FANDOM

Wyspa czacha

Wyspa Czacha

Wyspa Czacha lub Wyspa Czaszkowców (ang. Isle of the Skullions) — niewielkich rozmiarów wyspa wchodząca w skład Archipelagu Barbarzyńskiego.

Wygląd

Termin Wyspy Czacha obejmuje tak naprawdę dwie leżące obok siebie niewielkie wyspy, które układają się w kształt trupiej czaszki, widoczny z lotu ptaka. Wyspa od zachodu sąsiaduje z Waldurnią, od południa z Łajdacją, zaś od wschodu z Głuplandią. Oprócz tego, na południe od wyspy rozlewa się Morze Ponure.

Mieszkańcy

Wyspę Czacha zamieszkują jedynie niewidome, nielotne i głuche smoki zwane Czaszkowcami, które są bardzo wrażliwe na zapach. Nie ma tu żadnej roślinności ani zwierząt. Wyspa w połowie jest pokryta omułkami, którymi żywią się mieszkające tu bestie.

Historia

Wyspa Czacha pojawia się w książce Jak zostać piratem autorstwa Cressidy Cowell. Na tej wyspie został ukryty skarb Siwobrodego Upiora, do którego prowadziła mapa znaleziona przez Alvina.

Gdy wikingowie z klanu Kudłatych Chuliganów przybyli tu, Smark Świński Ryj i jego Ognista Glista odnaleźli skarb. Jednak Upiór zaminował skrzynię zapachem, który obudził wszystkie smoki na wyspie, przez co te zaczęły atakować intruzów. Po zabiciu kilku Czaszkowców wikingowie uciekają ze skarbem z wyspy.

Zobacz też

Wyspa JutraWyspa Lawowych ProstakówAmerykaKraniec BohaterówMordercze GóryTerytorium Rafowych WojownikówZatoka NiszczycielaRozpacz UpioraPływające LodyLodowa Wyspa NikądNicZbiriaZimowy Wiatr WotanaWaldurniaWyspy MaskonurówGłuszaMoczary WłamywaczekLochy BrutaliJaskółkaGniew ThoraHisteriaŁajdacjaMorze PonureWyspa CzaszkowcówGłuplandiaZakute WyspyZiemie ZakałówPoczciwy KrajMorze Zwane Balią WotanaZagmatwane WysepkiTajemnicaWodny KrajLetni PrądBerserkWyspa Spokojnego ŻyciaZatoka Złamanego SercaPłonący LasBursztynowe Ziemie NiewolniczeKontynentSzkoła BystrzakaWąwóz Burzy ThoraNawiedzone MokradłaZatoka Rozlanej KrwiKompletna mapa archipelagu