FANDOM

Wietrzak (ang. Sidewinder) - jeden z gatunków smoków pojawiających się w cyklu powieści Cressidy Cowell.

Wygląd

Smok przypomina uskrzydlonego węża wielkości kota. Całe ciało jest pokryte oczami, które pozwalają mu dostrzec zbliżającego się z którejkolwiek strony wroga.

Smoki te należą do grupy kameleonów, co oznacza, że potrafią zmieniać kolor skóry. Ta domyślnie jest niebieska w czarne paski. 

Zachowanie

Ze względu na dużą ilość naturalnych wrogów, Wietrzaki są bardzo spokojne i ostrożne.

Umiejętności

Wietrzaki polują w grupach, hipnotyzując swoją ofiarę ruchami przypominającymi taniec. Ponieważ same często są atakowane przez wrogów, zostały przez naturę wyposażone w zdolność kamuflażu i wiele oczu na całym ciele. Potrafią także gwałtownie zmieniać kierunek lotu lub lecieć ukośnie, podobnie jak filmowy Gronkiel.

Jaja

Jajo Wietrzaka jest niebieskie, zaś w skorupie znajduje się dziura, przez którą niewyklute pisklę może wyglądać zbliżającego się drapieżnika. W takiej sytuacji potrafi przetoczyć się w bok, by uniknąć jego ataku.

Pojawienie się

Ciekawostki

  • Sposób latania Wietrzaka prawdopodobnie został zainspirowany sposobem poruszania się pustynnych węży na gorącym piasku.
  • Smoki znajdują się bardzo nisko w łańcuchu pokarmowym, ze względu na ogromną ilość naturalnych wrogów.

Zobacz też