Fandom

Wyspa Łupieżców

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Wyspa Łupieżców.png

Wyspa Łupieżców

Wyspa Łupieżców (ang. Outcast Island) — wyspa wchodząca w skład Archipelagu, zamieszkiwana przez plemię Łupieżców. Jest to jedyne miejsce, na którym rosną drzewa Loki.

Wygląd

Krajobraz wyspy Łupieżców.png

Sączysmark, Czkawka i Szczerbatek podziwiają krajobraz wyspy

Wyspa Łupieżców to skalista, niepłodna i obumarła wyspa, co znacznie utrudnia życie tutejszych mieszkańców. Drzewa tutaj rosnące są bardzo suche i pozbawione liści. W skład podłoża wchodzi duża ilość kamieni i innych minerałów. Mało jest ziemi zdatnej do użytkowania. Na wyspie żyje wiele dzikich gatunków smoków. Rośnie na niej drzewo o nie za bardzo miłym zapachu - drzewo Loki.

Na wyspie znajduje się wiele konstrukcji ułatwiających życie Łupieżcom, m.in. domy, kuźnie, Smocza Arena, a także katapulty służące do ataku.

Historia

Jeźdźcy smoków

W odcinku Albrecht i Łupieżcy okazuje się, że Albrecht ma dość smoków na wyspie i planuje pod osłoną nocy napaść na Berk. Nie chce jednak walczyć ze Stoickiem, ale poszukuje jego syna, sławnego pogromcę smoków - Czkawkę. Chce go siłą zmusić go tego, aby pomógł mu wytresować "szkodniki" na wyspie Łupieżców. Ostatecznie jednak plan porwania chłopaka nie skutkuje, a Albrecht i jego ludzie są zmuszeni do odwrotu. Wyspa Łupieżców po raz pierwszy jest poznana przez Wandali w odcinku Słodka Heathera (część 1). Kiedy Heathera przybyła na Berk, okazała się szpiegiem Łupieżców, a po zdobyciu Smoczej Księgi ucieka do siedziby wrogiego klanu, a w ślad za nią wyruszają jeźdźcy, chcąc ratować księgę. W tym celu Astrid przebiera się za Heatherę i walczy na Arenie Łupieżców z Koszmarem Ponocnikiem, by potem przechytrzyć ich i uciec wraz z odzyskaną księgą i ocaloną Heatherą z wyspy.

Tymczasowy ogon.png

Czkawka naprawiający ogon na Wyspie Łupieżców

W odcinku Smarkaty smarkacz na wyspę trafiają Czkawka, Sączysmark oraz Szczerbatek, zaskoczeni przez burzę, która zniszczyła ogon Nocnej Furii i porwała Hakokła. Zdani na siebie chłopcy nieustannie się kłócą, lecz w pewnym momencie słyszą głosy Łupieżców. Sączysmark zostawia na ziemi torbę z symbolem ich klanu, przez co natychmiast zostają rozpoznani przez Łupieżców, którzy rozpoczynają pościg. Czkawka wkrótce zostaje schwytany, a na ratunek rusza mu jego smok oraz Sączysmark. Wszyscy uciekają szczęśliwie z wyspy, ponownie pozostawiając Albrechta z pustymi rękami.

W odcinku Jesteśmy rodziną (część 1) Pleśniak podrzuca Czkawce fałszywe mapy prowadzące rzekomo na Wyspę Nocy, a w rzeczywistości na Wyspy Łupieżców. Łupieżcy budują manekin przypominający Nocną Furię i naśladują jej odgłosy, wabiąc Szczerbatka, po czym chwytają go, po chwili również Czkawkę. Zamykają ich w swoim więzieniu, z którego dzięki swojemu sprytowi Czkawce i Szczerbatkowi udaje się uciec. Uwalnia on także Pleśniaka. Razem chcą uciec z wyspy na wytresowanym Śmiertniku Zębaczu, lecz Pleśniak ponownie zostaje schwytany.

Obrońcy Berk

Łupieżcy-0.png

Albrecht i jego ludzie podczas narady na Wyspie Łupieżców

W odcinkach Wandersmok tytułowy Wandersmok zostaje schwytany wspólnymi siłami przez Albrechta oraz Dagura i zamknięty na arenie Łupieżców. Tam mężczyźni usiłowali go wytresować, jednak bezskutecznie. W podziemiach wyspy odbywają rozmowę, dotyczącą korzyści z wytresowania smoka dla obu stron. Wandersmok jednak ucieka z wyspy. Później Dagur przejmuje wyspę Łupieżców i jej mieszkańców, gdy pozornie zabija Albrechta.

W odcinkach Wyrzutki Stoick Ważki zostaje porwany przez Berserków i uwięziony na wyspie Łupieżców. Pod koniec drugiego odcinka arena na zostaje zniszczona przez grasujące po podziemiach smoki z gatunku Szeptozgon - dosłownie zapada się pod ziemię, kiedy smoki drążą tunele i wydostają się na powierzchnię. Kiedy okazuje się, że Albrecht żyje, pokonuje on Dagura i odzyskuje swoją wyspę.

Znani mieszkańcy

Ciekawostki

  • Wydaje się, że większość budowli na wyspie Łupieżców zostało wydrążonych w kamieniu, np. arena i więzienie (w podziemiach).

Inne Wiki

Losowa wiki