Fandom

Wrzeniec

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze182 Share

Artykuł
Wodna klasa box.png Wrzeniec
Wrzeniec.png
Informacje podstawowe
Klasa wodna klasa
Typ ognia wrząca woda
Tresura tak
Sposób tresury pomoc i zdobycie zaufania
Wygląd
Barwa zielona
pomarańczowo-czerwona
Główne cechy długa szyja;
wielkie ciało;
rozciągliwa paszcza
Rozpiętość skrzydeł 23 metry
Długość ciała 20 metrów
Waga 1364 kilogramy
Dragons silo scauldron.png
Ryk
Wrzeniec.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 10
Stats icon speed.png Szybkość 6
Stats icon armor.png Obrona 6
Stats icon fire.png Moc ognia 14
Stats icon shot.png Liczba splunięć 14
Stats icon venom.png Trucizna 10
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 4
Stats icon stealth.png Spryt 10

Parzypluj. Oblewa swoją ofiarę wrzącą wodą. Śmiertelnie niebezpieczny, zabijać bezwzględnie.

Smoczy Podręcznik.

Na 18 metrów długi i zębiska ostre jak brzytwa. Oblewa cię wrzącą wodą, co odrywa mięcho od kości. Wrzeniec nie wie, co to strach, nie ma sumienia. Ale jedną rzecz ma na pewno - straszny jad, całe mnóstwo jadu!

Pyskacz, Smoczy kwiat

Wrzeniec, dawniej znany jako Parzypluj (ang. Scauldron) — przedstawiciel wodnej klasy smok zamieszkujący głębiny oceanu. Pojawia się, choć dość rzadko, w filmach, serialu oraz grach.

Wygląd

Łuski wrzeńca posiadają zielonkawy kolor, co prawdopodobnie ułatwia mu maskowanie się pod wodą. Smok ten jest gigantyczny, rozmiarami niekiedy dorównuje płetwalowi błękitnemu. Potrafi poruszać się po ziemi dzięki krótkim, lecz silnym łapom, jednak zbyt długie przebywanie smoka na powierzchni powoduje, że jego skóra wysycha , co w efekcie może spowodować śmierć. Skrzydła smoka są stosunkowo niewielkie, jednak wystarczająco duże i silne, by unieść Wrzeńca w powietrze. Na końcówce ogona znajduje się wachlarz, który podczas lotu nadaje kierunek, a w wodzie działa jako napęd i ster. 

Kształt ciała Wrzeńca jest dość nietypowy. Tułów jest wąski, jednak jego tylna część przypomina obły odwłok i zwiększa swoją objętość wraz ze wzrostem ilości wody, jaką może połknąć smok. Podobnie jest w przypadku długiego, spłaszczonego bocznie, wąskiego łba, przypominającego dziób pelikana - kiedy smok gromadzi wodę jego "podgardle" rozszerza się. Smok posiada bardzo długą, wąską szyję. Na czubku pyska znajduje się wąski, podłużny róg, zakręcony do dołu. Oczy są małe, umieszczone w przedniej części głowy, nozdrza dość małe, rozszerzające się. Zęby są krótkie, lecz ostre i służą do chwytania wszelkiego rodzaju morskich stworzeń.

Zachowanie

Wrzeniec jest wielce agresywnym smokiem samotnikiem, który w razie potrzeby - na przykład podczas polowania - gromadzi się w niewielkie stada. Jest bardzo terytorialny i nie szczędzi swoich ofiar. Bardzo rzadko okazuje przyjaźń, a to tylko wówczas, gdy ktoś ocali mu życie.

Choć w oceanie stoi bardzo wysoko w łańcuchu pokarmowym i sieje postrach wśród innych stworzeń, takich jak Raziprąd, jego naturalnym wrogiem na lądzie jest Zmiennoskrzydły.

Tresura

Wrzeniekwrzenieciszpadka.png

Szpadka i Wrzeniek

Najlepszym sposobem, by zdobyć zaufanie Wrzeńca, jest pokrycie się wodą, gdyż Wrzeńce kochają wszystko, co związane jest z ich naturalnym środowiskiem. Można też nasmarować się olejem po rybach (np. włosy, jak zrobiła Szpadka). Smok bezgranicznie ufa i głęboko zaprzyjaźnia się z osobą, która uratuje mu życie.

Moce i umiejętności

Plucie wrzątkiem

Główną umiejętnością Wrzeńca jest plucie wrzącą wodą, skąd pochodzi nazwa gatunku. Woda ta jest podgrzewana w bardzo pojemnym brzuchu smoka, podobnie jak worek pod paszczą (niczym u pelikana). Według Smoczego Podręcznika, gorąca woda jest w stanie oderwać skórę i mięso od kości.

Jad

Jego jad jest bardzo trujący dla ludzi. Kontakt fizyczny z jadem Wrzeńca grozi człowiekowi śmiercią już po jednym dniu, ale dla smoków może być właściwością leczniczą, neutralizującą efekty niebieskiego oleandra. Wrzeniec to jedyny smok, który żywi się tymi kwiatami i nie szkodzą mu one. Dlatego właśnie jego jad przesycony jest esencją kwiatów.

Inne umiejętności

Wrzeniec ma bardzo potężne elementy obronne. Jest w stanie powalić swoim skrzydłem człowieka lub innego smoka, równie potężną bronią jest wachlarz na jego ogonie.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka przedstawione zostało jedynie w grach. Ma owalny kształt i turkusową barwę skorupy. Od góry pokrywa je zdobienie, kształtem przypominające gęstą, rozlewającą się ciecz. W grze School of Dragons jest pozbawione tego ozdobnego elementu. 

Pisklę

Pisklę Wrzeńca pojawia się tylko w grach i jest maleńkie w stosunku do dorosłego osobnika. Ma głowę dużą wobec reszty ciała, szyję krótką. Tułów jest wielki i obszerny, zaś skrzydełka bardzo krótkie.

Tytan

Tytaniczny Wrzeniec występuje tylko w grach. Jego barwa ulega zmianie na ciemnoniebieską z jaskrawymi elementami ozdobnymi. Na głowie wyrastają dodatkowe kolce, a te wzdłuż grzbietu ulegają wydłużeniu.

Siedlisko

Wrzeńce zamieszkują morza i oceany. Nie są przystosowane do życia na lądzie, jednak może na nim przebywać, jeżeli posiada wodę do picia. Bez niej mógłby się odwodnić, co może skończyć się śmiercią smoka. Wrzeńce posiadają również swoją własną wyspę, zlokalizowaną niedaleko od Berk.

Dieta

Wrzeniec uwielbia zjadać wszelkie rodzaje ryb i stworzeń morskich. Żywi się także niebieskimi oleandrami, zabójczymi dla innych smoków. Podobno ich ofiarą mogą padać także Sliquifiery, gdyż są podobne do ryb, a także Raziprądy.

Słabości

  • Zbyt długie przebywanie na lądzie powoduje wysuszanie się skóry Wrzeńca, a po dłuższym czasie smok może umrzeć.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Wrzeniec jest po raz pierwszy wspomniany w filmie, gdy Śledzik zaczyna opowiadać o smokach ze smoczego podręcznika. Jest również ukazana jego ilustracja, kiedy Czkawka przegląda księgę.

Księga smoków

W Księdze smoków przedstawiciel wodnej klasy, Wrzeniec, jest jednym z dwóch smoków zamieszkujących głębiny oceanu. Statek Borka Wielkiego zostaje, dosłownie, zjedzony przez smoka.

Jeźdźcy smoków

Wrzeniec pojawia się w odcinku serialu pod tytułem Smoczy kwiat, kiedy wszystkie smoki na wyspie dopada tajemnicza choroba. Kiedy okazuje się, że wywołują ją niebieskie oleandry, zwane smoczymi kwiatami, na podstawie informacji ze smoczego podręcznika, Czkawka postanawia odnaleźć i zdobyć jad Wrzeńca, który miał wyleczyć ową chorobę. Kiedy smokom podano lek sporządzony z jadu wodnego smoka, wszystkie wyzdrowiały.

W odcinku Jesteśmy rodziną (część 2), Albrecht Perfidny posiada Wrzeńca jako jednego z więzionych smoków.

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

W odcinku Uwolnić Wrzeńka, Czkawka, Śledzik i bliźniacy znaleźli Wrzeńca na Wyspie Zmiennoskrzydłych. Jego skrzydła były przygniecione do ziemi przez głazy, przez co nie mógł się poruszać i zdobyć wody, tak więc jego skóra wyschła. Jednak Szpadka zaprzyjaźniła się ze smokiem i pomogła mu przez podarowanie włosów, aby przymocować kłodę na usztywnienie złamanego skrzydła smoka. W końcu smok powrócił do oceanu.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku pod tytułem Wiking, co się zowie Wrzeniec pożera ryby z łowisk Berk. Jeźdźcy chcą go odstraszyć, jednak akcja kończy się niepowodzeniem. Potem Śledzik, który pod wpływem hipnozy zmienia się w wielkiego wojownika próbuje pokonać tego smoka.

W odcinku Szok i zgroza okazuje się, że kiedy Wrzeńce polują w stadzie, są w stanie pożywiać się innymi smokami, w tym wypadku za ofiarę wybierają sobie młodego Raziprąda.

W grach

DreamWorks Dragons: Wild Skies

Wrzeniec jest ósmym (lub siódmym) smokiem do wytresowania. Rezyduje w Wielkim Oceanie Zachodnim, a podczas tresury należy zwabić go rybą. Następnie, na znak szacunku do niego, należy napełnić swój hełm wodą.

Scauldron

White.png

Wild Skies.png
Informacje o tresurze
Siedlisko The Great West Ocean
Jedzenie Ryby (Fishes)
Kraby (Crabs)
Statystyki
Szybkość 6
Moc ognia 14
Liczba splunięć 14

School of Dragons

Scauldron

AdlutScD.gif

BabyScauldron.gif

Jajka (9).png

WarSD.gif

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 4.2
Zwrotność 7.5
Góra-dół 5
Przyspieszenie 10
Siła ognia 6.8
Liczba splunięć 14

Rise of Berk

Scauldron

290px-Scauldron-RoB.png

200px-Scauldron Titan.png

Scauldron-egg.jpg

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 7
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Unlandable Cove
Czas poszukiwania jaja 30 minut
Czas wyklucia 1 godzina
Cena RoB-runa.png 200
Opis z gry
Emerging from the depths of the Northern seas, this Tidal Class swimmer blast enemies with steaming streams of boiling water!
Tłumaczenie
Wyłaniający się z głębin mórz Północnych, ten pływak Klasy Wodnej strzela w wrogów strumieniami wrzącej wody!

Ciekawostki

  • W filmie nazwę tego smoka przetłumaczono jako Parzypluj, zaś w serialu występuje nazwa Wrzeniec.
  • W przeciwieństwie do Gromogrzmota, Wrzeniec nie może długo przebywać poza wodą.
  • Jad tego smoka, to jedyne lekarstwo na smoczą chorobę, wywoływaną przez niebieskie oleandry.
  • Chociaż smok, przebywając zbyt długo poza wodą, staje się coraz słabszy, to jednak w grze Wild Skies może latać bardzo długo, nie mając styczności z wodą.
  • Wielkość Wrzeńca to kwestia problematyczna. Według wspomnień Pyskacza dotyczących Borka Wielkiego, smok ten był nieco większy od łodzi, według serialu jest długi, jednak nie tak ogromny, jak płetwal błękitny, zaś według oficjalnych grafik dotyczących Jak wytresować smoka 2, jest niewiele większy od człowieka.
  • W oryginalnej wersji językowej, pierwszy człon nazwy smoka (ang. scauld - wrzeć) wziął się od wrzącej wody, zaś drugi (ang. cauldron - kocioł) od przypominającego kształtem kociołek brzucha smoka.
  • Gatunek znany z filmów prawdopodobnie bazowano na powieściowym gatunku Wodny Smok.
  • Szpadce, jak na razie jako jedynej, udało się oswoić i wytresować Wrzeńca.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki