Fandom

Wiatrowskaz

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Wiatrowskaz.png

w filmie Jak wytresować smoka 2

Wiatrowskaz (ang. weather vane) - dużych rozmiarów drewniana konstrukcja, będąca przyrządem służącym do odczytywania siły oraz kierunku wiatru. 

Opis

Wiatrowskaz jest wysoką, wąską, drewnianą wieżą, zbudowaną z grubych bali. Wokół trzonu konstrukcji spiralnie wznoszą się schody, umożliwiające przemieszczanie na szczyt wiatrowskazu i z powrotem. W kilkumetrowych odstępach od siebie umieszczone są tam również tarasy, mogące pomieścić kilku wikingów naraz. W grze Rise of Berk nie ma schodów, zaś tarasy połączone są zwykłymi drabinami.

Na samym szczycie konstrukcji znajduje się spłaszczona bocznie, wykonana z drewna podobizna smoka, która obraca się z wiatrem. Pozwala ona nie tylko określić kierunek, z którego wieje, ale także jego siłę (im silniejszy wiatr, tym szybciej się kręci).

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Wiatrowskaz-rob.png

W grze Rise of Berk

W sequelu poznajemy odmienioną wioskę Berk, w której w przeciągu pięciu lat pojawiło się wiele nowych budowli. Jedną z najbardziej charakterystycznych i rzucających się w oczy jest właśnie kolorowy wiatrowskaz, który prawdopodobnie pełni jeszcze jedną funkcję - wyznacza trasę smoczych wyścigów. Kiedy kilka smoków przelatuje obok niego, wiatrowskaz zaczyna się szybko kręcić. Później Hakokieł trąca go szponami i ponownie wprawia w ruch.

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Wiatrowskaz, jako budynek mieszkalny dla wikingów, pojawia się także w mobilnej grze. Pomieścić się w nim może 3 wikingów. Wybudowanie wiatrowskazu kosztuje 1.300 sztuk drewna i trwa 14 minut.

Inne Wiki

Losowa wiki