FANDOM

Wilkoskrzydły (ang. Lycanwing) - legendarny gatunek smoka, który został wspomniany w trzecim sezonie serialu Jeźdźcy smoków w odcinku W cieniu księżyca.

Wygląd

Według hologramu w Smoczym Oku, Wilkoskrzydły może wyglądem przywodzić na myśl Szeptozgona. Na głowie występuje charakterystyczna kryza z kolców, pojawiają się także struktury przypominające uszy.

To, co upodabnia go do wyżej wymienionego gatunku to kształt ciała: jest on smukły, wężowaty. Gad prawdopodobnie posiada jedynie jedną - tylną - parę kończyn, a także niezwykle małe, w stosunku do reszty ciała, skrzydła. Ogon jest długi, być może pokryty kolcami.

Nie są znane jakiekolwiek barwy Wilkoskrzydłego, gdyż żaden osobnik nie został nigdy zauważony przez człowieka. Według opowieści Pyskacza, zwierzę posiada czarne łuski, a także czerwone oczy.

Moce i umiejętności

Przemiana

Wilkoskrzydły jest w stanie, za pośrednictwem uprzedniego ugryzienia, stopniowo przemienić człowieka w kolejnego smoka z gatunku. Prawdopodobnie jednak ta umiejętność powstała za pośrednictwem mitu, co za tym idzie Wilkoskrzydły może jej wcale nie posiadać.

Historia

RTTE-0

Hologram ze Smoczego Oka. Przedstawia wizerunek przeobrażonego przez Wilkoskrzydłego człowieka.

Według opowieści Pyskacza, pierwszą znaną ofiarą Wilkoskrzydłego był wiking imieniem Kessler, który pewnego razu wyruszył do lasu na Berk i nigdy nie wrócił. Po tym wydarzeniu w każdym dniu urodzin Kesslera tajemniczy, czarnołuski smok nawiedzał domostwo jego rodziców. Wierzyli oni, że bestia jest ich zaginionym synem przemienionym przez Wilkoskrzydłego, a historia przekazywana z ust do ust przerodziła się w legendę.

Mieczyk twierdził, że został zaatakowany przez enigmatyczne stworzenie. Pyskacz wywnioskował, że mógłby być to właśnie Wilkoskrzydły - legendarny smok, który przemienia w smoka każdego ugryzionego człowieka. Spanikowany Mieczyk zamknął się klatce, by po przemianie nie móc nikogo zranić.

Czkawka nie chciał uwierzyć w istnienie smoka z mitów, lecz znaleziona przez niego soczewka ujawniła informację o prawdopodobnym miejscu występowania tajemniczego gatunku. Po dotarciu na wyspę wraz z Śledzikiem, obaj znajdują posąg Wilkoskrzydłego, który miał za zadanie odstraszać ludzi od dwóch kolejnych soczewek do Smoczego Oka w głębi jaskini.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterFire TerrorFlame WhipperKoszmar PonocnikKoślawy MrukMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Boulder clas EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielHotburpleKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpede
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasher
Sharp class Diabelski DerwiszDrzewokosHackatooKroplorwijPrickleboggleShivertoothSmętny ZgrzytaczStingerStormcutterSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Mystery class BawoleńDramillionForeverwingGnatochrupGobsuckerJaskiniowy RabuśMarazmorPiaskowa ZjawaSidlarzSlithersongSweet DeathSword StealerŚlizgochlastŚmiercipieśńZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Strike class MroziczortNocna FuriaPotrójny CiosThreadtailWandersmokWoolly Howl
Krzyż Berk Crimson GoregutterDzienna FuriaDeathgripperHob GobblerMały CieńSilkspannerSkrzydłocieńWilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki