Fandom

Wielki Przerażacz

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Dragon icon.png Wielki Przerażacz
Przerazacz.png
Podstawowe informacje
Tytuły Wielki Przerażacz
Gatunek Cuchniak
Płeć prawdopodobnie żeńska
Status żyje
Lokalizacja ocean
Rodzina
Dzieci trzy pisklęta
Pozostałe informacje
Debiut The Day of the Dreader

Wielki Przerażacz (ang. Big Dreader; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - gigantyczny smok z gatunku Cuchniaka, który pojawił się w książce The Day of the Dreader, autorstwa Cressidy Cowell.

Wygląd

Smok jest gigantyczny, a jego łuski mają barwę zieloną. Jest to ewenement, ponieważ smoki z gatunku Cuchniaków mają żółtą barwę skóry w czarne paski.

Ma wydłużoną, wielką paszczę, która jest wyposażona w rząd bardzo ostrych zębów. Na głowie wyrasta kilka równie ostrych rogów w biało-czerwone paski.

Charakter

Wielki Przerażacz jest prawdopodobnie smoczycą, która zgubiła swoje dzieci. Z pewnością bardzo je kocha i troszczy się o nie. Po stracie jaj jest zrozpaczona i pragnie zemsty, dlatego przybywa do wyspy Głuplandii. Nie odpuszcza, dopóki wikingowie nie oddadzą jej trzech piskląt, i atakuje każdego, kto się do niej zbliży. Kiedy w końcu odzyskuje swoje dzieci, odpuszcza i odpływa, by je spokojnie wychować.

Historia

Pojawia się tylko w książce The Day of the Dreader. Nawiedza Głuplandię, której mieszkańcy zostają na niej uwięzieni, bez dostępu do jedzenia. Ich zapasy wkrótce się wyczerpują. Wódz klanu, Słoick Wielgi, postanawia podjąć walkę z bestią, Czkawka jednak wyrusza na ocean, by porozumieć się ze smokiem i zapytać, czego chce. Wściekły Przerażacz żali się, że wikingowie ukradli mu przyszłość, i strzela cuchnącą cieczą w chłopaka. Ten uzmysławia sobie, że bestia jest przedstawicielem gatunku Cuchniaka.

Tymczasem Osesek, smok Czkawki, znajduje zakopane przez siebie jaja, które chce zjeść. Z nich jednak wykluwają się trzy pisklęta, które w krótkim czasie robią demolkę w domu Czkawki. Gdy ten wraca do wioski, odkrywa pisklęta, które strzelają w niego śmierdzącą cieczą. Czkawka ponownie uświadamia sobie gatunek smoczków i dochodzi do wniosku, że są one dziećmi Przerażacza. Błyskawicznie zwraca je bestii, która, zadowolona, odpływa. 

Ciekawostki

  • Przerażacz najprawdopodobniej jest smoczycą.

Inne Wiki

Losowa wiki