Fandom

Wielka Berta

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

517hz25IZKL. SX133 .jpg

Pyskacz i Wielka Berta

Wielka Berta (ang. Big Bertha) - katapulta należąca do Pyskacza, pojawiająca się w drugim odcinku serialu Jeźdźcy smoków - Wiking do wynajęcia.

Imię

Nie wiadomo, dlaczego Pyskacz ochrzcił jedną ze swoich katapult imieniem. Być może jest ona jedną z najlepiej sprawdzających się podczas walki broni, a być może wynika to z faktu, iż mężczyzna żyje samotnie i brakuje mu towarzystwa kobiet. Pyskacz zwraca się do niej po imieniu.

Opis

Katapulta nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jak w każdej tego typu broni, jej główna konstrukcja zbudowana jest z drewna oraz metalu, zaś obciążnik wyrzutni stanowi okrągły, kamienny blok.

Według Pyskacza, Berta jest niezawodna i doskonale sprawdza się jako obrona przed włamywaczami.

Historia

Katapulta pojawia się tylko raz, w odcinku Wiking do wynajęcia. Pyskacz Gbur usiłuje przekonać resztę Wandali, że jego bronie, niegdyś służące do zabijania smoków, nie są już całkiem bezużyteczne i mogą służyć innym celom. Jako przykład podaje właśnie Wielką Bertę, która według niego jest dobrą obroną przed najeźdźcami i włamywaczami. Klepie katapultę po wyrzutni, która w tym momencie strzela kamiennym pociskiem, który trafia prosto w dom Niemego Svena, niszcząc go. Wydarzenie to zniechęca zebranych wokoło wikingów, do kupna owego przedmiotu.

Inne Wiki

Losowa wiki