Fandom

Zębiróg Wiernogłowy

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Sączysmark dostaje siekierkę
Zębiróg Wiernogłowy Następny odcinek
Wieczna zmarzlina
Zębiróg Wiernogłowy
The Zippleback Experience
The zippleback experience.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 19 września 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 19
Ogólny nr odcinka 59

Zębiróg Wiernogłowy (ang. The Zippleback Experience) - dziewiętnasty odcinek sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 19 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Mieczyk i Szpadka zawsze pakują się w kłopoty. Tym razem narazili nie tylko siebie, ale także Jota i Wyma na śmiertelne niebezpieczeństwo. Czkawka ratując Zębiroga zyskał sobie jego dozgonną wdzięczność, co przynosi nieoczekiwane konsekwencje.

Fabuła

Jeźdźcy zajmują się budową fundamentów pod nową wieżę obserwacyjną na pokrytej śniegiem północnej stronie Końca Świata. Tymczasem bliźniaki Mieczyk i Szpadka, zamiast pomagać, zjeżdżają na grzbiecie swojego smoka ze stoku. Jednak ich nieostrożność doprowadza do zejścia lawiny. Bliźniaki zostają zabrane przez Wichurę i Sztukamięs, jednak Jot i Wym nadal ześlizgują się z góry, a lawina ich dogania. W ostatniej chwili przed upadkiem do oceanu i zostania zasypanym przez śnieg i lód, Jot i Wym zostają uratowani przez Czkawkę i Szczerbatka. Po wylądowaniu w bezpiecznym miejscu okazuje się, że proteza Czkawki została uszkodzona i chłopak jest zmuszony użyć zapasowej. Zaś dwugłowy smok okazuje chłopakowi swoją wdzięczność, liżąc go po twarzy.

Z powrotem w bazie na Końcu Świata, Czkawka otwiera drzwi do budynku i zostaje zasypany górą ryb, które ze smakiem zjada Szczerbatek. Czkawka o tę niespodziankę podejrzewa bliźniaki i wyrusza na grzbiecie Szczerbatka, by ich odnaleźć. Podczas lotu niepostrzeżenie podlatują do nich Jot i Wym, którzy zderzają się ze Szczerbatkiem, przez co wszyscy spadają w stronę ziemi. Czkawce udaje się z powrotem siąść w siodle swojego smoka, ale siłą rozpędu wpadają w krzaki. Tym samym zapasowa proteza nogi Czkawki zostaje uszkodzona i chłopak jest zmuszony użyć ostatniej zapasowej sztuki. W tym momencie obok nich lądują Jot i Wym, ofiarując Czkawce kilka ryb. Wówczas chłopak domyśla się, że to właśnie Jot i Wym przygotowali dla niego rybną niespodziankę, a jednocześnie martwi się o patrol, za który odpowiedzialne były bliźniaki, gdyż bez ich smoka nie są w stanie patrolować wyspy. 

Obawy Czkawki okazują się słuszne - ponieważ bliźniaki nie są w stanie patrolować Końca Świata, na brzeg wyspy docierają Łowcy Smoków. Strzelają zatrutą strzałą w Nocnego Koszmara, obserwującego brzeg ze swojego stanowiska, po czym zakradają się do bazy jeźdźców. Tymczasem Mieczyk i Szpadka kłócą się i wzajemnie obwiniają o to, że Jot i Wym przestali zwracać na nich uwagę. W tym momencie przylatują do nich Czkawka, Szczerbatek oraz Jot i Wym. Czkawka żali się bliźniakom na zachowanie smoka i prosi ich, by trzymali go z dala od niego. Czkawka wsiada na swojego smoka i razem odlatują, a widząc to Jot i Wym strząsają z siebie bliźniaków i podążają w ślad Czkawki. 

Chłopak usiłuje zdezorientować Zębiroga i go zgubić, jednak bezskutecznie. Kończy się tym, że Czkawka jest zmuszony przyjąć Jota i Wyma pod swój dach. Widząc Szczerbatka układającego się do snu i podgrzewającego swoje legowisko, dwugłowy smok naśladuje jego zachowanie i doprowadza do eksplozji, która zupełnie wytrąca Czkawkę z równowagi. Również jego ostatnia proteza zostaje uszkodzona.

Tymczasem Łowcy Smoków obserwują Koniec Świata i przygotowują plan ataku i schwytania Czkawki. Czekają na moment, w którym u boku chłopaka nie będzie żadnego smoka i będą mogli łatwiej go złapać.

Na Koniec Świata przybywa Pyskacz, który naprawia protezy dla Czkawki. Chłopak żali mu się z zachowania Jota i Wyma, na co Pyskacz stwierdza, że smok jest po prostu wdzięczny Czkawce za uratowanie życia i teraz cały czas pragnie spłacić dług wdzięczności, niestety w katastrofalny w skutkach sposób. Ku przerażeniu samego Czkawki, a także bliźniaków Pyskacz stwierdza, że taka sytuacja może pozostać już na zawsze lub dopóki dług nie zostanie spłacony. Dlatego właśnie jeźdźcy opracowują plan, który ma umieszczać Czkawkę w tarapatach i sprowokować Jota i Wyma do uratowania go z opresji. Dwugłowy smok jednak nie bierze sprawy poważnie i zamiast ratować chłopaka, bawi się nim albo doprowadza do jeszcze większych problemów.

Szpadka jest zdruzgotana i nie wyobraża sobie życia bez Jota i Wyma. Żali się Mieczykowi i wspólnie wymyślają nowy plan, uwzględniający Sączysmarka. Następnego ranka Czkawka wychodzi ze swojego domku i natyka się na Sączysmarka, który na powitanie uderza go pięścią w twarz. Chłopak wyzywa go, próbując sprowokować Czkawkę do walki i tym samym zwrócić uwagę na Jota i Wyma tak, aby smok miał okazję uratować Czkawkę po raz kolejny. Jednak "pomoc" Jota i Wyma polega na dostarczeniu jeszcze większej ilości ryb. Bliźniaki przyznają się Czkawce, że walka z Sączysmarkiem to był ich pomysł. Czkawka jest wściekły, potrzebuje przemyśleć sprawę i prosi wszystkich, również Szczerbatka, aby zostawili go samego. Udaje się na spacer do lasu, gdzie oczywiście jest obserwowany przez Jota i Wyma. W pewnym momencie zostaje schwytany przez Smoczych Łowców i sądzi, ze to kolejny pomysł bliźniaków. Jot i Wym zauważają, że chłopak znajduje się w opresji, i podążają w ślad Łowców na ich statek. Tam Czkawka zostaje uwolniony z worka i staje twarzą w twarz z Rykerem i Dagurem. Z pomocą przychodzą mu Jot i Wym, którzy wywołują eksplozję na statku, dając Czkawce szansę na ucieczkę. Dwugłowy smok ląduje na statku i staje do walki u boku chłopaka.

Tymczasem na Końcu Świata jeźdźcy domyślają się kłopotów Czkawki i dosiadają swoich smoków, by wyruszyć na pomoc. Mieczyk i Szpadka, pozbawieni własnego smoka, dosiadają Szczerbatka. Czkawce zaś udaje uwolnić się z więzów i dosiadając Jota i Wyma, ucieka ze statku. Po drodze koliduje z pozostałymi jeźdźcami i zderza się ze Szczerbatkiem. W powietrzu Czkawka dosiada go i razem odlatują, jednak Jot i Wym zostają schwytani w sieć i lądują w oceanie, a bliźniaki wpadają do wody obok niego. Razem otwierają sieć, uwalniają swojego smoka i wszyscy odlatują szczęśliwie na Koniec Świata.

Z powrotem w bazie Czkawka cieszy się, że wszystko wróciło do normalności, a Jot i Wym powrócili do swoich jeźdźców. Na koniec Sączysmark wskakuje na niego żeby się zemścić.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Czkawka zyskuje wielką wdzięczność Jota i Wyma, którzy tymczasowo odwracają się od swoich jeźdźców. 
  • Czkawka zostaje schwytany przez Łowców Smoków, jednak z pomocą Jota i Wyma udaje mu się uciec.

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki