FANDOM

Artykuł

Windstriker (brak polskiego tłumaczenia) - jeden z gatunków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Należy do ostrej klasy.

Wygląd

Smok ten jest dość duży, kształtem ciała przypomina Wrzeńca, tyle że nie posiada worka skórnego i wachlarza na ogonie.

Ma on długą szyję oraz głowę podobną do głowy węża. Wzdłuż jego szyi, grzbietu i ogona ciągnie się rząd długich, ostrych kolców. Między nozdrzami znajduje się chudy, ostro zakończony róg, podobnie jak na dolnej części szczęki, trochę mniejszy i grubszy. Ogon jego jest bardzo długi, na jego końcu wyrastają cztery duże, zaostrzone kolce.

Zwierzę jest koloru szarego z czerwonymi lub żółtymi krawędziami na skrzydłach.

Siedlisko

Przedstawicieli tego gatunku spotkać można w Smoczym Sanktuarium, nie wiadomo natomiast, jakie jest ich naturalne siedlisko. Według gry DreamWorks Dragons: Rise of Berk, jaja tego smoka można znaleźć w Wietrznych Ruinach.

Moce i umiejętności

Umiejętności bojowe.

Nie wiadomo, jakimi mocami i umiejętnościami dysponuje Windstriker. Ponieważ należy do ostrej klasy, z pewnością posiada mnóstwo ostrych kolców i innych fragmentów ciała, dzięki którym potrafi skutecznie się bronić i zaciekle atakować.

Ogień

Smok ten nie zieje ogniem, lecz gorącymi podmuchami wiatru, które parzą cel i ułatwiają smokowi atak.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka przedstawione zostało w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Ma ono owalny kształt oraz barwę osobnika który ma się z niego wykluć. W dodatku skorupa jaja cała pokryta jest długimi, zagiętymi, ostrymi kolcami, które zapewne mają za zadanie odstraszać drapieżniki.

Pisklę

Młody Windstriker na pierwszy rzut oka przypomina pisklęta innych smoków z podobną budową ciała, jak chociażby Kroplowija lub Koślawego Mruka. Posiada dość grube ciało, chudą szyję na której osadzona jest duża głowa. Mały smok nie posiada natomiast charakterystycznego rogu na nosie.

Tytan

Jak to zwykle bywa w przypadku tytanów, tytaniczny Windstriker posiada oddzielny zestaw barw, choć względnie podobny do tego, jaki ma smok w stadium dorosłości. Skóra posiada teraz purpurową barwę z, charakterystycznymi dla gatunku, plamami w odcieniu błękitu. W niektórych miejscach wyrastają nowe rogi, a te już obecne ulegają znacznemu powiększeniu.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Windstrikery debiutują w filmie Jak wytresować smoka 2. Pojawiają się tam kilkukrotnie jako smoki występujące w tle. Widoczne są m.in gdy Czkawka zwiedza Smocze Sanktuarium.

Windstrikery pojawiają się także podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium, gdzie ulegają rozkazom Oszołomostracha Drago i lecą z nim na Berk. Gdy Alfa zostaje pokonany, przedstawiciele gatunku Windstriker prawdopodobnie sprowadzają się na Berk.

Znane Windstrikery

W grach

Rise of Berk

School of Dragons

Twórcy gry zapowiedzieli pojawienie się w grze pięciu smoków. Jednym z nich jest Windstriker, zaobserwowany w grze u gracza testującego nowe rzeczy i smoki (lub hakera) widoczny na zdjęciu poniżej.

WindstrikerSoD

Ciekawostki

  • Nazwa gatunku zostaje podana po raz pierwszy i jedyny w grze Rise of Berk.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki