FANDOM

Whirlwing (brak polskiego tłumaczenia) - ranny smok z gatunku Gromogrzmot, pojawiający się w serialu, w odcinku Jak sobie wybrać smoka. Jego imię zostało ujawnione dopiero w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk i w tłumaczeniu oznacza mniej więcej tyle, co "skłębione skrzydło".

Nieznana jest płeć smoka, jednak możliwe, że jest to samica i zarazem partnerka Thornada (jednak najpewniej zostałoby o tym powiedziane w opisie smoka w grze Rise of Berk, a nie zawiera on żadnych informacji na temat pokrewieństwa z Thornadem). Ponieważ nie wiadomo o niej nic, może to być również rodzeństwo Thornada, lub też nie musi być z nim wcale spokrewniona.

Wygląd

Gromogrzmot ten ma jasnofioletową barwę skóry i jak wszystkie smoki z tego gatunku, posiada białe kropki na skrzydłach. Ma postrzępione lewe skrzydło, prawdopodobnie uszkodzone w wyniku walki ze wściekłymi dzikami. Wielkością dorównuje Thornado.

W grze Rise of Berk dowiadujemy się iż smok ten nigdy do końca nie wyzdrowiał i został kaleką ze względu na rozszarpane skrzydła. Z tego powodu jeźdźcy stworzyli dla niego coś w rodzaju skórzanych rękawów, zakrywających całe skrzydła, które umożliwiają mu swobodne latanie.

Historia

Jeźdźcy smoków

Gromogrzmot pojawia się po raz pierwszy, gdy Stoick poszukuje swojego nowego smoka, który uciekł ze Smoczej Akademii. Spotyka Thorado czuwającego przed jaskinią, w której leży ów ranny Gromogrzmot. Nie wiadomo, w jaki sposób został zraniony.

Kiedy stado dzików wyczuło krew tego smoka, zbliżyło się do niego z zamiarem zaatakowania. W jego obronie stanęli Stoick i Thornado, którzy, łącząc siły, zdołali przepędzić zwierzęta.

Po tym wydarzeniu Gromogrzmot został zabrany do wioski, gdzie został oddany pod opiekę Pyskacza. Nigdy więcej się nie pojawił, jednak z gry Rise of Berk dowiadujemy się, że skrzydło nigdy się nie zagoiło i dlatego stworzono dla niego rodzaj bandaży na skrzydła. Co ciekawe, bandaże te są na obu skrzydłach, co może sugerować, iż Whirlwing został ranny w oba skrzydła.

W grach

Rise of Berk

Smok jest dostępny wyłącznie podczas specjalnych okazji. Jedna z nich miała miejsce w dniach:

Ciekawostki

  • Gdyby była to partnerka Thornada, oznaczałoby to, że ma z nim 3 młodych o imionach Bim, Bam i Bom. Niewykluczone, że doznała obrażeń, broniąc swoich dzieci, bądź jaj.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier