Fandom

Wieczna zmarzlina

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Zębiróg Wiernogłowy
Wieczna zmarzlina Następny odcinek
Na skraju katastrofy (część 1)
Wieczna zmarzlina
Snow Way Out
Snow way Out jaskinia.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 20 września 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 20
Ogólny nr odcinka 60

Wieczna zmarzlina (ang. Snow Way Out) - dwudziesty odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców smoków. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 20 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Gdy Astrid przynosi na Koniec Świata wieść, że Łowcy Smoków zamierzają udać się na północ, Czkawka decyduje się uprzedzić ich, domyślając się iż Ryker chce zdobyć ząb Mroziczorta...

Fabuła

Czkawka na Szczerbatku testują smoczy pancerz, którego mocowania okazują się jednak zbyt słabe, by wytrzymać atak i gwałtowne manewry smoka, gdy na Koniec Świata przylatuje Astrid z wieściami. Dziewczyna twierdzi, że spotkała na morzu Johanna Kupczego, który poinformował ją, że Łowcy Smoków kupili od niego ciepłe zimowe ubrania i udali się na północ w poszukiwaniu czegoś. Czkawka domyśla się, że Łowcy chcą zdobyć ząb Mroziczorta, który jest kluczem do Smoczego Oka, i postanawia im to uniemożliwić.

Jeźdźcy udają się na Lodowcową Wyspę, by uprzedzić Łowców i spowodować migrację smoka w bezpieczne miejsce, jednak smok się nie pojawia, mimo usilnych poszukiwań. W czasie lotu zwiadowczego Czkawki i Astrid burza rozdziela jeźdźców. Czkawka wraca do pozostałych, Astrid kontynuuje patrol.

Astrid spotyka podczas lotu Heatherę. Okazuje się, że obie dziewczyny konspirują ze sobą, wymieniając się informacjami i ustalając posunięcia, a ich wrogość jest udawana. Heathera informuje Astrid, że Mroziczort zapada w sen w czasie letnich miesięcy i że zlokalizowała jego lodowe leże. Rozmawiają też o swoich planach, gdyż Astrid źle się czuje, okłamując Czkawkę.

Astrid wraca do jeźdźców i prowadzi ich do leża smoka. W tym czasie Heathera powraca do Łowców i informuje Rykera, że nic nie znalazła, jednak Ryker decyduje się sprawdzić lodowiec tradycyjnie, z ziemi. Napotyka ślady Jeźdźców przy wejściu do jaskini i blokuje im wyjście, choć próby wysłania ludzi do lodowej jaskini kończą się niepowodzeniem. Ryker decyduje się na negocjacje, będące równocześnie zasadzką na Czkawkę, ale jego zamiary udaremnia Heathera, tłumacząc mu, że Czkawka jest dla nich bardziej cenny żywy. Ryker nakazuje jej zawalić wejście do jaskini, co dziewczyna wykonuje. Jeźdźcy zostają uwięzieni w leżu smoka.

Czkawka decyduje się spenetrować leże, by znaleźć jakiś sposób na wydostanie się. Okazuje się, że w leżu śpi nie jeden Mroziczort, ale aż trzy. nieostrożne zachowanie jeźdźców budzi smoki, które atakują intruzów. Czkawce udaje się zestrzelić jednego z nich, ale wtedy pozostałe zabierają pobratymca i uciekają z leża lodowymi tunelami, które stworzyły. Smoki wydostają się z jaskini i wpadają prosto w ręce Rykera, który znalazł miejsce by zrobić dodatkowe wyjście z kompleksu tuneli i zastawił przy nim pułapkę na tego, kto wyjdzie.

Mieczyk i Szpadka uniemożliwiają Rykerowi dostarczenie Smoków na statki przez wywołanie lawiny, która blokuje Łowcom drogę i zasypuje część z nich. Czkawka bierze na siebie zlikwidowanie Rykera, którego Heathera zabiera na Szpicrutę. Czkawka chce zestrzelić dziewczynę, ale przeszkadza mu w tym Astrid, krzycząc, że Heathera jest z nimi.

Gdy jeźdźcy wracają na Koniec Świata, Astrid tłumaczy postępowanie przyjaciółki. Heathera przystała do Dagura, by być blisko niego i móc się zemścić. Gdy Dagur związał się z Łowcami Smoków, Heathera zdecydowała się przystać do nich i wyeliminować ich przywódcę, Viggo, co sprawi że Łowcy będą znacznie mniej groźni.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Jeźdźcy poznają prawdziwe zamiary Heathery.
  • Udaremniają łowcom porwanie Mroziczortów.

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • Kiedy Czkawka dowiaduje się, że Astrid ukrywała prawdziwe intencje Heathery, jest tak wściekły, że zaciska dłoń w pięść, odtrącając próbującego go pocieszyć Szczerbatka. Pokazuje w ten sposób jak mocno Astrid go zraniła i ile naprawdę dla niego znaczy.

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki