Fandom

Zębiróg w ogniu

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Nieposkromiony apetyt
Zębiróg w ogniu Następny odcinek
Wandersmok (część 1)
Zębiróg w ogniu
Zippleback Down
Jws1094.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 31 marca 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 21 listopada 2013
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 9
Ogólny nr odcinka 29

Zębiróg w ogniu (ang. Zippleback Down) — tytuł dziewiątego odcinka serialu Jeźdźcy smoków Obrońcy Berk. Jego premiera odbyła się 21 listopada 2013 roku w USA i 31 marca 2014 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Poszukując pułapek w lesie, Mieczyk oraz Jot i Wym sami stają się ich ofiarami. Tam spotykają starego znajomego... i jednocześnie grozi im pożar, zbliżający się nieubłagalnie.

Streszczenie

W Smoczej Akademii Pyskacz pokazuje jeźdźcom, jak rozbroić pułapki na smoki. Do pierwszej pułapki udaje się Śledzik, który wraz z Astrid sprawnie ją rozbraja. Do kolejnej chce iść Czkawka, ale Sączysmark chce coś udowodnić. Jorgenson przez nieuwagę uruchamia pułapkę i zostaje uwięziony.
Jws1070.png

Nauka rozbrajania pułapek

Pyskacz, widząc zaistniałą sytuację, pyta się Czkawki, czy pomoże koledze. Ten sprawnie rozbraja pułapkę i uwalnia Sączysmarka. Do ostatniej pułapki kowal wysyła Mieczyka i Szpadkę, ci jednak, przez nieuwagę, prawie się zabijają. Po zakończeniu treningu, Pyskacz daje jeźdźcom misję, by dezaktywowali wszystkie pułapki, które zostały z czasów wojny ze smokami. Czkawka, bojąc się o bliźniaków, nakazuje im zostać w Berk, co uraziło bardzo Mieczyka i Szpadkę. Obrażeni, że szef akademii nie ma do nich zaufania, obiecują, że nic sobie nie zrobią i lecą wykonywać misję. Czkawka tłumaczy sobie, że nie o to mu chodziło, ale Astrid wypomina mu, że tak myślał.

Z czasem bliźniaki dolatują na polanę, ale nadal nie mogą uwierzyć, że Czkawka im nie ufa. Podczas szukania pułapek, Mieczyk wpada w jedną z nich. Szpadka chce go wyciągnąć, lecz nie pamięta jak, więc postanawia polecieć na Jocie i Wymie, by sprowadzić Czkawkę. Jednak smok, widząc swojego tresera powraca, przez co Szpadka jest zmuszona wyruszyć pieszo.

Tymczasem w innej części wyspy Czkawka z Szczerbatkiem rozbrajają pułapkę za pomocą plazmy, ale iskra pada na podłoże, które zaczyna się palić. Czkawka szybko gasi pożar i stwierdza, że nadszedł czas suszy. Postanawia powrócić do Berk.

Szef smoczej akademii odnajduje Stoicka i chce go zawiadomić o swoim odkryciu, ale ten już o wszystkim wie. Czkawka, zaintrygowany tym faktem, chce się dowiedzieć skąd ojciec jest tak dobrze poinformowany. Wtedy Stoick każe to wytłumaczyć Pyskaczowi. Ten pokazuje mu, że w czasie suszy jego skóra staje się bardzo sucha. Wódz nakazuje synowi przypilnować bliźniaków, gdyż jeden podmuch może spalić całą wyspę.

Przez długi czas Czkawka nie ma wiadomości o bliźniakach i postanawia wyruszyć, by ich odnaleźć. Astrid chce polecieć z nim, ale ten uświadamia ją, że to on jest za nich odpowiedzialny i sam musi to zrobić.

Tymczasem Mieczyk uwięziony, rozmawia z Jotem, ale obok nich przechadza się dorosły Tajfumerang, który zainteresowany towarzystwem zbliża się nich. Jot i Wym chcą obronić tresera, ale wyniku walki wpadają na pułapkę, która ich unieruchamia. Widząc Mieczyka w niebezpieczeństwie, strzelają w stronę intruza kulą ognia. Ta odbija się od Tajfumeranga, a poniesione przez wiatr iskry lądują na ściółce w lesie i od razu pożar zaczyna się rozprzestrzeniać. Mieczyk zaczyna się zaprzyjaźniać z obcym smokiem, z czasem zaczyna go tresować. 
Jws1102.png

Mieczyk ponownie spotyka Płomienia

Szpadka, widząc dym unoszący nad lasem, zamierza wrócić do Mieczyka po swoich śladach.

Podczas lotu nad wyspą Czkawka zauważa wielkie kłęby dymu. Widząc to wie, gdzie ma już szukać bliźniaków.

Tym czasie Szpadka dochodzi do miejsca, gdzie znajduje się Mieczyk. Widząc ogromnego Tajfumeranga, zaczyna szeptać do brata, że stoi za nim ogromny smok. Ten pokazuje jej, że go wytresował.

Czkawka i Szczerbatek lecą nad pożarem i próbują wypatrzeć przyjaciół, lecz znajdują się za blisko płomieni i ogon Furii zaczyna się palić. Chcą wylądować na polanie, kiedy Czkawka zauważa ogromnego smoka. Po awaryjnym lądowaniu treser każe przyjaciołom zachować spokój. Kiedy nagle Tajfumerang okrywa go swoimi skrzydłami, Czkawka zaczyna przypominać sobie tego smoka. Dopiero po uzyskaniu zaufania smoka, zauważa że jest to Płomień. Jednocześnie Szczerbatek i Płomień przypominają sobie o dawnych sporach. Przekazuje tą wiadomość Mieczykowi i Szpadce, ale ci nie chcą mu uwierzyć. Szef akademii uwalnia Jota i Wyma i próbuje pomóc Mieczykowi, ale mechanizm pułapki się zablokował. Widząc, że nie pomoże tutaj koledze, pyta się Płomienia, czy ich wszystkich zabierze. Smok chętnie opuszcza jedno skrzydło, jakby dawał znak, że się zgadza. Wszyscy wchodzą na Tajfumeranga i smok zaczyna odlatywać, zabierając jednocześnie Mieczyka w pułapce.

W pobliżu Berk Czkawka prosi Płomienia o wylądowanie na polanie, by spróbować jakoś zablokować pożar. Mieczyk chce użyć Płomienia do ugaszenia pożaru, ale Czkawka uważa, że nie potrzebują więcej ognia. Jednak bliźniaki mówią, że ogień trzeba zwalczać ogniem. Szef akademii, po przemyśleniu ich słów, obmyśla plan. Postanawia użyć smoków, by zatrzymać pożar. Każe wszystkim smokom spalić drzewa, które znajdują się pomiędzy nimi a pożarem. Gdy ogień wzniecony przez nich zaczyna się rozprzestrzeniać, nakazuje smokom machać skrzydłami, by przesunąć ogień. Pewnym momencie treser pokazuje Płomieniowi, by wykonał wir w środku pożaru, dzięki któremu ogień gaśnie. 
Jws1125.png

Płomień gasi pożar za pomocą potężnych skrzydeł

Po udanym zadaniu wszyscy wracają do Berk na Tajfumerangu. Pozostali jeźdźcy, widząc to, są zdumieni. Czkawka pyta się pozostałych, czy poznają tego smoka, ale dopiero Śledzik przypomina sobie, że jest to Płomień. Reszta członków nie może też w to uwierzyć, na domiar tego Mieczyk zaczyna się chwalić, że go wytresował, co potwierdza Czkawka. Sączysmark nie wierzy w to, gdyż bliźniak nie potrafił się wydostać nawet z pułapki. Jednak Mieczyk każe podnieść skrzydła Płomieniowi, które spychają Jorgensona do wozu. Po tym Tajfumerang coś słyszy i zaczyna się przytulać do Mieczyka, ten jednak nie wie, o co chodzi. Czkawka uświadamia go, że smok chce się z nim pożegnać. Płomień odlatuje, wykonując w powietrzu swój wir. Czkawka chce uwolnić Mieczyka, ale powstrzymuje go Pyskacz, który tłumaczy, że jeździec powinien sam sobie poradzić.

W Smoczej Akademii Szpadka uwalnia brata, ale chwilę później razem zostają złapani i próbują się uwolnić do nocy.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Zębiróg w ogniu (scenariusz)

Ciekawostki

  • Tytuł odcinka jest aluzją do filmu Helikopter w ogniu (ang. Black Hawk Down).
  • Jest to trzeci odcinek, w którym pojawia się retrospekcja.
  • Wikingowie wiedzą, że zbliżają się pożary, dzięki skórze na brodzie Pyskacza.
  • Płomień i Szczerbatek nie zapomnieli o dawnych urazach.

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki