FANDOM

Artykuł

Wyspa Skrzydlatych Panien (ang. Wingmaiden Island) - jedna z wysp Archipelagu, siedziba plemienia znanego jako Skrzydlate Panny oraz tereny gniazdowania Zbiczatrzasłów. Pojawia się po raz pierwszy w odcinku Aniołki Sączysmarka.

Opis

Wyspa ta położona jest na północny zachód od wyspy Berk i znajduje się relatywnie blisko Vanaheim.

Jak większość tego typu lądów na Archipelagu, jest w dużej części skalista, jednak zdecydowanie wyróżniają ją skaliste iglice sięgające wysoko w niebo. Sporą część wyspy porasta iglasty las.

Wioska Skrzydlatych Panien leży na wzniesionych ponad drzewa, drewnianych balach. Do ważnych miejsc ceremonialnych należy także świątynia Zbiczatrzasłów, ukryta częściowo w podziemiach.

Historia

Przeszłość

Mniej więcej tysiąc lat temu przed wydarzeniami serialu, gatunek Zbiczatrzasłów był na skraju wyginięcia, jako że młode smoki były pożerane przez samców-rywali. Wówczas, za sprawą plemienia Skrzydlatych Panien, powstała na wyspie wioska, która stała się zarówno domem dla członkiń klanu, ale i schronieniem dla ślepych piskląt Zbiczatrzasłów, znadujących się pod opieką kobiet.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata (sezon 5)

W odcinku Aniołki Sączysmarka Sączysmark został uratowany przez Skrzydlate Panny i przyniesiony na ich wyspę po tym, jak wpadł do morza podczas burzy. Poszukując Jorgensona Heathera, Szpadka i Astrid zostają ciepło przyjęte przez tubylców, którzy wyjaśniają im, że pomagają matkom Zbiczatrzasłów dbać o swe młode i bronić ich przed samcami, mogącymi im zaszkodzić.

W odcinku A kto tu dowodzi? Czkawka i Sączysmark przybywają na wyspę, by wezwać Atali na spotkanie sojusznicze. Z tej okazji Minden ma przejąć obowiązki swojej przywódczyni. Dziewczyna przechodzi kryzys samooceny i wiary we własne możliwości, lecz z pomocą Sączysmarka udaje jej się go przezwyciężyć - co jest tym ważniejsze, iż wyspę atakują Lotnicy. Skrzydlate Panny z pomocą Jeźdźca odpierają ich atak.

W odcinku Wypadki Szpadki, wyspę odwiedza Szpadka, mająca gościnnie wziąć udział w Rytuale Przejścia. Niespodziewanie zostaje wybrana na opiekuna przez jedno z piskląt Zbiczatrzasła.

Zobacz też