Fandom

Topór Astrid

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Topór Astrid.jpg

Astrid szantażuje Johanna swoim toporem

Topór Astrid jest to należąca do Astrid Hofferson broń, atrybut towarzyszący jej od dzieciństwa. Pojawia się w filmach i serialu.

Wygląd i znaczenie

Topór jest bardzo charakterystyczny. Zawieszony na drewnianym trzonie znajduje się symetryczne, metalowe ostrze i zaokrąglonych końcówkach i bardzo ostrych krawędziach. Rękojeść jest nieznacznie zdobiona. 

Astrid niemal zawsze trzyma go przy sobie. Jest on niemal naturalnym przedłużeniem jej ręki. Mimo, że nie jest zbyt lekki, dziewczyna z łatwością się nim posługuje. Specjalne zagięcia ostrza pozwalają uwięzić nieprzyjaciela poprzez przygniecenie go ściany i przytrzymanie za szyję tak, aby nie mógł on się uwolnić. Nigdy jednak nie wyrządza toporem bezpośredniej krzywdy.

Historia

Broń znalazła się w posiadaniu dziewczyny już we wczesnym dzieciństwie, o czym dowiadujemy się w odcinku Zemsta. Po latach walczyła nim u boku swojego wujka Finna Hoffersona przeciwko Marazmorowi.

Topór wielokrotnie pojawia się w filmie Jak wytresować smoka. Astrid praktycznie nie rozstaje się z nim podczas Smoczego Szkolenia i poza nim. Walczy nim przeciwko smokom, lecz używa go również, by szantażować Czkawkę i zmusić go do zdradzenia swoich tajemnic. W wolnych chwilach dziewczyna poleruje swój topór lub po prostu go ogląda. 

Wielokrotnie w serialu Astrid jest zmuszona używać swojego topora, chociaż już nie przeciwko smokom. Używa go do walki przeciwko wrogim plemionom, lecz nigdy nie używa go, by zabić. Często więzi nim swoich nieprzyjaciół, by wyciągnąć od nich informacje bądź zastosować szantaż. 

W filmie Jak wytresować smoka 2, Astrid stworzyła nawet specjalny schowek na broń w swoim siodle. Używa topora już rzadziej, głównie ze względu na swój łagodniejszy temperament, jednak kilkakrotnie dobywa go w geście samoobrony.

Galeria

Inne Wiki

Losowa wiki