Fandom

Turn and Burn

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Poprzedni odcinek
Follow the Leader
Turn and Burn Następny odcinek
Buffalord Soldier
Turn and Burn
Turn and Burn
Tumblr o8xoalfDvD1so8ql7o2 500.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png ?
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2016
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 30
Ogólny nr odcinka 70

Turn and Burn (brak polskiego tłumaczenia) - trzydziesty odcinek sezonu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Opis

Stoick prosi Czkawkę o pomoc w odnalezieniu Sączyślina, który zniknął miesiąc wcześniej. Sączysmark leci z nimi odnaleźć ojca. Na miejscu czeka na nich nowe zagrożenie- Singetail.

Fabuła

Czkawka pracuje nad kolejnym projektem kostiumu do latania, ku zniesmaczeniu Szczerbatka. W pewnym momencie nad jego głową pojawia się Sączysmark z Hakokłem. Chłopak oferuje swoją pomoc przy zespawaniu metalowych stelaży, jednak zamiar tego niechcący podpala domek Czkawki. Z pomocą przychodzą Mieczyk i Szpadka, którzy z pomocą Jota i Wyma gaszą pożar przy użyciu wanny z wodą. Odlatują bez słowa. Sączysmark stwierdza, że bliźniaki się zmieniły, Czkawka jednak zauważa, że nawet ich irytuje już nieodpowiedzialne zachowanie Sączysmarka.

Zanim dochodzi do poważniejszej sprzeczki, w bazie na Końcu Świata ląduje Stoick. Informuje Sączysmarka o nieodpowiedzialnym zachowaniu jego ojca, który od jakiegoś czasu ignorował rozkazy wodza, a miesiąc temu zniknął z Berk i nie wiadomo, co się stało. Sączysmark wówczas postanawia odnaleźć swojego ojca, zaś Stoick i Czkawka oferują, że polecą z nim. 

Wspólnie lądują na wyspie, na której znajduje się samotny, tajemniczy budynek z symbolem litery S, a obok niego pasie się jak. Zaglądają do środka i odkrywają mnóstwo broni. Sączysmark domyśla się, że budynek ten, który ma służyć jako magazyn broni, zbudował tutaj jego ojciec, a litera S nad wejściem oznacza "Sączyślin". Czkawka i Sączysmark obchodzą budynek dookoła i wpadają w pułapkę. Oni i ich smoki zostają uwięzieni w sieci, która najwyraźniej miała służyć jako pułapka na smoka. W tym momencie nad ich głowami pojawia się dziki smok, którego nazwę Czkawka usiłuje sobie przez długi czas przypomnieć. W końcu kojarzy smoka, którym jest Singetail

Stoick podejmuje powietrzną walkę ze smokiem. Nie jest to jednak takie proste, gdyż smok strzela ogniem z ogona i z paszczy. Stoick i Czaszkochrup zostają prędko pokonani i spadają na ziemię. Wówczas pojawia się Sączyślin, który prosi Stoicka, aby ten nie wtrącał się w walkę. Stoick jednak wyraża swoją dezaprobatę wobec nieposłuszeństwa Sączyślina, po czym uwalnia Czkawkę, Sączysmarka i ich smoki z pułapki. Mężczyźni w dalszym ciągu się kłócą, a Sączyślin przyznaje, że chciał zbudować magazyn gdzieś na odludziu, bo obawiał się, że Stoick będzie się wtrącał w jego plany. Mimo ciągłych ataków dzikiego smoka, mężczyzna wybudował magazyn. Problem jednak w tym, iż smok bronił swojego terytorium i nie odpuścił. Znów atakuje jeźdźców. Sączyślin i Stoick znów wzlatują w powietrze, lecz mimo przewagi liczebnej nad Singetailem, ten wygrywa starcie. Wówczas Czkawka wpada na pomysł, aby zaatakować smoka od spodu, gdyż tam może znajdować się jego martwy i wrażliwy punkt. Zakrada się do smoka od spodu, ten jednak ich zauważa i wszyscy znów lądują, przegrani, na ziemi. W międzyczasie pojawia się więcej smoków. Kolejna walka kończy się niepowodzeniem. Stoick jest wściekły i postanawia opuścić wyspę, pozostawiając Sączyślina samemu sobie. Czkawka, po długim wahaniu, dołącza do ojca, podczas gdy Sączysmark i jego ojciec zostają na wyspie.

Podczas lotu, Stoick wciąż narzeka na niesubordynację Jorgensonów, jednak Czkawka zwraca mu uwagę, że być może chcą oni udowodnić swoją wartość przed wodzem. Stoick wydaje się przejęty tym argumentem i postanawia zawrócić na wyspę, by pomóc Jorgensonom. Wspólnie próbują obronić magazyn przed czterema smokami, te jednak podpalają budowlę, której nie da się już uratować. Jorgensonowie rozumieją, że nie wygrają ze smokami, więc postanawiają porzucić swoje plany wobec wyspy i wrócić na Berk. Gdy jeźdźcy odlatują, Sączysmark zawraca, by zabrać jaka, Stoick zaś zabiera z budynku literę "S", okazując tym samym szacunek wobec Sączyślina. 

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

  • Udaje się odnaleźć zaginionego Sączyślina
  • Mężczyzna buduje magazyn na bezludnej wyspie, jednak potem porzuca ten pomysł.
  • Dochodzi do pierwszego starcia Jeźdźców ze smokiem z gatunku Singetail
  • Stoick okazuje szacunek Sączyślinowi. 

Bohaterowie i smoki

Główni bohaterowie 

Gatunki smoków:

Ciekawostki

  • Chociaż smok z gatunku Singetail pojawia się w uniwersum po raz pierwszy, to z wypowiedzi Czkawki wynika, że był on już wcześniej znany Jeźdźcom. 
  • Astrid i Śledzik w ogóle nie występują w odcinku. 
  • Mieczyk i Szpadka pojawiają się w odcinku, jednak nie wypowiadają ani słowa. 

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki