FANDOM

Podręcznik23
Ta strona jest niekompletna!
Jeśli posiadasz czas, ochotę oraz wystarczająco dużo informacji, by rozwinąć artykuł, pomóż projektowi Wiki i rozbuduj go!
Poprzedni odcinek
Pozory mylą
Wódz może być tylko jeden Następny odcinek
Wszystko zostaje w rodzinie
Artykuł

Wódz może być tylko jeden (Follow the Leader) - dwudziesty dziewiąty odcinek trzeciego sezonu Jeźdźców Smoków.

Opis

Śledzik, podróżując po Końcu Świata, natrafia na jaskinię, której ściana pokryta jest dziwnymi runami, a w jej podłożu tkwi pokryty takimi samymi znakami miecz. Później odkrywa coś jeszcze bardziej tajemniczego- podziemne gniazdo Nocnych Koszmarów albinosów, które porywają Śledzika.

Fabuła

Śledzik przysypia na warcie. Śni mu się, że Czkawka przekazuje mu władzę nad Końcem Świata i przywództwo nad wszystkimi Smoczymi Jeźdźcami. Wikingowie wiwatują na jego cześć.

Śledzika budzi odgłos wybuchu. Bliźniaki i Sączysmark znowu powodują kłopoty. Tym razem marnują zapasy żelu Koszmara Ponocnika. Ignorują i śmieją się ze Śledzika, gdy ten próbuje ich powstrzymać i mówi im, że Czkawka, na czas, gdy go nie ma, mianuje go przywódcą. Nie słuchają się go.

Zasmucony Śledzik odlatuje ze Sztukamięs. Spacerując po wyspie, nagle słyszy potworny ryk z jaskini. Chcąc udowodnić, że jest odważny, idzie to sprawdzić. Wewnątrz znajduje pradawny miecz pokryty tajemniczymi znakami oraz pismo na ścianach, co jest przedwiecznym znaleziskiem archeologicznym.

W tym czasie na wyspę wracają Czkawka i Astrid. Chłopak jest wściekły na Smarka i bliźniaków, że ci zużyli cały żel Ponocnika. Każe im cały zebrać od nowa. Podekscytowany Śledzik próbuje powiedzieć Czkawce o tym, co znalazł. Ten jednak go nie słucha i mówi mu, że mógł być lepszym przywódcą i się na nim zawiódł.

Zrozpaczony Śledzik wraca sam do jaskini. Próbuje odczytać pismo, ale nadal przejmuje się tym, co się wydarzyło. Nagle, idąc w ciemnościach wpada w jeden z tuneli. Razem ze Sztukamięs znaleźli się w innej grocie, gdzie aż roi się od białych Nocnych Koszmarów. Próbuje uspokoić rozzłoszczone smoki. W końcu mu się udaje, a Nocne Koszmary zaczynają go lubić. Smoki prowadzą go w głąb tuneli, gdzie smoki mieszkają. Śledzik odkrywa, że Nocne Koszmary nie mogą znieść światła, które pada przez dziurę z skale. Chłopak decyduje się im pomóc. Smoki są mu wdzięczne i traktują go jak lidera.

Sączysmark wraz z Mieczykiem i Szpadką próbują na nowo uzbierać zapasy żelu Koszmara. Nie idzie im to za dobrze.

Gdy Śledzik chce już wracać do reszty jeźdźców, Nocne Koszmary nie pozwalają mu opuścić jaskini. Wydostać udaje się jedynie Sztukamięs, która leci do Czkawki po pomoc. Jeźdźcy zaczynają szukać Śledzika. W końcu znajdują jaskinię z Nocnymi Koszmarami. Smoki atakują intruzów, ale nagle pojawia się Śledzik, który pomaga jeźdźcom, uderzając bronią o broń, by wywołać hałas, którego Nocne Koszmary nie potrafią znieść. Jeźdźcy próbują dostać się do wyjścia. Mrokvarg decyduje się pomóc Śledzikowi. Odpędza inne smoki. Czkawka rzuca miecz Śledzikowi, który otwiera klapę zakrywającą otwór z skale.

Czkawka przeprasza Śledzika za to, że był dla niego za surowy. Przyjaciel mu przebacza. Czkawka mówi, że Śledzik jest świetnym przywódcą i nie zawahałby się zrobienia go nim.

Przyjaciele w końcu mogą razem odkrywać tajemnice starożytnego miecza odkrytego przez Śledzika.

Zobacz też