Fandom

Wiking, co się zowie

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze23 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Pod osłoną nocy
Wiking, co się zowie Następny odcinek
Komu Gustaw, komu
Wiking, co się zowie
Big Man on Berk
Big man on Berk śledzik.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 19 lutego 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2015
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 5
Ogólny nr odcinka 45

Wiking, co się zowie (ang. Big Man on Berk) - tytuł piątego odcinka trzeciego sezonu serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera w USA odbyła się 26 czerwca 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 19 lutego 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Śledzik myśląc, że ma alergię na swojego smoka, zostaje zahipnotyzowany. Budzi się przemieniony w niezwyciężonego wojownika, znanego jako Thor Łamikość.

Fabuła

W okolicach wyspy Berk grasuje dziki, niebezpieczny Wrzeniec. Jeźdźcy smoków dostają zadanie schwytania go w sieć. Podczas lotu nad oceanem Śledzik niespodziewanie dostaje alergii. Jego kichnięcie zwraca uwagę smoka, do którego przyjaciele usiłowali się zakraść. Zamiast smoka, w sieć zostaje złapany Sączysmark. Po misji zakończonej niepowodzeniem jeźdźcy wracają do wioski. Zastanawiają się, co jest przyczyną złego samopoczucia Śledzika, który jest w coraz gorszym stanie - jego ciało zaczyna swędzieć. Czkawka wkrótce zauważa, że Śledzik czuje się gorzej zawsze w towarzystwie Sztukamięs. Nieśmiało sugeruje, że chłopak jest uczulony na własną smoczycę, czym wprawiają chłopaka w rozpacz. Jednak mimo tego, iż ta świadomość jest dla Śledzika bolesna, sam jest o tym głęboko przekonany.

Przyjaciele udają się więc do Gothi, aby pomogła uleczyć Śledzika. Szamanka hipnotyzuje go za pomocą swojej laski, a następnie jeźdźcy zaczynają powtarzać, że Śledzik nie jest uczulony na swoją smoczycę. Wierzą, że dzięki temu wmówią to Śledzikowi i alergia minie. Jednak Sączysmark postanawia zrobić żart i zaczyna wmawiać Śledzikowi, że jest potężnym Thorem Łamikościem. Po przebudzeniu się, Śledzik natychmiast zmienia swoje nastawienie do wszystkich ludzi, staje się zarozumiały, odważny i bohaterski. Łamie nawet laskę Gothi, czym wprawia kobietę we wściekłość. Do Sztukamięs zwraca się z pogardą, co powoduje, że smoczyca staje się smutna i opuszczona.

Przerażeni jeźdźcy nie wiedzą, w jaki sposób przywrócić chłopaka do normalności, jednak Gothi przekazuje im, że jedynym wyjściem jest sytuacja, w której Śledzik poczuje prawdziwy strach. Sączysmark jako jedyny nie przejmuje się przemianą Śledzika i przypisuje sobie jego zasługi, mówiąc, że to dzięki niemu stał się taki potężny. Razem wybierają odpowiednią dla Śledzika broń, chłopak jednak akceptuje jedynie topór należący do Stoicka Ważkiego.

Później w Twierdzy Śledzik demonstruje wszystkim swoją siłę i umiejętności, opowiadając wymyślone historie na temat swoich bohaterskich dokonań. Po chwili wchodzi wściekły Stoick, który żąda zwrotu topora. Czkawka uspokaja ojca, wyjaśniając całą sytuację i obiecując odzyskać topór. Sztukamięs cały czas jest smutna, że jej jeździec ją opuścił.

Tymczasem w wiosce Śledzik wciąż demonstruje swoje umiejętności, ratując dom przed spaleniem, małe dziecko przed kolizją z wózkiem pełnym jabłek oraz małego jaka przed upadkiem do morza. W tym momencie do wioski wpada wiking z informacją, że w pobliżu znów pojawił się Wrzeniec. Sączysmark natychmiast postanawia wziąć Śledzika na misję poskromienia smoka. Lecą nad ocean i już wkrótce spotykają na swojej drodze morskiego giganta.

Odważny "Thor" zeskakuje Wrzeńcowi na szyję i walczy z nim, a na ratunek wkrótce przybywa Czkawka ze Szczerbatkiem, a potem także Sztukamięs. Odwraca uwagę Wrzeńca od Śledzika. Morski smok zaczyna ją gonić, a wówczas Śledzik odczuwa obawę o jej los i powraca do normalności. Dosiada swojej smoczycy i z pomocą pozostałych jeźdźców pokonują smoka, który zostaje schwytany w sieć. Wszyscy wracają do wioski. Pod koniec odcinka okazuje się, że Śledzik miał chwilowe uczulenie na siodło Sztukamięs, które czyścił Pyskacz i wypróbował na nim nową metodę konserwacji skóry - własną woskowiną uszną.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Śledzik zostaje zahipnotyzowany, wskutek hipnozy staje się potężnym, odważnym wojownikiem.
  • Jeźdźcy płoszą dzikiego Wrzeńca z okolic wyspy Berk.

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Wiking, co się zowie

  • Big Man on Berk - odcinek z napisami.

    31 wiadomości
    • Myszk<span style="color:rgb(58,58,58);font-size:13px;">a15 ten temat jest już zakończony i wyjaśniony, więc jeśli chcesz s...
    • Okej... proszę o zakończenie tej jakże "potrzebnej" konwersacji, gdyż jej poziom spada oraz generalnie nie widzę tu ani grama sensu.

Inne Wiki

Losowa wiki