Fandom

Wodna klasa

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze43 Share

Tidal class.png

Wodna klasa (ang. Tidal Class) — jedna z kilku klasyfikacji smoków stworzonych i używanych przez Wandali w klasyfikacji Smoków.

Charakterystyka

Smoki z wodnej klasy charakteryzują się tym, że zamieszkują oceany, morza, rzeki lub jeziora. Wszystkie należące do tej klasy gatunki nie potrafią ziać normalnym ogniem - najczęściej plują wodą (wrzącą lub zamarzającą), lub innymi, rzadkimi typami "ognia" (impulsy elektryczne, fale dźwiękowe).

Niektóre smoki z tej klasy, takie jak Parzypluj (Wrzeniec) oraz prawdopodobnie Raziprąd nie mogą długo przebywać poza swoim rodzimym środowiskiem - oceanem - ponieważ ich skóra wysycha, w przeciwieństwie do Gromogrzmota oraz zapewne pozostałych gatunków, które mogą żyć zarówno pod wodą, jak i na lądzie.

Symbol

Symbolem klasy wodnej jest Wrzeniec (dawniej Parzypluj). W dolnej części symbolu znajdują się najlepiej oddające charakter klasy woda oraz fale morskie, z których wyłania się szyja oraz charakterystyczna głowa smoka. 

Znane smoki

Ciekawostki

  • Na symbolu wodnej klasy widnieje Wrzeniec.
  • Jest to jedna z dwóch klas( drugą jest Klasa Uderzeniowa), której przedstawiciele nie potrafią ziać zwyczajnym typem ognia.
  • Niektóre gatunki żyją tylko i wyłącznie w wodzie - na lądzie wysychają, a po jakimś czasie umierają.

Inne Wiki

Losowa wiki