Fandom

Walhallarama

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze14 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy bohatera z powieści. Być może szukasz Valki, bohatera z filmów.
Humans ico.png Walhallarama
Walhallarama1.jpg
Podstawowe informacje
Imię Walhallarama
Płeć kobieta
Smok wierzchowy Srebrny Upiór
Klan Kudłaci Chuligani
Status nie żyje
Lokalizacja Głuplandia
Rodzina
Mąż Słoick Wielgi
Ojciec Stary Dziad
Dzieci Czkawka
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować sobie smoka

Walhallarama (ang. Valhallarama) — żona Słoicka Wielgiego, a także matka Czkawki, występująca w książkach Cressidy Cowell. Walhallarama jest uważana za wielką bohaterkę wśród Kudłatych Chuliganów.

Wygląd

Kobieta jest potężnie zbudowana, co wskazuje na to, iż jest doskonałym i silnym wojownikiem. Jej twarz jest okrągła. Włosy ma zaczesane w charakterystyczne dwa koki po obu stronach głowy. Zazwyczaj odziana jest w metalową zbroję, której elementem jest duży hełm chroniący całą głowę oraz szyję.

Charakter

Walhallarama jest kobietą wrażliwą. Bardzo kocha swojego męża i syna, a odejście od nich sprawia jej niezwykły ból. Kocha również smoki, które pragnie za wszelką cenę ocalić - w tym celu poświęca znaczną część swego życia. Poszukuje Insygniów, dzięki którym jej syn może zostać Władcą i ocalić rasę zarówno ludzi, jak i smoków. 

Jest niezwykle mądra i inteligentna. Cechuje ją również opanowanie. Potrafi bardzo długi czas stać w milczeniu i bezruchu, obracając w dłoni bardzo szybko strzałą łuczniczą. 

Podziwiana przez wszystkich wikingów, pozostaje zawsze wierna słusznej sprawie i walczy o pokój i sprawiedliwość do samego końca. Na znak solidarności z armią Smoczego Znaku wypaliła na swoim czole Znak Niewolniczy.

Historia

Młodość Czkawki

Misja Walhallaramy, którą później kontynuuje Czkawka, rozpoczyna się krótko po jego narodzinach. Kobieta stawia sobie zdanie, by odnaleźć wszystkie Insygnia Władcy Zachodniej Dziczy, a w szczególności Smoczy Klejnot. Opuszcza więc swoją rodzinę na kilkanaście lat, podczas których Czkawka prawie nie ma z nią żadnego kontaktu. Walhallarama prawdopodobnie czasem pojawia się w domu, jako że wspomniana zostaje w pierwszym tomie cyklu. Jednak przez cały ten czas przemierzała Archipelag Barbarzyński, by umożliwić i ułatwić swojemu synowi objęcie tronu Zachodniej Dziczy. 

Jak wytresować sobie smoka

Kobieta pojawia się tylko raz w pierwszym tomie cyklu książek, jednak nie odgrywa tam większej roli. Jest obecna w domu Czkawki podczas kolacji. 

How to Twist a Dragon's Tale

Potężny Cwaniak Bohater opowiada Czkawce swoją historię, kiedy to piętnaście lat temu zakochał się w Walhallaramie z wzajemnością. Jednak, by zdobyć jej rękę, ojciec kobiety, Stary Dziad, kazał mu spełnić Niemożliwą Misję. Polegała ona na tym, by skraść Ognisty Kamień z wulkanu o nazwie Wyspa Lawowych Prostaków. Kiedy odchodził, jego ukochana przecięła na pół swój medalik z sercem i jedną połówkę wręczyła właśnie jemu, mówiąc, że gdyby potrzebował pomocy, niech przyśle swój medalik w paszczy smoka. Nie dostała jednak, wbrew obietnicom Alvina (ukrytego pod pseudonimem Straszliwego Ala) złożonym ukochanemu, żadnej wiadomości od Cwaniaka. W związku z tym Walhallarama związała się z wodzem Chuliganów Słoickiem Wielgim i urodziła syna, Czkawkę. 

How to Seize a Dragon's Jewel

Na początku powieści, wygnany ze swojego klanu Czkawka włóczy się po Ziemiach Zakałów i w pewnym momencie zostaje zaatakowany przez zamaskowanego wojownika, w którym chłopak rozpoznaje swoją matkę. Pragnie uzmysłowić jej, z kim walczy, jednak uniemożliwia mu to ciasny, metalowy hełm, tłumiący jego słowa. Walhallaramę ogłuszają smoki, które zwalają na nią pień drzewa. 

Później kobieta ponownie porywa Czkawkę, który znalazł się w posiadaniu Smoczego Klejnotu, i zabrała mu go. Poleciała na swoim smoku do Mrocznego Więzienia, przy okazji przyprowadzając ze sobą Czkawkę. Wszyscy są zszokowani, widząc, że Walhallarama chce wydać Klejnot w ręce Eksceliny oraz Alvina, jednak zamiast im go podarować, stoi przez długi czas w milczeniu. Gdy w końcu się odzywa, oświadcza, iż walczy po stronie obrońców smoczej rasy i na znak solidarności ze swoim synem wypala na swoim czole Znak Niewolniczy, przywracając jednocześnie jego dawne znaczenie - zmienia go znów na Smoczy Znak. Wyjaśnia również Czkawce oraz Słoickowi, dlaczego przez tyle lat była nieobecna w domu. 

Podczas ucieczki armii Smoczego Znaku dowodziła nimi Walhallarama. Wojownicy ukryli się na Plaży Koralowej.

Ciekawostki

  • Filmową odpowiedniczką Walhallaramy jest Valka.
  • Walhallarama zginęła w wieku 76 lat w walce i została ogłoszona jednym z najdzielniejszych wojowników wikingów. 
  • Nosi supermocny roboczy biustonosz. 

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki