FANDOM

Snaptrapper transparent
Artykuł dotyczy miejsca z serialu. Jeśli szukasz lokacji z gry, sprawdź Fireworm Island.

Wyspa Ognioglist (ang. Fireworm Island) — jedna z wysp Archipelagu. Pojawia się w serialu. Jak sama nazwa wskazuje, wyspa ta jest zamieszkiwana przez Ognioglisty oraz ich królową.

Wygląd i lokalizacja

Wyspa ta zlokalizowana jest w bliskiej odległości na północny wschód od wyspy Berk. Wyspa Ognioglist to niewielka wyspa, na której zauważyć można dwie góry - jedną większą, drugą mniejszą. Niewiele jest na niej roślin, głównie zauważyć można skały i urwiska.

Cała wyspa jest ogromnym gniazdem Ognioglist, do którego prowadzą liczne jaskinie znajdujące się zaraz przy brzegu wyspy. Dzięki temu wyspa przypomina ogromną jaskinię ze skomplikowanym systemem korytarzy. W ulach produkowany jest ognisty miód, a także tu na świat przychodzą młode Ognioglisty.

Jedną z części jaskini zamieszkuje królowa Ognioglist, która dowodzi pozostałymi smokami oraz strzeże swoich młodych. W razie wtargnięcia intruza wychodzi z kryjówki i atakuje.

Historia

Firecomb

Wnętrze ula Ognioglist

Wyspa Ognioglist pojawia się jedynie w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty. Została odkryta przez Czkawkę i pozostałych jeźdźców, kiedy poszukiwali Ognioglist, aby z ich pomocą przywrócić zdrowie choremu smokowi Sączysmarka - Hakokłowi.

Wyspa została znaleziona, gdyż jeźdźcy wykorzystali ciekawe zjawisko zachodzące wśród Ognioglist - gdy znajdują się blisko innych przedstawicieli swojego gatunku, wytwarzane przez nich światło staje się jaśniejsze. Tak więc lecąc nad oceanem i widząc intensywny zapłon smoków, zniżają lot i trafiają na ich wyspę.

Na wyspie Sączysmark kradnie plaster ognistego miodu z zamiarem dania go swojemu choremu smokowi, lecz przez to królowa wpada w gniew i rusza w pościg. Kiedy chory smok odmawia zjedzenia ognistego miodu i oddaje go królowej, ta przywraca mu zdrowie, gryząc go. Okazuje się bowiem, że jad królowej ma właściwości lecznicze. Potem wraca do jaskini i ponownie się chowa, zaś jeźdźcy smoków wracają na Berk.

W grach

Symbol Osobny artykuł: Fireworm Island

Ciekawostki

  • Wyspa Ognioglist przypomina wielkie mrowisko lub ul, gdzie zamiast mrówek/pszczół żyją Ognioglisty.
  • Im mocniej święcą Ognioglisy tym bliżej jest się wyspy. Właśnie takim sposobem Czkawka ją odnalazł.

Zobacz też