Fandom

Wielki lód

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Uwolnić Wrzeńka
Wielki lód Następny odcinek
Bajka o dwóch smokach
Wielki lód
Frozen
Wielki lód.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 7 czerwca 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 22 stycznia 2014
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 14
Ogólny nr odcinka 34

Wielki lód (ang. Frozen) — tytuł czternastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 22 stycznia 2014 roku w USA i 7 czerwca 2014 roku w Polsce na kanale Polsat.

Opis

Trwają wyjątkowo mroźne dni. Mieszkańcy Berk są zamknięci w domach. Jednak Czkawka wyrusza na misję. Po powrocie zastaje wioskę pustą. 

Streszczenie

Na wyspie Berk panuje mróz stulecia, który zmusza jeźdźców do przebywania w Smoczej Akademii. Z czasem młodzież i smoki zaczynają się denerwować, przez co Czkawka nie widzi sensu prowadzenia kolejnych zajęć. Wtedy odwiedza ich Stoick, który ma specjalną misję - odnalezienie Johanna Kupczego, do której bez namysłu zgłasza się Czkawka, chcąc się przelecieć ze Szczerbatkiem i odpocząć od zgiełku w akademii. 

Podczas misji Czkawka spostrzega, że przez panujący mróz zamarzł ocean, chwilę później coś przebiega po zamarzniętym lodzie. Szczerbatek używa echolokacji, aby namierzyć Johanna. W końcu Czkawka i Szczerbatek odnajdują łódź, na której znajduje się Johann, bardzo się ucieszył na ich widok. Młodzieniec zabiera handlarza na smoka i udają się do Berk. By umilić czas, Kupczy zaczyna opowiadać swoje historie.

Po długim locie Czkawka i Szczerbatek cieszą się na widok swojej wioski (głównie dlatego, że mieli dość opowieści Johanna), jednak nikogo w niej nie zastają. Zaczynają szukać jakiś znaków życia, ale bezskutecznie. Gdy już stracili nadzieję, w jednym domu słyszą jakiś hałas. Czkawka i Szczerbatek postanawiają to sprawdzić, ale gdy młodzieniec wszedł do domu coś na niego spada. 
Fb.jpg

Opustoszała wioska

Po przebudzeniu zauważa Śledzika, który opowiada mu, że ich wioskę w nocy napadło stado Szybkich Szpiców. Po krótkim streszczeniu zdarzeń, Czkawka wypytuje kolegę co go skłoniło do powrotu do wioski. Śledzik pokazuje mu sparaliżowaną Sztukamięs, którą postanawiają przewieźć do zatoczki. Dowiadują się wtedy, że paraliż jest tylko tymczasowy. Po utrudnionym załadowaniu smoka na wózek, jeźdźcy i Johann w końcu wyruszają.

Na miejscu pierwszą rzeczą, jaką widzi Czkawka, jest sparaliżowany Stoick. Pyskacz, by pocieszyć młodzieńca, opowiada mu jaki odważny był jego ojciec i że dopiero sześć Szybkich Szpiców go sparaliżowało. Astrid na widok Czkawki wpada w euforię. Ten wypytuje ją o pozostałych jeźdźców. Dziewczyna opowiada, że prawie wszyscy są cali, oprócz Sączysmarka.

Po jakimś czasie Astrid chce się dowiedzieć, czy Czkawka ma jakiś plan. Ten każe przygotować się wszystkim jeźdźcom. Słysząc to, Sączysmark też chce do nich dołączyć, ale nie odzyskał jeszcze całkowitej władzy w kończynach. Według Czkawki w takim stanie nie może im pomóc, ale Jorgenson, widząc Gustawa, wpada na pomysł. Gdy jeźdźcy omawiali plan swojej misji, pojawia się Sączysmark sterowany przez Gustawa. Czkawka dalej nie chce go zabrać, ale zważywszy na okoliczności zgadza się. Wtedy szef opowiada Astrid i Śledzikowi co planuje zrobić, by wygnać Szybkie Szpice z Berk.

Podczas poszukiwań kryjówki niechcianych smoków Sączysmark spada z smoka, co uniemożliwiło im przeszukanie jaskiń. Tymczasem pozostali jeźdźcy sprawdzają swoje tereny, ale bezskutecznie.

Wszyscy spotykają się w wiosce, gdzie Sączysmark przyznaje się, że nie wykonał powierzonego mu zadania. Czkawka, słysząc to, załamuje się, ale już wie, gdzie ma szukać obcych smoków.

W końcu jeźdźcy odnajdują legowisko Szybkich Szpiców. Za pomocą tarczy Czkawki łapią tam ich lidera. Gdy już wyciągali śpiącego przywódcę intruzów, zaczyna zapadać zmrok, przez co dziki smok budzi się i błyskawicznie uwalnia się z więzów. Po ciężkim stoczonym przez jeźdźców boju udaje im się zamknąć go w klatce, ale zapora ogniowa stworzona przez Hakokła przestaje się palić. Wiec pozostałe Szpice wydostają się z jaskini, dzięki swojej szybkości okrążają jeźdźców, którzy nie mogą sobie poradzić. Gdy młodzież traciła już nadzieję na powodzenie misji, zjawia się Stoick i Thornado, którzy odstraszają smoki i umożliwiają Astrid i Wichurze ucieczkę ze złapanym liderem. 
Jws543.png

Czkawka i Śledzik znajdują lidera

Dzikie smoki, widząc to, zaczynają podążać za przywódcą, przez jakiś czas wszystko działo się według planu. Jednak jeden Szybki Szpic paraliżuje Wichurę. Czkawka, widząc to, każe bliźniakom bronić Astrid, sam ze Szczerbatkiem zabiera klatkę. Czkawce i Szczerbatkowi udaje się odciągnąć obce smoki, ale są ciągle przez nie atakowani, na szczęście bezskutecznie. Dopiero gdy ogon Szczerbatka zostaje uszkodzony, rozbijają się. W wyniku upadku klatka otwiera się, a jeździec i smok zostają otoczeni przez Szybkie Szpice. Szczerbatek chce użyć plazmy, ale wykorzystał już limit splunięć, Czkawka chce uratować sytuację swoją tarczą, ale jemu również skończyła się amunicja. Z odsieczą przychodzą dopiero Sączysmark i Hakokieł, sterowani przez Gustawa. Topią oni lód łączący kry.

O poranku Stoick i Pyskacz sprzątają wioskę i rozmawiają o dzikich smokach, które ich odwiedziły, natomiast bliźniaki i Gustav bawią się sparaliżowanym Sączysmarkiem. W końcu Czkawka i Szczerbatek podrzucają Johanna Kupczego na łódź, ten z wdzięczności wręcza jeźdźcowi dzban atramentu, który mu dawno obiecał. Kiedy zaczyna opowiadać swoją kolejną historię, chłopiec i smok szybko odlatują.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Smoki z gatunku Szybki Szpic pojawiają się po raz pierwszy.

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Wielki lód (scenariusz)

Ciekawostki

  • Angielski tytuł tego odcinka jest taki sam co tytuł filmu Disneya Frozen (pl. Kraina lodu).
  • Okazuje się, że gdy Jot i Wym są znudzeni, gonią swój ogon.
  • W tym odcinku Johann Kupczy pojawia się po raz pierwszy w serii Obrońcy Berk.
  • W tym odcinku Johann oddaje Czkawce butelkę atramentu, którą zbił Szczerbatek w odcinku Smoczy kwiat.
  • W odcinku użyte jest określenie "jak roboty", które jak wiadomo nie mogły istnieć w tamtych czasach.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki