Fandom

W smokach nadzieja

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Okrutna parka
W smokach nadzieja Następny odcinek
Albrecht i Łupieżcy
W smokach nadzieja
In Dragons We Trust
W smokach nadzieja.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 11 kwietnia 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 18 września 2012
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 5
Ogólny nr odcinka 5

W smokach nadzieja (ang. In Dragons We Trust) — tytuł piątego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 18 września 2012 roku w USA i 11 kwietnia 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Na Berk dzieją się złe rzeczy. Najpierw buty potem twierdza, a na koniec zbrojownia. Za przestępstwa obwinia się smoki. Mimo, iż Czkawka nie wierzy w te wersje. Dowody są jednak słabe. Co stanie się ze smokami i czy to one są sprawcami tych wydarzeń?

Streszczenie

Odcinek zaczyna się, gdy Czkawka, Astrid, Śledzik, Sączysmark, Mieczyk i Szpadka latają na swoich smokach po przeciwnej stronie wyspy. Syn wodza uczy resztę zaufania do smoka i pokazuje to, skacząc ze Szczerbatka, który po chwili go łapie. Później chłopak prosi na ochotnika kogoś z innych jeźdźców, by zrobił to samo. Zgłasza się Sączysmark, jednak Hakokieł nie ma zamiaru go łapać. Po interwencji Szczerbatka, smok chwyta swojego jeźdźca, jednak są zbyt blisko ziemi i wpadają do domu Pleśniaka niszcząc jego dach.

W domu Stoick mówi Czkawce, że ponownie miał do czynienia ze skargami Pleśniaka. Mężczyzna każe mu naprawić jego dach, jednak bez pomocy smoków, po czym daje mu swoje buty do wystawienia na dwór, co robią również inni jeźdźcy z obuwiem swoich rodziców. W nocy, tajemnicza postać zabiera buty, pozostawiając jedynie ślady na śniegu.

Rankiem Stoick próbuje chwycić swoje buty, aby odkrywa, że zniknęły, podobnie jak innych wikingów. Śledzik, widząc ślady, donosi, że kształt łap przypomina Zębiroga Zamkogłowego. Po chwili pojawia się Pleśniak, który zaprowadza wszystkich do Smoczej Akademii, gdzie widać Jota i Wyma z butami. Pleśniak jest oburzony, że jedyną karą dla bestii jest ich większe pilnowanie.

Jeźdźcy dyskutują o tym, jak pilnować smoki i tymczasowo tworzą grupę (OSIOŁ), której zadaniem jest pilnowanie bestii w nocy. Astrid przedstawia grupę kobiecie, która, zirytowana, zamyka jej drzwi przed nosem. Tymczasem Sączysmark kłóci się z Pyskaczem, a bliźniaki straszą Śledzika. Czkawka, latając na Szczerbatku stwierdza, że wszystkie smoki spokojnie śpią. Chłopak nie widzi jednak kręcącego się w pobliżu Hakokła, którego Sączysmark spuścił z oczu.

Ponownie pojawia się tajemnicza postać, która zakrada się do twierdzy i rozrywa i niszczy niektóre obiekty w sali. Tym razem pazur smoka przypomina Koszmara Ponocnika.

Rano wikingowie zauważają zniszczoną twierdzę i oskarżają o to Ponocnika. Sączysmark następnie przyznaje, że na kilka godzin spuścił z oczu swojego Hakokła. Ponownie interweniuje Pleśniak, mając nadzieję na wygnanie smoków, i po raz kolejny rozczarowany poziomem kary: utrzymanie smoków pod kluczem. Jednak Czkawka wciąż nie może uwierzyć, że za wszystkim stoją smoki.

Czkawka i reszta rozmawiają w akademii o całej sprawie. Uważają, że łapy Zębiroga są zbyt płytkie jak na smocze kończyny. Dzięki Sączysmarkowi odkrywają również, że spustoszenia w twierdzy nie mógł zrobić Koszmar Ponocnik, gdyż się nie "zapalił", co dzieje się zawsze, kiedy smok jest wściekły. Kiedy Czkawka mówi o tym ojcu, ten uznaje to za niewłaściwy dowód i nie rezygnuje z kary danej smokom.

Tej nocy Szczerbatek bada hałas, który usłyszał w zbrojowni. Wiking z pobliskiego domu obserwuje go, jak smok wchodzi do budynku. Szczerbatek odkrywa, że ​​hałas powoduje pożar, który rozprzestrzenił się na tyłach pomieszczenia. Gdy smok ucieka, świadkowie mówią, że to Nocna Furia stworzyła wybuch. Czkawka nie wierzy w to, a Stoick każe przepędzić wszystkie smoki z Berk. Zachwycony Pleśniak postanawia uczcić to i mówi Czkawce, że następnego dnia ma przyjść naprawić jego dach.

Rankiem jeźdźcy zostawiają swoje smoki na Smoczej Wyspie. Czkawka obiecuje, że wróci do Szczerbatka, kiedy cała sprawa zostanie wyjaśniona. Gdy na statku nastolatkowie wracają do wioski, Czkawka jest przekonany, że Pleśniak był odpowiedzialny za to wszystko.

Kiedy Czkawka naprawia dach Pleśniaka, wchodzi do jego domu, aby znaleźć dowody na to, że to on był odpowiedzialny cały wandalizm. Za zasłoną znajduje parę smoczych stóp, które mogą być noszone jako buty, a także pazur smoka na końcu kija. Po chwili wraca Pleśniak, ale Czkawce w porę udaje się ukryć przed mężczyzną. Chłopak widzi, jak Pleśniak wrzuca smocze rekwizyty do oceanu.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: W smokach nadzieja (scenariusz)

Ciekawostki

  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do In God We Trust, oficjalnej dewizy USA.
  • Po wygnaniu smoków, każdy smok z Berk znika, mimo że widoczne było jedynie wygnanie smoków jeźdźców.
  • Okazuje się, że na noc wikingowie wystawiają swoje buty na zewnątrz, by je przewietrzyć.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki