FANDOM

Topór astrid

Astrid i jej topór

Topór - jest to jeden z typów broni używanych przez wikingów. Topory, podobnie jak inne rodzaje broni, są wytwarzane głównie przez Pyskacza, który ma też jeden jako wymienną część ręki.

Budowa i zastosowanie

Topór składa się z długiego (około 1- metrowego) styliska, wykonanego z drewna (czasami owiniętego skórą) oraz jednego lub dwóch ostrzy (tzw. labrys) wykonanych z metalu bądź z kamienia. Do ich wytworzenia można też użyć gronklowego żelaza.

Broni tej używało się przede wszystkim do atakowania smoków i zadawania im mocnych, głębokich ciosów. Topory wciąż znajdują zastosowanie w walce do przełamywania się przez barierę ochronną wroga. Toporami można również rzucać na dość duże dystanse, czy też przecinać przy ich pomocy przedmioty z materiałów takich jak drewno.

Do najbardziej znanych i znaczących toporów należą:

W serii pojawiają się one również przy innych okazjach:

Ciekawostki

  • Topór wbity w tarczę może stanowić groźną broń, zdolną po uderzeniu ogłuszyć lub zniechęcić smoka do dalszych ataków
  • Waga toporów waha się w granicach od 0.5 do 3 kilogramów. Przy czym większość masy jest skumulowana w głowicy, aby obrażenia zadane przeciwnikowi, były jak największe.
  • Z uwagi na ogromne rozmiary głowni toporów przedstawionych w filmach, używanie ich w rzeczywistej walce byłoby nieporęczne, a nawet niebezpieczne dla użytkownika. W regularnej walce stosowano topory o mniejszych głowniach (duża masa skumulowana w małym obiekcie zadaje duże obrażenia) i dłuższych trzonach, aby moment siły był jak największy. Duże głownie są cechą charakterystyczną toporów egzekucyjnych.
  • Jest to ulubiona broń Stoicka i Astrid.
  • Miotanie toporem jest jedną z konkurencji na roztopach.
  • Topór był tańszą alternatywą dla miecza, z tego powodu był tak powszechną bronią.

Galeria