Fandom

Wyrzutnia

1537stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Wyrzutnia to broń opracowana przez Czkawkę w pierwszej części filmu Jak Wytresować Smoka.
Wyrzutnia2.jpg

Powstanie

Już na początku filmu, gdy Czkawka wbiega do warsztatu dowiadujemy się o jego problemach w walce ze smokami. Wielokrotnie sprawiał kłopoty, a jego pomysły zawsze kończyły się fiaskiem. Właśnie ze względu na brak talentu w posługiwaniu się bronią miotaną chłopiec opracował maszynę, która miała go w tym wyręczyć i pomóc w złapaniu Nocnej Furii. Nie spotkała się jednak z pozytywną reakcją ze strony Pyskacza. Nie przekonał go argument Czkawki o konieczności dokonania kalibracji tak, by więcej nie wystrzeliła w innego wikinga.

Opis

Złożona do transportu Wyrzutnia przypomina długą taczkę. Potrafi rozłożyć się bardzo dynamicznie, co niekiedy sprawia problemy w jej obsłudze. Rozłożona przypomina nieco rzymskiego skorpiona, choć posiada dwa pionowe łuki. Podobnie jak on jest umieszczona na niewysokiej żerdzi pozwalającej na swobodne ustawienie pozycji broni i kąta strzału. Ładowana ręcznie wyrzuca z olbrzymią prędkości bolasy - metalowe kule połączone linami. Dodatkowo konstrukcja ta posiada celownik w formie metalowego kółka umieszczonego pionowo na początku konstrukcji i niewysokiego kołka na drugim jej końcu.

Koniec

Wyrzutnia została zniszczona przez Koszmara Ponocnika, który zaatakował chłopaka tuż po oddaniu strzału. Prawdopodobnie nigdy nie została naprawiona, a cała związana z nią historia nie jest najlepiej wspominana przez Czkawkę. Dowodem na to jest jego reakcja na prośbę matki, by opowiedział w jaki sposób Szczerbatek stracił połówkę ogona.

Jak wytresować smoka 2

W drugiej części filmu wyrzutnie konstruuje smoczy łowca - Eret. Wyrzutnie, które wyszły spod jego ręki, są znacznie lepsze i skuteczniejsze niż wyrzutnia Czkawki. Wyrzutnie Ereta przypominają olbrzymie kusze. Pociski do broni są odpowiednio składane i zajmują mało miejsca a w razie potrzeby można je od razu wyjąć i załadować na wyrzutnię. Nie są to już bolasy, a wielkie sieci zdolne złapać całego smoka.

Inne Wiki

Losowa wiki