Fandom

Twierdza

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Twierdza.png

Twierdza

Twierdza, znana również jako Wielka Hala (ang. Great Hall) — największe pomieszczenie znajdujące się na wyspie Berk. Jest głównym i najważniejszym budynkiem klanu Wandali.

Wygląd

Wielka Hala to pomieszczenie obszerne i wysokie, usytuowane w zboczu góry w wiosce. Prowadzą do niej ogromne wrota, pomiędzy którymi znajdują się ogromne posągi i pochodnie.

W sali znajdują się liczne paleniska z ustawionymi wokół kamiennymi ławami, a także jeden wielki okrągły stół. Na jednej ze ścian znajdują się portrety wszystkich wodzów Berk wraz z ich synami. Pod sufitem znajduje się złota figura smoka przebitego mieczem, pochodząca jeszcze z czasów, gdy wikingowie walczyli ze smokami. Znajdują się też tam gobeliny z nordyckimi motywami.

Funkcje

Twierdza pełni wiele funkcji w życiu wikingów z Berk. Odbywają się tu ważne obrady wikingów, którym przewodniczy Stoick, m.in. podpisywane są tutaj traktaty pokojowe oraz podejmowane decyzje wojenne z największymi wojownikami.

Wielka Hala jest również podstawowym miejscem spotkań wszystkich mieszkańców wioski. Są tu spożywane posiłki, przeprowadzane rozmowy i dyskusje, organizowane święta, śluby i pogrzeby, i wiele więcej. Były tu także prowadzone teoretyczne lekcje smoczego szkolenia.

W razie bardzo kiepskiej pogody, która jest charakterystyczna dla Berk, wszyscy wikingowie przybywają tu, aby przeczekać np. zamiecie śnieżne.

Historia

Wielka Hala pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka. Spotykali się tu uczniowie smoczego szkolenia z Pyskaczem jako nauczycielem. Omawiali tam swoje błędy oraz strategie walki. Tam również Czkawka pierwszy raz zetknął się ze Smoczym Podręcznikiem.

Migdaliska.png

Wielka Hala podczas obchodów świąt

W krótkometrażówce Prezent Nocnej Furii, podczas świąt, wszyscy mieszkańcy wioski biorą udział w ozdabianiu sali. Później święta są tutaj obchodzone. Natomiast w Księdze smoków Czkawka, Astrid, Pyskacz i Śledzik omawiają tutaj poszczególne gatunki smoków. Także w Twierdzy Bork Wielki pierwszy raz zaprezentował wikingom swoją księgę.

W odcinku Folwark zwierzęcy, podczas śnieżycy schowali się tu wszyscy wikingowie. Miały się tam również schować zwierzęta gospodarskie, ale w drodze wszystkie pouciekały. Zebrane w jednym miejscu pogodziły się ze smokami, których się strasznie bały, a następnie wszyscy udali się do Twierdzy i schowali się w niej.

W odcinku Krótka historia pewnego portretu okazuje się, że na jednej ze ścian Twierdzy wisi poczet wszystkich wodzów Berk wraz z synami. Właśnie w tym odcinku do kolekcji zostaje włączony portret Czkawki ze Stoickiem.

W grze School of Dragons

Twierdza SoD.png

Wielka Hala w grze

Wielka Hala pojawia się również w grze School of Dragons. Znajdują się w niej trzy postaci: botanistka, alchemistka oraz dyrektor.

Sala jest podłużna, pośrodku znajdują się rzędy stołów oraz paleniska, zaś po bokach sali ciągną się dwie tarasowe nawy. W sufitu zwisają transparenty, z których każdy przedstawia symbol każdej z klas smoków.

Ciekawostki

Zobacz też

Miejsca z filmów, serialu i gier
Miejsca na wyspie Berk Wioska BerkTwierdzaSmocza zbrojowniaZbrojowniaSmoczy hangarStajnie dla smokówSmocza AkademiaSmoczy DomPortDom CzkawkiDom ThorstonówDom HoffersonówDom IngermanówDom JorgensonówDom PleśniakaDom GothiDom WiadraFarma SvenaTunele SzeptozgonówWięzienieZatoczkaKrucze UrwiskoPieczaraPlaża Thora
Wyspy Auction IslandBotany BlightCaldera CayEruptodon IslandGrzmot ThoraKoniec ŚwiataKsiężycowa WyspaLęgowiskoMelodyjna WyspaMroczna GłębiaOdin's RespiteSkała ThoraSkręćkarcze BagnaSmocza WyspaSmocze SanktuariumStorehouse IslandTrzęśliwe BrzegiTyr IslandTytaniczna wyspaWyspa ZbrojoskrzydłegoWyspa BerkWyspa Bora GłowyWyspa FriggWyspa GłazopiaskowaWyspa Koślawych MrukówWyspa KrzykozgonaWyspa Lawowych ProstakówWyspa LodowcówWyspa Najwyższych DrzewWyspa NocyWyspa OgnioglistWyspa skarbuWyspa Spokojnego ŻyciaWyspa SzeptozgonówWyspa SzponiakówWyspa Szybkich SzpicówWyspa WrzeńcówWyspa WęgorzyWyspa ZiółWyspa ZmiennoskrzydłychWyspa ZębirogówWyspa Łowców SmokówWyspa ŁupieżcówZiemia SmarkaŻelazna Wyspa
Inne miejsca Cmentarzysko StatkówFort DragoGniazdo OgnioglistGniazdo ŚmiercipieśniaGniazdo Zaduśnych ZdechówLuk TukOceanPiekielny PrzesmykSmocza ArenaSmocze LeżeSmoczy CmentarzSwędzipachaWięzienie Łupieżców

Inne Wiki

Losowa wiki