Fandom

Wędrowiec Czkawki

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Wędrowiec Czkawki
Wedrowiec.jpg
Informacje
Rasa smok
Gatunek Wędrowiec
Właściciel Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci
Barwa czarna
Status żyje

Wędrowiec Czkawki (z ang. Windwalker) to smok z gatunku o takiej samej nazwie, który nie ma własnego imienia (Czkawka zwraca się do niego po prostu Wędrowiec), należący do Halibuta Straszliwej Czkawki Trzeciego. Bohater pojawia się w książkach.

Wygląd 

Smok ma czarne łuski i jest dość duży. Jego skrzydła pozwalają mu rozwijać duże prędkości w powietrzu. Wzdłuż grzbietu ciągnie się rząd ostrych szpikulców, które na odcinku szyjnym służą jeźdźcowi do przytrzymywania się. Na czubku nosa smoka znajduje się pojedynczy, złamany w połowie róg. Na każdej łapie smoka znajdują się trzy w pełni wykształcone szpony. 

Wędrowiec kuśtyka na przedniej łapie, zawiniętej w bandaż. Mimo to potrafi bardzo szybko biegać po ziemi, kiedy nie może akurat wzbić się w powietrze.

Będąc jeszcze młodym smokiem, Wędrowiec był dość mały i czasem nie dość silny, by udźwignąć Czkawkę. Jako dorosły smok, jest dużo większy i silniejszy i jest jednym z najlepszych smoczych lotników. Potrafi wznieść się znacznie wyżej niż zdecydowana większość smoków, dorównuje mu jedynie Srebrny Upiór.

Charakter

Smok sprawia wrażenie, jakby nieustannie był czymś zmartwiony. Na początku, zdawał się być niemy, jednak z biegiem czasu okazało się, że potrafi porozumiewać się ze smokami i ludźmi po Smokońsku. Smok jest niezwykle lojalny wobec Czkawki. Podczas gdy inne smoki wierzchowce uciekły, gdy Wikingów zaatakowało stado Eksterminatorów, Wędrowiec pozostał przy swoim jeźdźcu, a oprócz tego osłonił pozostałe osoby przed gorącem wulkanu na Wyspie Lawowych Prostaków.

Kiedy Wędrowiec dorasta, wciąż jest nerwowy, jednak staje się nieco łagodniejszy i bardziej przywiązuje się do ludzkiego towarzystwa. Odzyskuje wiarę we własne możliwości, robi się bardziej śmiały i odważny. Jest bardzo wierny Czkawce, bowiem gdy znakomita większość smoków ogarnięta Czerwoną Furią zwróciła się przeciwko swoim właścicielom, tylko Wędrowiec, Osesek oraz Kieł Wodena oparli się Furii, pozostając przy Czkawce.

Historia

How to Twist a Dragon's Tale

Smok po raz pierwszy pojawia się w piątym tomie cyklu jako młody smok, wybrany na wierzchowca przez Czkawkę. Smok jest jeszcze bardzo słaby, zbyt słaby, by unieść i wozić chłopca na swoim grzbiecie.

Kiedy Wikingów zaatakowały Eksterminatory, Wędrowiec był jedynym smokiem, który nie opuścił ludzi i obronił ich przed ogniem i wyciągnął z niego Czkawkę. Później, smok towarzyszył Czkawce i jego przyjaciołom podczas misji do wulkanu na Wyspie Lawowych Prostaków, by powstrzymać go przed erupcją. Plan się nie udał i wulkan eksplodował. Wędrowiec, biegnąc ile sił w nogach, uciekał przed spływającą po zboczu góry lawą, ratując Czkawkę. 

How to Break a Dragon's Heart

W ósmym tomie, Czkawka podążał za Śledzikiem i na grzbiecie Wędrowca, już dość dorosłego, by go dosiąść, udał się na wyspę Berserk. Zostali schwytani przez Berserków, którzy skrępowali Wędrowca za pomocą łańcuchów razem z Ospiakiem. Kiedy już przyjaciele wydostali się, Wędrowiec zawiózł swojego właściciela do domu.

How to Steal a Dragon's Sword

Wędrowiec towarzyszy Czkawce i pozostałym Wikingom podczas podróży do Szkoły Bystrzaka. Ponieważ akurat jest zima, Wędrowiec pogrążony jest w zimowej hibernacji, i kiedy Wikingów atakuje stado smoków, nie jest w stanie im pomóc w walce. Gdy pod koniec opowieści Szkołę atakują smoki ogarnięte Czerwoną Furią ze smokiem Wściekłym na czele, Wędrowiec umożliwia Czkawce ucieczkę. Podczas lotu na dużej wysokości Czkawka traci przytomność, w związku z czym smok znajduje bezpieczną jaskinię i tam go ukrywa.

How to Seize a Dragon's Jewel

W dziesiątym tomie, pół roku od rozpoczęcia tułaczki jako Wygnańcy, Wędrowiec i Czkawka coraz lepiej się porozumiewają. Smok pomaga chłopcu walczyć z atakującymi ich nieprzyjaciółmi - razem z Kłem Wodena oraz Oseskiem ogłuszają Walhallaramę

Galeria

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki