Fandom

Wyspa Jutra

1662strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Wyspa Jutra (ang. Island of Tomorrow; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — duża wyspa położona w Archipelagu Barbarzyńskim. Wspomniana jest w powieściach Cressidy Cowell.

Położenie

Wyspa jest najdalej wysuniętym na zachód kawałkiem lądu. Jeśli płynąć dalej w tym kierunku, można dopłynąć do Ameryki. Na północ od Wyspy Jutra znajduje się Kraniec Bohatera oraz Mordercze Wyspy, za wschód - Wyspa Lawowych Prostaków.

Znaczenie

Na wyspie tej od niemal stu lat żyją Druidzi, którzy rok w rok, podczas dni poprzedzających Dzień Ostateczny, oczekują nadejścia następcy Władcy Zachodniej Dziczy. Jeśli kandydat posiada wszystkie Insygnia, jeden z nich sprawdza je, a jeśli okażą się fałszywe, chmara smoków zwanych Smoczymi Obrońcami Wyspy Jutra (ang. Dragon Guardians of Tomorrow) wylatuje spod piasku, niosąc nieszczęśnika aż do stratosfery i rozrywając go na strzępy.

Na wyspie tej żył także Władca Zachodniej Dziczy - Siwobrody Upiór. Tam również zginął Halibut Straszliwa Czkawka Drugi, jego syn. 

Historia

How to Fight a Dragon's Fury

Na samym początku powieści Op Oprych, wódz klanu Oprychów przybył do Druida z fałszywymi insygniami. Zostaje, wraz z innymi ludźmi, którzy przypłynęli razem z nim, uniesiony do góry i zabity przez Smoczych Strażników Wyspy Jutra, zaś strażnik dalej oczekuje na kandydata na Władcę.

Pod koniec powieści, na dzień przed Dniem Ostatecznym, na wyspę przybywa Alvin Przechera, który podstępem zdobył wszystkie - prawdziwe - Insygnia. Druid jest szczęśliwy, że po dziewięćdziesięciu dziewięciu latach oczekiwania wreszcie nadszedł Władca. Po chwili przybywają także Wikingowie, walczący w armii Smoczego Znaku, przeciwko Alvinowi. Mówią, że prawowitym władcą powinien być Czkawka, który w tym czasie leży nieprzytomny na Krańcu Bohatera. Czkawce udaje się jednak dotrzeć na Wyspę Jutra i zostaje koronowany na króla. Później Wściekły i cała Smocza Rebelia atakują zamek, wywiązuje się bitwa, zakończona porozumieniem między ludźmi i smokami oraz koniec Smoczej Rebelii.

Zobacz też

Archipelag Barbarzyński

Archipelag Barbarzyński

Stworzyła Janinka11Stworzyła Janinka11
Zobacz

Inne Wiki

Losowa wiki