FANDOM

Wingmaidens (brak polskiego tłumaczenia) - jedno z plemion zamieszkujących Archipelag. Składa się ono wyłącznie z kobiet, opiekujących się pisklętami Zbiczatrzasłów, gdy zostaną one odsunięte od matek. Pojawiają się w piątym sezonie serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Snotlout's Angels.

Misja

Kobiety należące do plemienia cechuje antypatia, a wręcz wrogość, wobec mężczyzn - zarówno ludzi, jak i samców smoków. Ma to swoje podłoże w misji, którą wypełniają - opiekują się pisklętami Zbiczatrzasłów, którym w naturalnym środowisku zagrażają dorosłe męskie osobniki tegoż gatunku. Dlatego, gdy tylko młode zostaną odsunięte od matek, opiekę nad nimi przejmują właśnie Wingmaidens. 

Plemię nie dopuszcza na swoją wyspę żadnych mężczyzn, a gdy jakiś niebezpiecznie zbliży się do ich siedziby, nie wahają się go zwabić, a następnie zabić.

Historia

O przeszłości plemienia wiadomo tyle, że około tysiąca lat przed wydarzeniami z serialu, gatunkowi Zbiczatrzasłów groziło wyginięcie, ponieważ samce nieustannie uśmiercały potomstwo swoich rywali. Wtedy właśnie Wingmaidens, ponoć na wezwanie samej Frei, zobowiązały się udzielić pomocy gatunkowi i uchronić smoki przed wyginięciem poprzez przejęcie opieki nad młodymi i trzymanie dorosłych samców z dala od nich. 

Ponieważ młode rodzą się ślepe, kobiety tresują je i trzymają przyczepione do swoich pleców, dzięki czemu członkinie plemienia mogą latać. Stają się one niezależne dopiero wówczas, gdy trochę podrosną i zyskają wzrok. 

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Snotlout's Angels, Sączysmark, który uciekł od jeźdźców na grzbiecie Hakokła, nieświadomie wlatuje w okolice Wingmaiden Island. Podczas burzy wpada do oceanu. Ratują go tajemnicze kobiety ze skrzydłami. Gdy chłopak budzi się, widzi wokół siebie krzątające się kobiety i jest pewien, że znalazł się w Walhalli. Później okazuje się jednak, że jest to plemię kobiet wrogo nastawionych do mężczyzn, i mają zamiar zabić Sączysmarka i przygotować z niego potrawę na lokalne święto. 

Z pomocą Hakokła reszta jeźdźców odnajduje wyspę, jednak na zwiady wysyłają jedynie Astrid, Heatherę oraz Szpadkę, dosiadające Szpicrutę. Tam dziewczyny dowiadują się o misji i historii plemienia, i po wyjaśnieniu sytuacji zdołają uratować Sączysmarka.

Znani członkowie

Ciekawostki

  • Są drugim plemieniem, którym przewodzi kobieta - pierwszym są Obrońcy Skrzydła.
    • Jest to również pierwsza organizacja złożona wyłącznie z kobiet.
  • Inspiracją twórców dla stworzenia Wingmaidens mogło być plemię wojowniczych kobiet z mitologii greckiej - Amazonki.