Fandom

Uwolnić Wrzeńka

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Pięć drogowskazów
Uwolnić Wrzeńka Następny odcinek
Wielki lód
Uwolnić Wrzeńka
Free Scauldy
Wrzeniek i Szpadka.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 1 czerwca 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 15 stycznia 2014
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 13
Ogólny nr odcinka 33

Uwolnić Wrzeńka (ang. Free Scauldy) — tytuł trzynastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 15 stycznia 2014 roku w USA i 1 czerwca 2014 roku w Polsce na kanale Polsat.

Opis

Przyjaciele znajdują na Wyspie Zmiennoskrzydłych rannego smoka z gatunku Wrzeniec. Muszą mu pomóc, jednak Smok nie może się ruszyć i z biegiem czasu wysycha. Dodatkowo pojawiają się wrogo nastawione Zmiennoskrzydłe...

Streszczenie

Poszukując Krzykozgona, jeźdźcy smoków rozdzielają się i badają różne wyspy. Astrid i Sączysmark lecą osobno, zaś Czkawka, Śledzik, Mieczyk i Szpadka przez przypadek trafiają na wyspę Zmiennoskrzydłych. Widzą leżącego na plaży smoka z gatunku Wrzeniec, on jednak na nich spogląda i nadyma się, by zaatakować wrzącą wodą. Gwałtownie uciekają i próbują dociec, dlaczego wodny smok leży na plaży. 
Jws1192.png

Spotkanie dzikiego Wrzeńca

Tymczasem Sączysmark podrywa Astrid, ku zniecierpliwieniu dziewczyny. 

Zauważają, że na wyspie nastąpiła niewielka lawina, a kilka dużych kamieni spadło na skrzydło Wrzeńca. Z tego powodu smok nie może sam odlecieć i jest uwięziony na wyspie. Nie może wrócić do morza. Jeźdźcy lądują na plaży i oceniają sytuację. Czkawka występuje z gromady i wyciąga rękę, by zdobyć zaufanie smoka. On jednak nadyma się i pluje wrzątkiem. Na szczęście chłopak w porę ucieka. Smok staje się bardzo agresywny i odstrasza resztę. Uderza skrzydłem smoki, a jeźdźcy spadają z ich grzbietów i lądują w różnych miejscach. Szpadka ląduje tuż przed nosem Wrzeńca.

Kiedy Jot i Wym rusza jej na pomoc, smok pluje wrzątkiem i odstrasza go. Szpadka boi się, jednak nie pozostaje jej nic innego, jak stać spokojnie. Tymczasem Wrzeniec obwąchuje Szpadkę. Okazuje się, że jakiś czas wcześniej posmarowała swoje włosy olejem po rybach, żeby zwiększyć ich wytrzymałość. Smok, wąchając je, przypomniał sobie rodzinny dom - ocean. Daje się wytresować Szpadce, ku zdziwieniu wszystkich jeźdźców. 

W międzyczasie, Sączysmark wciąż nie daje żyć Astrid. W pewnym momencie podejmuje ona kontratak, udając, że zakochała się w Sączysmarku. Chłopak jest zdezorientowany i zamyka się. 
Wrzeniek i Szpadka.png

Szpadka zyskuje zaufanie Wrzeńka

Szpadka, rozmawiająca z Wrzeńcem, zauważa, że jego skóra traci swój intensywny kolor i szarzeje. Jeźdźcy domyślają się, że smok musi jak najszybciej znaleźć się z powrotem w oceanie i postanawiają spróbować zdjąć kamienie z jego skrzydła. W tym czasie atakują ich Zmiennoskrzydłe. Udaje im się je odstraszyć. Szpadka opiekuje się Wrzeńcem, którego nazywa Wrzeniek
Jws1243.png

Bohaterowie powracają na Berk, po przetransportowaniu Wrzeńca do morza

Wrzeniek coraz lepiej dogaduje się ze Szpadką. Dziewczyna śpiewa mu kołysankę, głównie po to, by odwrócić jego uwagę, podczas gdy pozostali jeźdźcy usuwają kamienie z jego skrzydła. Gdy w końcu to się udaje, znajdują drewniane kłody, by usztywnić skrzydło, które okazało się złamane. Gdy brakuje im liny, by związać kłody, znów atakują ich Zmiennoskrzydłe. Szpadka podejmuje trudną decyzję - odcina swoje włosy, żeby uzupełnić brakujące liny i związać usztywnienie skrzydła. Wrzeniek zostaje uwolniony i wraca do oceanu, a Szpadka żegna się z nim.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Uwolnić Wrzeńka (scenariusz)

Ciekawostki

  • Tytuł odcinka jest aluzją do filmu Uwolnić Orkę (ang. Free Willy).
  • W tym odcinku Szpadka i Mieczyk odkrywają krojony chleb.
  • Okazuje się, że kiedy bliźniaki byli mali, Mieczyk bał się ciemności, a Szpadka bała się go.
  • Szpadka okazuje się być dość dobrą wokalistką.
  • Podczas lotu Astrid mówi Sączysmarkowi, że ma brązowe oczy, choć dobrze widać, iż są niebieskie.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki