Fandom

Wandersmok

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze576 Udostępnij

Artykuł
Klasa uderzeniowa box.png Wandersmok
Home-skrill-13635-10110.png
Informacje podstawowe
Klasa Klasa uderzeniowa
Typ ognia ładunki elektryczne
Tresura tak (niepełna)
Sposób tresury zyskanie szacunku smoka, np. poprzez uratowanie życia lub uwolnienie;
zmuszenie do posłuszeństwa
Wygląd
Barwa ciemnoszara z elementami fioletu
Główne cechy kolce z tyłu głowy
płaski trójkątny pysk
silne skrzydła
Rozpiętość skrzydeł 12 metrów
Długość ciała 7 metrów
Waga 818 kg
Dragons silo SKRILL HICCUP 01.png
Ryk
Skrill.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 15
Stats icon speed.png Szybkość 11/19
Stats icon armor.png Obrona 12
Stats icon fire.png Moc ognia 12
Stats icon shot.png Liczba splunięć 4
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 8
Stats icon stealth.png Spryt 18

Wandersmok (ang. Skrill) — przedstawiciel klasy uderzeniowej i jeden z najpotężniejszych gatunków smoków. Charakteryzuje się umiejętnością plucia ładunkami elektrycznymi. Pojawia się w filmach oraz serialu (choć w pierwszym przypadku nie bezpośrednio, a jako szkic).

Wygląd

Wandersmok posiada smukłe, długie ciało, a (przez charakterystyczny garb) kształt jego tułowia jest trójkątny. Ma duże skrzydła, umożliwiające bardzo szybkie latanie. Każde skrzydło ma na zgięciu długi, pojedynczy pazur przypominający kształtem kosę. Wzdłuż grzbietu i ogona ciągnie się rząd długich, bardzo ostrych szpikulców. Obie tylne nogi są dość krótkie, lecz silne i są w stanie nadać smokowi dużą szybkość, gdy porusza się po lądzie.

Barwa ciała jest ciemnoszara z fioletowymi elementami. Podbrzusze ma szarawy, bądź białawy odcień. Skrzydła mają fioletowe zdobienia.

Charakterystyczna głowa ma trójkątny, wydłużony kształt, szczęki rozwierają się szeroko. Zęby są dość krótkie i ostre. Tył głowy zwieńczony jest charakterystyczną kryzą z kolców. Małe oczy są osadzone po bokach niezbyt długiego, ostrego rogu nosowego.

Zachowanie

Smok ten jest bardzo agresywny. Należy do tej samej klasy, co Nocna Furia, co sugeruje że jest bardzo niebezpieczny, a także posiada tajemniczy charakter. Wandersmok żyje samotnie i jest bardzo terytorialny. Pojawia się najczęściej podczas burz, ponieważ posiada zdolność absorbowania wyładowań elektrycznych, stanowiących "paliwo" dla jego ognia, czyli właśnie piorunów.

Tresura

Wandersmok pt 2.png

Bardzo wysoki poziom agresji Wandersmoka sprawia, że wytresowanie go jest prawie niemożliwe. Dagur Szalony go wytresował. Smok nie był zadowolony z kontrolowania, ale ostatecznie chęć wyżycia się na kimś zaczęła górować i smok chcąc nie chcąc wypełniał wolę Dagura.

Można wytresować Wandersmoka innym sposobem, na przykład zwracając mu wolność. Nie jest to jednak pełna tresura, gdyż smok nie daje się dotknąć, a tym bardziej dosiąść. Co najwyżej okazuje szacunek swoim wybawcom.

Moce i umiejętności

Ogień

Wandersmok jest jednym z nielicznych gatunków, które nie zieją zwyczajnym ogniem. Zamiast tego posiada zdolność pochłaniania elektryczności z piorunów burzowych i kumulowania ich w swoim ciele, aby później, podczas ataku, wyrzucić z paszczy silny strumień elektryczności.

Wandersmok15.jpg

ogień Wandersmoka

Najgroźniejszy jest więc podczas burzy, lecz skumulowany prąd potrafi także przez długi czas przetrzymywać w ciele i uwalniać go nawet po setkach lat hibernacji. Co więcej, gdy smok zionie piorunem w kierunku wody (zwłaszcza morskiej), powoduje rozprzestrzenienie elektryczności na dużym obszarze i zabicie żyjących w wodzie organizmów. Smok potrafi również spowić się wyładowaniami elektrycznymi, co daje mu dodatkową ochronę.

Smok potrafi również wykorzystywać pioruny, które absorbuje, przyciągając je do celów, które chce zaatakować, a które są pomiędzy nim a burzą.

Wandersmok wykorzystuje zdolność emisji błyskawic do osiągania niesamowitych przyspieszeń.

Piorun wystrzelony z paszczy Wandersmoka jest antagonistyczny do plazmowego pocisku Nocnej Furii - gdy oba smocze oddechy zderzą się ze sobą, w miejscu zetknięcia następuje potężna eksplozja - pocisk Nocnej Furii wybucha a piorun razem z falą uderzeniową rozchodzi się sferycznie.

Latanie

Według Smoczego Podręcznika, dzięki swojej zdolności do emitowania prądu elektrycznego potrafi osiągać ogromne, ponaddźwiękowe prędkości. Jest niewątpliwie bardzo zwinnym lotnikiem za sprawą dość lekkiego ciała i dużych, silnie umięśnionych skrzydeł.

Smok nurkuje, owijając całe ciało skrzydłami i wyciągając duże pazury przed siebie, przez co pikujący smok wygląda jak zaostrzony na końcach kokon. Smok używa tej taktyki również podczas obrony przed wrogami.

Wandersmok potrafi praktycznie z miejsca rozwinąć pełną prędkość, być może w jakiś sposób wykorzystując pole magnetyczne. Używa do tego swojej zdolności emisji błyskawic, znikając w strumieniu wyładowań, przez co wygląda jakby się teleportował, co oczywiście jest tylko złudzeniem optycznym. Efektem ubocznym zdolności jest piorun powrotny, uderzający w pobliże miejsca, z którego Wandersmok startował.

Siła

Jest to jeden z niewielu smoków, które mogą równać się z Nocną Furią. Należy zresztą do tej samej klasy - klasy uderzeniowej. Potrafi wytrzymać olbrzymie przyspieszenie, od 0 do maksymalnej prędkości w 1s. Przyjmując, że osiąga prędkość dźwięku, będzie to przyspieszenie równe ok. 35G. Człowiek traci przytomność przy 10G.

Inne umiejętności

Wandersmok jest bardzo inteligentny, potrafi przewidywać ruchy przeciwnika i wykorzystać w walce elementy otoczenia. Uczy się na swoich błędach, potrafi przewidzieć zasadzkę.

Wandersmok jest zmiennocieplny, dlatego może przetrwać w lodzie nawet kilkaset lat, doskonale znosi także bardzo wysokie temperatury nawet 30 tysięcy stopni Celsjusza ( temperatura powietrza po wyładowaniach atmosferycznych ).

Smok świetnie orientuje się w chmurach, jego naturalnym środowisku. Potrafi bez trudu lokalizować intruzów i atakować ich na dogodnych dla siebie warunkach.

Wyżej wymieniona zdolność orientacji sugeruje posiadanie przez Wandersmoka niezwykle wyostrzonych zmysłów, być może nawet niespotykanych u innych gatunków. Albo posiada zdolność do wyczuwania zaburzeń pola elektrycznego (Elektrolokacji ). Smok potrafi lokalizować i zaatakować cel z bardzo dużej odległości, gdy sam ukrywa się w chmurach.

Etapy rozwoju

  • Jajo według gry Rise of Berk
  • Pisklę według gry Rise of Berk
  • Dorosły osobnik
  • Tytan według gry Rise of Berk

Jajo

Jajo Wandersmoka pojawia się tylko w grach: Rise of Berk oraz School of Dragons. Ma okrągły, nieznacznie wydłużony kształt. Skorupa ma fioletową barwę i jest lekko przezroczysta, ponieważ w samym środku widać jasny przebłysk.

Jajo pozbawione jest wzorów i wypustek, jednak otaczają ją niewielkie pioruny wyładowań elektrycznych. 

Pisklę

Pisklę pokazane jest wyłącznie w grach. Młody Wandersmok jest maleńki, a jego ciało jest bardzo wąskie. Zamiast fioletowych zdobień, na szarej skórze znajdują się niebieskie pasy. Głowa jest bardzo duża w stosunku do reszty ciała.

Tytan

Tytaniczna forma Wandersmoka pojawia się wyłącznie w grach. Wandersmok na tym etapie zyskuje jaśniejsze, bardziej jaskrawe barwy, w tym jaśniejsze krawędzie skrzydeł i końcówki kolców. Te z kolei stają się nieznacznie większe.

Siedlisko

Ten smok jest niezwykle rzadki ze względu na swój porywczy charakter, podobnie jak Nocna Furia. Najczęściej zauważyć go można podczas burz z piorunami, jednak nie wiadomo, gdzie znajduje się naturalne siedlisko tych smoków. Jedyny poznany osobnik był zamrożony przez kilkaset lat w wielkiej górze lodowej, gdzie trafił ponownie po przygodach z udziałem jeźdźców.

Dieta

Jak zostało ujawnione w serialu, ulubionym pożywieniem smoka są owce. Poluje też na ryby na nie, ziejąc elektrycznością w kierunku morskiej wody i zabijając wiele organizmów w jednej chwili.

Słabości

  • Wandersmok czerpie swoją siłę z piorunów, więc gdy jest w wodzie, ma ograniczoną zdolność uwalniania (oraz pochłaniania) elektryczności.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Znaczenie

Wanderflag.png

symbol Berserków

Wandersmok pojawia się również w kulturze - jest symbolem klanu Berserków. Ich przywódca, Dagur Szalony, był jedynym wikingiem, który był w stanie zmusić do posłuszeństwa tego potężnego smoka, jednak według Stoicka Berserkowie, kiedyś już oswajali te straszliwe bestie.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka

Wandersmok zostaje wspomniany tylko wówczas, kiedy Czkawka czyta Smoczy Podręcznik.

Księga smoków

W Księdze smoków Wandersmok zostaje dość dokładnie opisany jako drugi po Nocnej Furii smok należący do klasy uderzeniowej. Powiedziane jest, że potrafi emitować prąd elektryczny i zieje białym ogniem. Można wyczuć, że Wandersmok znajduje się w pobliżu, jeśli włosy stają ci dęba.

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Wandersmok pojawia się w odcinkach Wandersmok (część 1) oraz Wandersmok (część 2).

Wandersmok zostaje znaleziony przez Grubego w wielkiej bryle lodu. Wikingowie przetransportowują go do Smoczej Akademii w wiosce Berk i usiłują się dowiedzieć, co to za gatunek. Czkawka i Śledzik jednak rozpoznają go od razu, i przynoszą wiadomości Stoickowi i Pyskaczowi. Tymczasem Mieczyk, Szpadka i Sączysmark roztapiają bryłę lodu i uwalniają smoka. Ucieka nad ocean. 

Czkawka z przyjaciółmi postanawiają odnaleźć smoka, który stanowi symbol klanu Berserków. Boją się, że wróg może złapać smoka i wykorzystać go przeciwko nim. Zresztą sam Dagur Szalony, wódz Berserków, chce oswoić Wandersmoka, który jako jedyny może stawić czoło Nocnej Furii

Wkrótce Wandersmok zostaje pojmany przez klan Łupieżców. Albrecht Perfidny zawarł pakt z Dagurem, zgodnie z którym wytresowałby smoka dla Berserków, a oni pomogliby im raz na zawsze pokonać klan Wandali. Jednak po jakimś czasie Wandersmok zostaje uprowadzony z Areny przez samego Dagura, który związał smoka sznurami i przywiązał do swojego okrętu flagowego. Mógł dzięki nim kontrolować smoka. Stoczyli bój z Czkawką i Szczerbatkiem. Dagur został pokonany, zaś Wandersmok ponownie uciekł. Został zdezorientowany i utknął w szczelinie lodowca. Dzięki pomocy Jota i Wyma został ponownie uwięziony w bryle lodu.

Na końcu świata

Wandersmok pojawia się w trzecim sezonie Jeźdźców smoków w odcinku Powrót smoka. Sztorm uwalnia Wandersmoka z więzienia w górze lodowej. Smok, ogarnięty szałem, pustoszy Wyspę Łupieżców, a potem atakuje Berk. Niszczy dom Stoicka i Czkawki oraz bez kłopotów uziemia team A, który wyleciał walczyć z nim. Czkawka ze swoją drużyną, którzy badali Wyspę Łupieżców, przylatują i walczą ze smokiem, który strąca Szczerbatka, ale odlatuje w chmury.

Jeźdźcy domyślają się, że Wandersmok jest wściekły przede wszystkim na Czkawkę i Szczerbatka za uwięzienie. Opracowują plan mający uwięzić go ponownie. Do jeźdźców dołącza ojciec Sączysmarka, który został trafiony piorunem i pragnie zemścić się na smoku.

Czkawka wywabia Wandersmoka z chmur i zwabia go z powrotem do lodowca, gdzie pozostali jeźdźcy przygotowali głęboką szczelinę, w której można uwięzić smoka. Wandersmok jednak nie daje złapać się w taką samą pułapkę po raz drugi, zamiast tego blokuje w tunelu Czkawkę i przystępuje do rozprawy z jeźdźcami, którzy mieli go uwięzić. Na szczęście, zdąża uziemić tylko Hakokła, zanim Czkawka się uwolnił. Czkawka na Szczerbatku odciągają smoka i próbują schronić się na Cmentarzysku Statków. Bliska celu Wandersmok trafia Szczerbatka w ogon i go niszczy. Czkawka na Cmentarzysku robi prowizoryczny ogon z bandery Łowców Smoków.

Czkawka postanawia podprowadzić Wandersmoka w kierunku Łowców Smoków, by zestrzelili go z nieba. Plan udaje się częściowo, Łowcy zestrzeliwują smoka, jednak Czkawce nie udaje się go przejąć i Wandersmok zostaje wyłowiony przez Łowców Smoków, na czele z Dagurem.

Czkawka przynosi na Smoczy Skraj niepomyślne wieści. Jeźdźcy decydują się odzyskać smoka. Okazuje się, że Dagur przewidział ich posunięcie i zastawił na jeźdźców pułapkę. Udaje im się udaremnić zamiary Łowców tylko dzięki temu, że Czkawka przy pomocy Szczerbatka uwalnia Wandersmoka, który atakuje Łowców. Smoka obezwładnia Sączyślin Jorgenson, trafiając go z łuku zatrutą strzałą Łowców.

Jeźdźcy zabierają Wandersmoka z zamiarem uwięzienia go w lodowcu. Czkawka jednak w ostatnim momencie decyduje się wypuścić smoka na wolność, argumentując że nie mogą go uwięzić za to, że ich uratował. Wdzięczny Wandersmok przestaje być wobec Jeźdźców agresywny i odlatuje.

W grach

Rise of Berk

Skrill

WanderRoB.png

WanderTytanRoB.png

Skrill Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka 50
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Wrecker's Bay
Czas poszukiwania jaja 14 godzin
Czas wyklucia 2 dni
Cena RoB-runa.png 1 700
Opis z gry
A jolt from the Strike Class, this Dragon is among the most feared Dragons. They can summon lightning to shoot electrical blasts. Quite a shock!
Tłumaczenie
Przedstawiciel klasy uderzeniowej, ten smok należy do najgroźniejszych gatunków smoków. Potrafi przyciągać pioruny i strzelać wyładowaniami elektrycznymi. Szok!

School of Dragons

W tej internetowej grze możemy zostać jego właścicielem na trzy sposoby. Pierwszym jest wykupienie złotego członkostwa i wybór jaja Wandersmoka w wylęgarni, drugim wylosowanie go przy pierwszym przechodzeniu Loki's Mirage, zaś trzecim kupno jaja za 750 diamentów, które po wszczęciu odpowiednich kroków w stajni, doprowadzi do wyklucia się smoka. Wykluwanie smoka trwa 12 godzin.

Kiedy Wandersmok stanie po twojej stronie będziesz mógł przeżyć więź, jaką może doświadczyć tylko smok ze swoim treserem. Sprawdź to, daj swoją elektryzującą osobowość oraz iskrę zainteresowania by poszerzyć swą wiedzę na temat smoków. Wiedza natomiast jest potrzeba na elitarnym poziome, gdzie jest Wandersmok!

—Część opisu ze strony gry

Skrill

AdlutSkrll.gif

Maływandersod.jpg

Jajka (8).png

Wanderubarwienieb.png

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 9.5
Zwrotność 5
Góra-dół 5
Przyspieszenie 2.9
Siła ognia 7.9
Liczba splunięć 4

Ciekawostki

  • Lecąc z maksymalną prędkością, Wandersmok jest drugim pod względem szybkości smokiem. Pierwszym jest Nocna Furia.
  • Prawdopodobnie może osiągać największe przyspieszenia spośród wszystkich smoków.
  • Nie jest pewne czy dałoby się na nim latać. Według opowieści ojca Stoicka, Berserkowie potrafili je ujeżdżać, chociaż było to trudne ze względu na zdolność ściągania piorunów.
  • Wandersmok jest symbolem klanu Berserków, jego wizerunek pojawia się na klipsach pasów, na żaglach i na tarczach.
  • Ulubionym pożywieniem Wandersmoka są owce.
  • Wandersmok, ze względu na swoją temperaturę ciała, może żyć zamrożony przez wiele dekad.
  • Ogień Wandersmoka może osiągnąć nawet 1500°C. Wnioskować to można z jego niebieskawego koloru.
  • Wandersmok jest bardzo pamiętliwy i mściwy. Równocześnie chyba najbardziej ze wszystkich smoków ceni swobodę i gotów jest odwdzięczyć się innym za wyzwolenie z niewoli.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki