Fandom

W cieniu księżyca

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Noc łowców (część 2)
W cieniu księżyca Następny odcinek
Sączysmark dostaje siekierkę
W cieniu księżyca
Bad Moon Rising
Mieczyk Lycanwing.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 15 września 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 8 stycznia 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 17
Ogólny nr odcinka 57

W cieniu księżyca (ang. Bad Moon Rising) - siedemnasty odcinek sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Jego premiera w USA odbyła się 8 stycznia 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 15 września 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Gdy Mieczyk zostaje ukąszony przez tajemnicze stworzenie, wierzy, że zaatakował go sam Wilkoskrzydły - legendarny smok, który ma posiadać moc przemieniania ludzi w smoka. Czy przyjaciele będą w stanie mu pomóc?

Fabuła

Jeźdźcy trenują sztuki walki na Końcu Świata. W pewnym momencie przychodzi do nich Mieczyk, pokryty gałęziami drzew. Relacjonuje jeźdźcom, jak został zaatakowany przez tajemniczą kreaturę, i pokazuje im ślady zębów na przedramieniu. Nikt nie jest w stanie rozpoznać, z jakiego stworzenia pochodzą. 

Z pomocą przychodzi im Pyskacz, który pod osłoną nocy opowiada im o Wilkoskrzydłym - legendarnym smoku, którego ukąszenie ponoć potrafi zamieniać ludzi w smoka. Wymienia objawy, które w tym samym momencie pojawiają się u Mieczyka. Chłopak jest przekonany, że przy najbliższej pełni księżyca czeka go transformacja w smoka. Dodatkowo Sączysmark podjudza go i utwierdza w tym przekonaniu.

Z tego powodu Mieczyk sporządza swój testament i rozporządza swoimi dobrami wśród przyjaciół. Sączysmarkowi ofiaruje Miecię, którą chłopak jednak wyrzuca; Śledzikowi oddaje swoją ulubioną miskę, która okazuje się należeć właśnie do Śledzika; Czkawce zaś Mieczyk podarowuje własną siostrę, Szpadkę. Przyjaciele próbują przekonać Mieczyka, że nic mu nie jest, on jednak im nie wierzy i udaje się na najtrudniejsze pożegnanie - z Jotem i Wymem. Zapowiada swojemu smokowi, że niedługo spotkają się na niebie niczym bracia, po czym zabiera ze sobą Kurczaka i zamyka się w odizolowanej klatce, czekając na przemianę.

Tymczasem Szpadka jest załamana stanem brata i pragnie zrobić cokolwiek, aby mu pomóc. Jednocześnie jest wściekła na Sączysmarka za to, że ten podpuszczał Mieczyka, dlatego wykorzystuje chłopaka do swoich celów. Razem udają się do lasu i na pobliskie wyspy, gdzie Szpadka zdobywa ślady zębów różnych stworzeń i smoków na skórze Sączysmarka. Po każdej serii ukąszeń wracają na Koniec Świata, gdzie porównują ślady zębów Sączysmarka z tymi, które ma Mieczyk, żadne jednak nie pasują. Po wyjątkowo trującym ukąszeniu, Sączysmark mdleje, a po kolejnych próbach zmuszony jest nosić bandaże i ledwie trzyma się na nogach. Szpadka nie oszczędza go jednak i jego kosztem zdobywa kolejne ślady, jednak żadne nie pasują. 

Gdy Czkawka i Astrid wraz z Pyskaczem zastanawiają się, co robić, Śledzik przybywa ze znalezioną przez siebie soczewką do Smoczego Oka. Jest to ta sama soczewka, którą Czkawka i Gustaw zdobyli w jaskini, w której przypuszczalnie miał znajdować się skarb, lecz była to pułapka. Później soczewka zaginęła, a teraz Śledzik odnalazł ją w swoim domku po tym, jak Sztukamięs zmiażdżyła jego biurko. Czkawka natychmiast postanawia sprawdzić, jaką tajemnicę zawiera soczewka. W międzyczasie Szpadka wciąż zbiera kolejne ukąszenia na Sączysmarku, a Mieczyk rozmawia z Kurczakiem, zamknięty w swojej celi, czekając na przemianę.

Pod wpływem światła księżyca i ognia Szczerbatka, Smocze Oko wyświetla diagram poświęcony Wilkoskrzydłemu. Pokazany jest na nim między innymi człowiek przemieniający się w smoka, a także informacje na temat położenia wyspy, którą ma zamieszkiwać Wilkoskrzydły. Czkawka i Śledzik od razu wybierają się na wyspę, na której przypuszczalnie żyje Wilkoskrzydły. Wchodzą do jaskini, a Śledzik cały trzęsie się ze strachu.

Tymczasem nastaje pełnia księżyca i Mieczyk, wraz z Kurczakiem, opuszcza celę i ucieka do lasu, gdzie mógłby w spokoju dokonać przemiany i wylecieć na wolność. Jednocześnie pragnie być z dala od przyjaciół, by nie wyrządzić im krzywdy. W dziczy zaczyna mieć zwidy i wydaje mu się, że Kurczak do niego przemawia. Kiedy Szpadka zauważa zniknięcie Mieczyka, a osłabiony Sączysmark znowu mdleje, dziewczyna jest przerażona i postanawia odnaleźć brata.

W jaskini, Czkawka i Śledzik w pewnym momencie zauważają na ścianie cień tajemniczego, groźnego stworzenia, Czkawka jednak dostrzega, że jest to cień kamienia wyrzeźbionego na kształt smoka. Podchodzi bliżej i dostrzega dwie soczewki do Smoczego Oka. Wówczas przyjaciele domyślają się, że legenda o Wilkoskrzydłym miała odstraszyć potencjalnych złodziei soczewek i zniechęcić ich do odwiedzenia wyspy. Tym prędzej wracają na Koniec Świata, by odnaleźć Mieczyka i przekonać go o tym, że wcale nie przemienia się w smoka.

Mieczyk staje na krawędzi klifu z Kurczakiem w ramionach i wmawia sobie, że już czuje dokonującą się w nim przemianę. Ma zamiar zeskoczyć z klifu, gdzie w powietrzu zamieniłby się w smoka i od razu mógł wzlecieć w niebo. Niedługo odnajduje go Szpadka, której Sączysmark uciekł po drodze przez las. Brat patrzy na nią z przerażeniem i smutkiem. Siostra usiłuje przekonać Mieczyka, aby nie skakał z klifu i wrócił do normalności. Gdy to nie daje efektu, przybywają Czkawka ze Śledzikiem i tłumaczą Mieczykowi, że legenda o Wilkoskrzydłym to tylko mit. Chłopaka przekonuje dopiero pojawienie się Sączysmarka, taszczącego za sobą worek, w którym znajduje się wilk. Tłumaczy, że to wilk ugryzł Mieczyka, co ostatecznie przekonuje chłopaka. Szpadka jest szczęśliwa, że jej brat wrócił do normalności i po raz pierwszy mocno go przytula. Mieczyk bez wahania odwzajemnia uścisk. Zanim wszyscy udają się z powrotem do bazy, wilk atakuje Sączysmarka.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Odkrycie oraz obalenie legendy na temat Wilkoskrzydłego.
  • Zdobycie dwóch nowych soczewek do Smoczego Oka oraz odnalezienie jednej, zaginionej. 

Postacie

Ludzie

Smoki

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki