FANDOM

Batożnik (ang. Whip-Slash) - smok, przedstawiciel gatunku Koszmar Ponocnik, pojawiający się tylko i wyłącznie w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Potrójny cios.

Wygląd

Smok ten, rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Jego łuski mają zieloną barwę z domieszką koloru jasno-żółtego, posiada również jaśniejsze podbrzusze i spód pyska. Swoim ubarwieniem smok ten niezwykle przypomina Koszmara Ponocnika Niemego Svena, Hakopłona, Hakogniokła.

Charakterystyczną cechą tego zwierzęcia są bardzo licznie występujące na jego ciele blizny, zdobyte podczas wieloletnich walk na arenie Łowców Smoków oraz krwistoczerwone oczy.

Charakter

Zwierzę początkowo było bardzo agresywne w stosunku do ludzi i innych smoków, jednak bez większych problemów pozwoliło się oswoić Czkawce. Po wytresowaniu, Batożnik okazał się być niezwykle wiernym i przyjaznym kompanem.

Historia

Batożnik wraz z kilkoma innymi smokami przebywa na arenie Łowcy Smoków, gdzie zmuszany jest do walk na śmierć i życie. Pewnego dnia na arenę trafiają również Czkawka i Szczerbatek. W czasie wspólnej niedoli, chłopakowi udaje się zaprzyjaźnić z Batożnikiem oraz pozostałymi, przebywającymi tam smokami.

Gdy dochodzi do decydującej walki pomiędzy Szczerbatkiem, a Potrójnym Ciosem o imieniu Tajniak, Czkawka postanawia pomóc swojemu przyjacielowi wraz ze wsparciem uwięzionych smoków, niestety wydostanie się z zamknięcia trwa o wiele dłużej niż chłopak przypuszczał, na szczęście w samą porę pozostali Jeźdźcy wkroczyli do akcji i pomogli smokom uwolnić się z areny, której krata została podniesiona i smoki mogły samodzielnie wylecieć.

W grach

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier