Fandom

Wrzeniek

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze45 Udostępnij

Artykuł
Wrzeniek
Scauldron gallery 4.jpg
Podstawowe informacje
Imię Wrzeniek
Przezwiska Błagam-Nie-Zabijaj
Smoczyzgon
Wrząca-Bolesna-Śmierć
Płeć Samiec
Treser Szpadka
Przyjaciele Szpadka
Status Żyje
Pozostałe informacje
Debiut Uwolnić Wrzeńka

Wrzeniek (ang. Scauldy) — smok z gatunku Wrzeniec, zaprzyjaźniony ze Szpadką i przez nią wytresowany. Pojawia się w odcinku Uwolnić Wrzeńka.

Wygląd

W filmie i serialu pojawiają się wrzeńce jasno-brązowe i morsko-zielone. Nie inaczej jest w przypadku Wrzeńka. Jednak kiedy uwięziony smok morski leży na wyspie, wysycha, a jego skóra z biegiem czasu zmienia kolor na szarawy.

Charakter

Smok jest bardzo agresywny, a jest to spowodowane faktem, iż utknął bezbronny na wyspie, nie może wrócić do oceanu i grozi mu atak Zmiennoskrzydłych. Nie chce pomocy jeźdźców, bowiem nie ufa im. Atakuje nawet Czkawkę. Zaufał dopiero Szpadce, bowiem zapach jej włosów, posmarowanych rybim olejem, przypomniał mu jego domowe środowisko.

Wrzeniek jest niezwykle mądry i doskonale rozumie ludzką mowę. Po agresywnym zachowywaniu się wobec jeźdźców smok okazuje ciepłe uczucia, gdy Szpadka śpiewa mu Kołysanki i przytula się do niego. Wrzeniek jest również opiekuńczy wobec przyjaciółki, bowiem chciał, by odeszła, kiedy zaatakowały ich Zmiennoskrzydłe.

Zdolności

  • Plucie wrzątkiem: smok potrafi gromadzić ogromne ilości wody i strzelać nią, bardzo gorącą i pod ogromnym ciśnieniem. Taki strzał może być bardzo groźny dla nieprzyjaciela, jednak Wrzeniek nigdy nikogo nie skrzywdził.
  • Walka: pomimo swej niedyspozycji, Wrzeniek jest wciąż groźnym przeciwnikiem, a co bardziej niebezpieczne, zdesperowanym i za wszelką cenę pragnącym się obronić.

Historia

Obrońcy Berk

Wrzeniek i Szpadka.png

Szpadka zyskuje zaufanie Wrzeńka

Pierwszy i jedyny raz pojawia się w odcinku Uwolnić Wrzeńka. Został uwięziony na wyspie Zmiennoskrzydłych z powodu lawiny, która przysypała jego skrzydło i uniemożliwiła smokowi powrót do oceanu. Wrzeniek z początku nie toleruje obecności ludzi, daje jednak wytresować się Szpadce, której włosy pachną rybami i oceanem. Uspokaja go także śpiewana przez Szpadkę kołysanka. Z biegiem czasu smok coraz bardziej wysycha, a po usunięciu kamieni z jego skrzydła okazuje się, że jest ono złamane i Wrzeniek nie może sam powrócić do oceanu. Podczas próby usztywnienia skrzydła za pomocą drewnianych pali okazuje się, że brakuje odpowiednio długiej liny, by je przywiązać. W międzyczasie jeźdźcy zmagają się ze Zmiennoskrzydłymi atakującymi bezbronne zwierzę. W pewnym momencie Szpadka wpada na pomysł, by umocować kłodę swoimi włosami. Akcja kończy się powodzeniem, a Wrzeniek wraca do oceanu i żegna się ze Szpadką. 

Relacje

Szpadka Thorston

Szpadka jest jedynym człowiekiem, którego dopuszcza do siebie Wrzeniek. Bardzo przywiązuje się do dziewczyny, która traktuje go czule i ze współczuciem, śpiewa mu kołysanki, przytula i chroni przed niebezpieczeństwem. Smok jest smutny, kiedy musi rozstać się z przyjaciółką.

Inni jeźdźcy

Pozostałych treserów smok traktuje z wrogością i nieufnością. Nie dopuszcza do siebie nikogo poza Szpadką, natrętnych intruzów opluwa wrzącą wodą lub odrzuca skrzydłem. Uspokojony i uśpiony przez dziewczynę nie czuje obecności pozostałych jeźdźców, którzy usztywniają jego skrzydło, lub po prostu nie przeszkadzają mu.

W grach

Rise of Berk

Wrzeniek jest dostępny w grze tylko podczas specjalnych okazji.

Scauldy

Scauldy-RoB.png

Scauldy-RoB.png

Scauldy Egg.jpg

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko Changewing Island
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 2 dzień 4 godziny
Cena RoB-runa.png 3 500
Opis z gry
Scauldy is Scauldron with a soft spot for a special Viking...Ruffnut! Is it because of her singing voice...or because her hair smells like fish oil?
Tłumaczenie
Wrzeniek jest Wrzeńcem ze słabością do wyjątkowego wikinga...Szpadki! Czy to z powodu jej śpiewnego głosu...czy dlatego, że jej włosy pachną olejem z ryb?

School of Dragons

Smok pojawia się w jednej z misji w grze School of Dragons. Mieszka on w Oceanie, raz na jakiś czas widuje się ze Szpadką.

Ciekawostki

  • Wrzeniek jest pierwszym wytresowanym smokiem z gatunku Wrzeniec
  • Wrzeniek pojawia się w grze Rise of Berk, można go zdobyć podczas weekendowej eksploracji Szczerbatka.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki