FANDOM

Wielki Przerażacz (ang. Big Dreader; nieoficjalne polskie tłumaczenie) - gigantyczny smok z gatunku Cuchniaka, który pojawił się w książce The Day of the Dreader, autorstwa Cressidy Cowell.

Wygląd

Smok jest gigantyczny, a jego łuski mają barwę zieloną. Jest to ewenement, ponieważ smoki z gatunku Cuchniaków mają żółtą barwę skóry w czarne paski.

Ma wydłużoną, wielką paszczę, która jest wyposażona w rząd bardzo ostrych zębów. Na głowie wyrasta kilka równie ostrych rogów w biało-czerwone paski.

Charakter

Wielki Przerażacz jest prawdopodobnie smoczycą, która zgubiła swoje dzieci. Z pewnością bardzo je kocha i troszczy się o nie. Po stracie jaj jest zrozpaczona i pragnie zemsty, dlatego przybywa do wyspy Głuplandii. Nie odpuszcza, dopóki wikingowie nie oddadzą jej trzech piskląt, i atakuje każdego, kto się do niej zbliży. Kiedy w końcu odzyskuje swoje dzieci, odpuszcza i odpływa, by je spokojnie wychować.

Historia

Pojawia się tylko w książce The Day of the Dreader. Nawiedza Głuplandię, której mieszkańcy zostają na niej uwięzieni, bez dostępu do jedzenia. Ich zapasy wkrótce się wyczerpują. Wódz klanu, Słoick Wielgi, postanawia podjąć walkę z bestią, Czkawka jednak wyrusza na ocean, by porozumieć się ze smokiem i zapytać, czego chce. Wściekły Przerażacz żali się, że wikingowie ukradli mu przyszłość, i strzela cuchnącą cieczą w chłopaka. Ten uzmysławia sobie, że bestia jest przedstawicielem gatunku Cuchniaka.

Tymczasem Osesek, smok Czkawki, znajduje zakopane przez siebie jaja, które chce zjeść. Z nich jednak wykluwają się trzy pisklęta, które w krótkim czasie robią demolkę w domu Czkawki. Gdy ten wraca do wioski, odkrywa pisklęta, które strzelają w niego śmierdzącą cieczą. Czkawka ponownie uświadamia sobie gatunek smoczków i dochodzi do wniosku, że są one dziećmi Przerażacza. Błyskawicznie zwraca je bestii, która, zadowolona, odpływa. 

Ciekawostki

  • Przerażacz najprawdopodobniej jest smoczycą.