Fandom

Windgnasher

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze25 Udostępnij

Artykuł
Klasa tropicieli box.png Windgnasher
CtRcNHLYDhE.jpg
Informacje podstawowe
Klasa Klasa tropicieli
Typ ognia nieznany
Tresura tak
Sposób tresury nieznany
Wygląd
Barwa zielona, żółta, niebieska
Główne cechy okrągłe wypustki na pysku
kołnierz na głowie
kula na końcu ogona
Statystyki
Stats icon attack.png Atak ?
Stats icon speed.png Szybkość ?
Stats icon armor.png Obrona ?
Stats icon fire.png Moc ognia ?
Stats icon shot.png Liczba splunięć ?
Stats icon venom.png Trucizna ?
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk ?
Stats icon stealth.png Spryt ?

Windgnasher (brak polskiego tłumaczenia) - jeden z gatunków smoków pojawiających się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Należy do klasy tropicieli.

Wygląd

Jest to średniej wielkości smok o masywnym ciele, czterech krótkich łapach zakończonych szerokimi szponami i dwóch dużych skrzydłach, umożliwiających smokowi dość szybkie latanie. Wzdłuż grzbietu ciągną się nieostre, podobne jak u Zębiroga szpikulce.

Smok posiada krótką szyję, zaś głowa z tyłu zwieńczona jest kostnym płatem, przypominającym wachlarz. Pysk jest wydłużony i pokryty okrągłymi, twardymi wypustkami. Między nozdrzami i na brodzie znajdują się zgrubienia, również pokryte twardymi wypustkami. 

Ogon smoka nie jest długi, a kształtem i wyglądem przypomina trochę ogon Gronkiela - jest zaokrąglony i pokryty wypustkami.

Siedlisko

Przedstawicieli tego gatunku spotkać można w Smoczym Sanktuarium, nie wiadomo natomiast, gdzie żyją one w naturze.

Dieta

Prawdopodobnie tak jak większość innych gatunków, smoki te żywią się rybami oraz innym mięsem zwierzęcym.

Zachowanie i tresura

Smok wydaje się być łagodnie i przyjacielsko usposobiony. Z chęcią poznaje każdego smoka, nie zważając na stopień jego niebezpieczeństwa, a nawet gatunek. Nawet atakowany przez inne smoki, odwraca się i wycofuje, zamiast podjąć walkę. Zapewne jest łatwy do oswojenia, zaś wytresowany staje się przyjacielski, ufny i godzien zaufania.

Moce i umiejętności

Windgnasher posiada niezwykły zmysł powonienia i potrafi wywęszyć każdego, nawet osobę znajdującą się kilka mil dalej. 

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo tego smoka jest, podobnie jak innych gatunków, jest owalne, choć jego kształt bardziej podchodzi pod koło. Skorupa jest gładka, bez żadnych łusek czy wzorów. Jego charakterystyczną cechą są kolce na niemal całej powierzchni, gdzie od dołu w górę są coraz to większe.

Pisklę

Młody Windgnasher pojawia się tylko i wyłącznie w grze Rise of Berk. Stosunkowo od dorosłego osobnika nie różni się niemal wcale, a wszystkie proporcje są wiernie odwzorowane. Oczywistą różnicą jest rozmiar.

Tytan

Tutaj głównie zmieniają się barwy gada. Łuski przybierają truskawkową barwę z zielonkawym odcieniem na skrzydłach, końcu kryzy na głowie, grzciebie oraz wszelakich kolcach na grzbiecie. Poza tym sam smok oraz wszelkie struktury ulegają powiększeniu.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Jeden z przedstawicieli gatunku usiłował bliżej poznać Szczerbatka, obwąchując jego zad, ku wyraźnej irytacji i przerażeniu
Valka na smoku JWS2.gif

Valka i Windgnasher

Nocnej Furii. Z innego smoka za pomocą laski zwieszała się Valka podczas wspólnego lotu z synem, kiedy demonstrowała mu swoją przyjaźń ze skrzydlatymi stworzeniami.

W grach

Rise of Berk

Windgnasher

Windgnasher - FB.png

Windgnasher Titan - FB.png

Windgnasher Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 105
Dostępność zawsze
Główne siedlisko ?
Czas poszukiwania jaja ?
Czas wyklucia ?
Cena RoB-runa.png 3500
Opis z gry
With a strong enough wind, these humped back Dragons can pick up a scent from anywhere in the Archiplegio or beyond.
Tłumaczenie
Podczas wystarczająco silnego wiatru, te garbate smoki mogą wyczuć zapach z dowolnego miejsca na archipelagu i poza nim.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki