Fandom

Wandersmok (część 2)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Wandersmok (część 1)
Wandersmok (część 2) Następny odcinek
Pięć drogowskazów
Wandersmok (część 2)
A View to a Skrill (Part 2)
Wandersmok pt 2.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 25 maja 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 5 grudnia 2013
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 11
Ogólny nr odcinka 31

Wandersmok (część 2) (ang. A View to a Skrill (Part 2)) — tytuł jedenastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 5 grudnia 2013 roku w USA i 25 maja 2014 roku w Polsce na kanale Polsat.

Opis

Wandersmok nadal, na wolności, czai się pośród burzowych chmur. Czkawka podczas ratowania przyjaciół, musi wymyślić coś, aby nieobliczalny wódz Berkserków nie zniszczył Berk i nie zdobył potwora miotającego piorunami. Okazuje się, że jego niecny plan można obrócić przeciw niemu...

Streszczenie

Czkawka i Szczerbatek poszukują Mieczyka i Szpadki. Śledzik postanawia mu pomóc, jednak nie pozwala na to zmęczona Sztukamięs
Wandersmok2czkiszcz.png

Czkawka szuka bliźniaków

W chmurach panuje burza i Szczerbatek boi się o swój ogon. Lecą przez chwilę nad chmurami i docierają na wyspę Łupieżców, gdzie ukryli się Mieczyk i Szpadka. Czkawka dociera w okolice areny Łupieżców i widzi uwięzionego Wandersmoka, którego próbuje wytresować Albrecht. Po chwili dostrzega także Dagura, który, jak się okazuje, zawarł pakt z Łupieżcami. Wie, że potrafią oni tresować smoki, Dagur zaś chce mieć Wandersmoka na swoją własność. 

Czkawka prosi Mieczyka, żeby sprawdził sytuację i dowiedział się, czego chce Dagur. Mieczyk niestety potyka się i wpada prosto pod nogi jednego z Łupieżców. Podaje się za jednego z nich i mówi, że został zaproszony na spotkanie w sprawie smoka. 

Na owym spotkaniu Dagur i Łupieżcy usiłują się dogadać. Albrecht chce pomocy Berserków w walce z Wandalami, Dagur zaś chce Wandersmoka na swoją własność. Poza tym, nie chce tresować smoka przed atakiem na Wandali. Po chwili słyszy odgłosy jedzenia i widzi Mieczyka, częstującego się na bankiecie. Dagur atakuje go i pyta, kim jest. Mieczyk nie zdradza prawdy. Kiedy Dagur odchodzi, podchodzi z kolei Pleśniak i rozpoznaje chłopaka. Ponieważ jednak został wcześniej zaatakowany przez Wandersmoka na arenie, nie jest w stanie się wysłowić, a Mieczyk go rozbraja, aby prawda się nie wydała. Niestety, przykuwa tym uwagę Łupieżców. Zaczyna śpiewać i opowiadać dowcipy, rozśmieszając wszystkich obecnych Łupieżców. 
Daguriwandersmok.jpg

Dagur ukazuje Wandersmoka

Powraca do Czkawki i zdaje relację. Czkawka jest ucieszony słysząc, że atakowi Berserków nie będzie towarzyszył Wandersmok. Kiedy Mieczyk odwraca uwagę Łupieżców, Czkawka wdziera się na arenę i przerażony odkrywa, że smok uciekł. Leci na poszukiwania. Tymczasem klany Berserków i Łupieżców podejmują atak, który jednak przeradza się w walkę przeciwko sobie. Albrecht jest wściekły, że nie będzie miał żadnych korzyści z wytresowania Wandersmoka. Dagur i Albrecht mierzą się w pojedynku. Po chwili Albrecht wpada do morza i w tym momencie pojawia się Wandersmok, kierowany przez Dagura. Smok zionie ogniem prosto w ocean, w miejsce, gdzie wpadł Albrecht. 

Dagur postanawia przypuścić atak na Wandali. Do akcji wkracza Czkawka, który znów walczy z Wandersmokiem. Dagur z pomocą lin przyczepił się do smoka i podjął pogoń za chłopakiem i Szczerbatkiem. Dagur jest w stanie kontrolować smoka. Czkawka widzi, że Dagur wkracza w kałużę z wodą i kiedy Wandersmok ponownie zionie błyskawicą, pozbawia przytomności Dagura. Wandersmok zostaje uwolniony. Czkawka i Szczerbatek zwabiają go w stronę góry lodowej i ponownie zatapiają go w lodzie z pomocą Mieczyka i Szpadki. 
Wandersmok pt 2.png

Bitwa z Dagurem i Wandersmokiem

Kiedy jeźdźcy wracają do domu, Dagur poprzysięga schwycić i zabić Nocną Furię.  

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Wandersmok (część 2) (scenariusz)

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy dwuczęściowy odcinek, który nie ma narracji z poprzedniego odcinka.
  • Mieczyk w szeregach Berserków przyjął imię "Kmiecik".
  • Okazuje się, że Dagur nienawidzi mlaskania.
  • Okazuje się, że Mieczyk mlaszcze przy jedzeniu.
  • Okazuje się, że ojciec Dagura także mlaskał.
  • Jest to trzeci dwuczęściowy odcinek, zaraz po Słodka Heathera i Jesteśmy rodziną.
  • Angielski tytuł odcinka dosłownie oznacza " Widok na Wandersmoka".
  • W odcinku nie występują Astrid, Sączysmark ani ich smoki.
  • Tytuł odcinka po angielsku ( View to a skrill) jest aluzją do tytułu jednego z filmów o Jamesie Bondzie, pod tytułem " Zabójczy widok" ( A view to a kill).

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki