjąć jakąś decyzję, mężczyzna kręci i rzuca swoim toporem i w zależności od tego, którą stroną wbije się on w dany obiekt, przypisaną jej decyzję Norbert podejmuje.

Historia

How to Cheat a Dragon's Curse

W tej książce opowiedziana jest historia Norberta sprzed wielu, wielu lat.

Podczas pierwszej wyprawy w poszukiwaniu Ameryki, znanej dotąd jedynie z baśni i legend (w które i tak mało osób naprawdę wierzyło), Norbertowi przyświecał jeden cel - udowodnienie, że taki ląd istnieje i tym samym rozsławienie się między wszystkimi plemionami Wikingów

Pierwszą wyprawę odbył na pokładzie statku o nazwie Amerykański Sen, który niestety został zniszczony. Jednak w Ameryce żyjące tam plemiona przyjęły go ciepło i nauczyły kilku pożytecznych rzeczy, m.in. wykonywania łuków z jak najlepszych materiałów oraz strzelania z nich. Norbertowi udało się również zdobyć legendarne warzywo nazywane ziemniakiem, stanowiące antidotum na wiele przypadłości, także śmiertelnych. 

W końcu, w czwartym tomie powieści, na Histerię trafia Czkawka, poszukujący Ziemniaka. Norbert łapie go i więzi w swojej twierdzy w klatce nad paleniskiem. Używa swojego topora, by zadecydować, czy zabić Czkawkę - odpowiedź była twierdząca. Jednak zanim zabił chłopca, wraz ze swoimi współplemiennikami upaja się miodem i zasypia, w tym czasie Czkawka ucieka. Norbert postanawia zemścić się na chłopaku. 

How to Ride a Dragon's Storm

Po powrocie do Histerii, swojej domowej wyspy, Norbert postanowił podjąć jeszcze jedną podróż do Ameryki, by ją podbić i stworzyć własne imperium. Pomóc mu w tym miała Tykająca Rzecz, czyli rodzaj zegara połączonego z kompasem, który znajdował się w posiadaniu Czkawki. Norbert porwał więc chłopca.

Przez około trzy miesiące żeglowali w stronę Ameryki. Norbert nie chciał zabić Czkawki, który potrafił odczytywać Tykającą Rzecz i tym samym doprowadzić ich do nowego lądu. Gdy w końcu ujrzeli już go na horyzoncie, Norbert postanowił zabić Czkawkę. 

Jednak w odległości kilkudziesięciu mil od brzegu statek, Amerykański Sen 2, atakuje gigantyczny morski potwór Lewiathorgan. Statek zostaje zniszczony, zaś ze wszystkich obecnych na statku ludzi przetrwali tylko Czkawka, Kamikazia i Śledzik. Norbert zginął. 

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki