FANDOM

Pudło

budynek więzienia

Więzienie na Berk - rzadko używane miejsce znajdujące się na wyspie Berk, służące go do przetrzymywania schwytanych przez Wandali wrogów. Kilkakrotnie pojawia się w serialu.

Lokalizacja

W przeciwieństwie do więzienia Łupieżców, cele Wandali znajdują się na powierzchni ziemi, w wiosce. Więzienie stoi nad klifem wpadającym do morza, co, prócz licznych zabezpieczeń, uniemożliwia więźniom ucieczkę - są oni zmuszeni albo skoczyć w ocean, albo udać się do centralnej części wioski, gdzie natychmiast zostaliby zauważeni i złapani.

Wygląd

Jest to niewielki budynek o prostokątnym kształcie i spadzistym dachu. Zbudowany jest z drewnianych bali, ciasno ze sobą poukładanych. Na szczycie dachu wystają ostre, także drewniane kije, prawdopodobnie zapobiegające ucieczkom przez otwór w dachu. Nad wejściem, wzdłuż całej budowli, zawieszone są tarcze wikingów. Po obu stronach więzienia wznoszą się dwie wysokie konstrukcje - jedną z nich jest prawdopodobnie strażnica, zaś drugą studnia.

Wewnątrz znajduje się około sześciu cel z wytrzymałymi drzwiami, wykonanymi z żelaznych krat. Wyposażenie jest dość ubogie, wystarczające do humanitarnego przetrzymywania więźniów. W przeciwieństwie do więzienia Łupieżców, wygląda schludnie i komfortowo. Widać, że przebywający tam więźniowie są traktowani dobrze i z szacunkiem, mają dogodne warunki i wszystko, czego potrzebują.

Historia

Jeźdźcy smoków

Więzienie pojawia się w serialu dwukrotnie. W pierwszym sezonie, w odcinku Słodka Heathera (część 2), przetrzymywano tam Heatherę, która okazała się szpiegiem Łupieżców. Wielokrotnie odwiedzała ją Astrid, która nie wierzy deklaracjom dziewczyny i nie uwalnia jej. Heatherze udało się uciec, oszukując Wiadro

Obrońcy Berk

Drugi raz mamy do czynienia z budowlą w drugim sezonie, w odcinku Wyrzutki (część 2). Przetrzymywano tam Albrechta Perfidnego, który sam przybył na wyspę Berk, przynosząc ze sobą uratowanego przed Krzykozgonem Sączysmarka. Często rozmawiał z nim Czkawka, który nie chciał uwierzyć, że wróg Wandali chce przejść na ich stronę. W końcu Sączysmark uwalnia Albrechta, który w decydującym starciu przeciwko Berserkom walczy po stronie Stoicka Ważkiego.

Galeria

Zobacz też