Fandom

Wiking do wynajęcia

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Jak się zakłada Smoczą Akademię
Wiking do wynajęcia Następny odcinek
Folwark zwierzęcy
Wiking do wynajęcia
Viking for Hire
Pyskacz TV.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 21 marca 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 7 sierpnia 2012
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 2
Ogólny nr odcinka 2

Wiking do wynajęcia (ang. Viking for Hire) — tytuł drugiego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 7 sierpnia 2012 roku w USA i 21 marca 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Pokój ze smokami ma wiele plusów, jednak nie wszyscy czerpią z tego korzyści. Pyskacz, najlepszy kowal, utracił swoją pracę. Czkawka czuje wyrzuty sumienia. Pleśniak wypomina całą sytuację chłopakowi. Ten postanawia znaleźć dla przyjaciela nowe zajęcie.

Opis Fabuły

Pyskacz jest załamany, ponieważ uświadamia sobie, że po zawarciu pokoju ze smokami stracił swój zawód i nie ma po co wykuwać broni dla mieszkańców Berk. Mężczyzna próbuje pokazać ludziom, że broń może się przydać, lecz bez skutku. Nikt nie chce nabywać jego "maleństw".

Czując się odpowiedzialny za przygnębienie Pyskacza, Czkawka i przyjaciele podsuwają mu różne pomysły, czym mógłby się zająć po stracie zawodu, m.in. pomaganiem Stoickowi. Jednak gdy wódz daje mu pewne zadania, ten rozwiązuje je po swojemu i zazwyczaj proponuje rozwiązania z użyciem brutalnej siły. To sprawia, iż Stoick zwalnia przyjaciela. Jeźdźcy proponują mu również budowaniem siodeł dla smoków, lecz kowal każde siodło wyposaża w jakąś broń m.in katapulty, które źle działają. Wymyśla też siodło dla Sztukamięs, któremu nawet ta bardzo silna smoczyca, dźwigająca na swych plecach Śledzika, nie może po prostu dać rady. Wszystko okazuje się porażką dla kowala. Ten z poczuciem tego, iż nie jest już nikomu potrzebny, usuwa się w cień swojej pracowni. Czkawka ma jeszcze większe poczucie winy.

Sytuacja zmienia się, kiedy po Berk zaczyna krążyć wściekły Hakokieł. Nikt nie wie, co mu dolega. Stoick wzywa Pyskacza,a by uspokoił smoka. Czkawka, myśląc, że smok jest po prostu głodny, daje mu rybę, jednak ten jest jeszcze bardziej wściekły niż wcześniej, wydając ryk rozpaczy. Gdy wódz każe mu go zabić, Pyskacz atakuje gada, gdy ten nagle wydaje z siebie głośny ryk, jednocześnie pokazując szeroko otwartą paszczę. Kowal widzi wtedy, iż powodem złego zachowania i rozdrażnienia owego smoka, jest zgniły, bolący ząb. Mężczyzna szybko wyrywa go. Od tej pory Pyskacz zostaje smoczym dentystą i ma pełną kolejkę smoków, które go potrzebują.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Pyskacz traci pracę ze względu na pokój ze smokami;
  • Pyskacz zostaje smoczym dentystą na Berk.

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Wiking do wynajęcia (scenariusz)

Ciekawostki

  • W tym odcinku okazuje się, że ogień Śmiertnika Zębacza jest najsilniejszym ze wszystkich smoczych płomieni.
  • W tym odcinku okazuje się, że plemię mieszkające na Berk to Wandale.
  • Na końcu odcinka Śledzik i Sztukamięs czekają w kolejce do Pyskacza.
  • Zamiast Mieczyka i Szpadki, w kolejce z Jotem i Wymem czekają jacyś dorośli ludzie, mogą to być rodzice bliźniaków.
  • Na początku odcinka Astrid nazywa Wichurę "Śmiertelnik Zębacz".

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki