Fandom

Władca Zachodniej Dziczy

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Władca Zachodniej Dziczy (ang. King of the Wilderwest; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — tym mianem określa się największego i najbardziej poważanego władcę wikingów. Pojęcie Władcy Zachodniej Dziczy pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Znaczenie

Królestwo Władcy Zachodniej Dziczy obejmuje rozliczne terytoria. Władca ma kontrolę nad wszystkimi plemionami wikingów zamieszkujących Archipelag Barbarzyński. Ma prawo wydawać rozporządzenia, do których zobowiązani są zastosować się wszyscy, bez wyjątku.

Insygnia

Królewskie Insygnia posiada każdy akurat panujący, prawowity władca. Jest ich dziesięć, po raz pierwszy zostają wspomniane przez Starego Dziada w książce How to Steal a Dragon's Sword. Większość z nich posiada Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci, który swoje dziedzictwo uświadamia sobie dopiero pod koniec powieści How to Break a Dragon's Heart. Do tych Insygniów należą:

Historia

Najwcześniejszym znanym władcą był Siwobrody Upiór, który pozostawił swoje insygnia dziedzicowi, którym ostatecznie okazał się Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci. Od śmierci Upiora, wikingowie nie mieli swojego władcy. Przez pokolenia insygnia zostały rozrzucone w wielu miejscach, a szczęśliwym trafem prawie wszystkie odnalazł Czkawka. Jednocześnie czarownica Ekscelina pragnęła, by władcą został jej syn, Alvin Przechera, który krzyżował poczynania Czkawki na każdym kroku. 

W książce How to Steal a Dragon's Sword, czarownica zorganizowała konkurs na walkę mieczem, który miał wyłonić zwycięzcę i jednocześnie nowego Władcę Zachodniej Dziczy. Była przekonana o potędze swojego syna, a gdy zauważała kogoś, kto mógł zaszkodzić jego tryumfowi, eliminowała go z pojedynku. W końcu doszło do ostatecznego pojedynku Słoicka Wielgiego i jego syna Czkawki, w którym zwyciężył chłopiec, natychmiast ogłoszony Władcą Zachodniej Dziczy. Czkawka, zaszantażowany przez smoka Wściekłego, jako nowy władca zażądał uwolnienia wszystkich smoków oraz niewolników. Został jednak zdemaskowany przez Smarka Świńskiego Ryja jako niewolnik, wszyscy zobaczyli na jego czole Znak Niewolniczy. Czkawka został wygnany, zaś władzę przejął Alvin Przechera, który, jako okrutny tyran, nadał większości Znak i zmusił do niewolniczej pracy.

Historia posiadania insygniów przedstawia się następująco:

Inne Wiki

Losowa wiki